Най-продаваният нов автомобил от марката BMW у нас през изминалата 2024 г. е BMW X5 с 249 единици, следван плътно от BMW X7 с 241 доставки. Челната петица се допълва от BMW X3 със 123 коли, като 10 от тях са от новото поколение на модела, следва флагманът на марката BMW Серия 7 със 118 коли и BMW X1 със 116 бройки. Анализът на продажбите показва, че интересът на българските клиенти към моделите със задвижване на всички колела остава забележителен - всеки 4 от 5 автомобила са оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive.

Сред факторите, допринесли за успешното представяне на марката BMW, се открояват балансираното портфолио от модели и задвижвания, добрият прием от страна на клиентите на лансираните през годината модели, сред които новите модели BMW X2 и BMW iX2, новото BMW Серия 1, обновените BMW Серия 3 и BMW Серия 4, новото BMW X3, BMW M5 и M5 Touring, както професионалната мрежа от търговски партньори и сервизни центрове в цялата страна.

BMW X7

Снимка: BMW Group

Автомобилите от емоционалната гама на М GmbH запазват традиционно високия си дял от общите продажби на BMW с общо 8%. От тях през годината общо 28 доставки се падат на BMW XM, а след него се нареждат BMW М3 седан с 26 доставки, BMW X6 M с 15, BMW X5 M с 14 и BMW M3 Touring с 12 бройки. Спортните модели от гамата M Performance бележат ръст от 27% спрямо предходната година и достигат 20% от общия дял на продажбите. Забележително при тях е технологичното разнообразие, с което е постигнат сходен характер в различни сегменти.

Високата им популярност сред потребителите възнаграждава смелостта на BMW Group да прилага принципа на технологичната неутралност. Като цяло моделите от луксозния клас BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM продължават да се радват на силно търсене, като делът им в общите продажби на марката за първите девет месеца на годината достига до 24% от доставките на марката.

BMW X3

Снимка: BMW Group

При избора на двигател, 6-цилиндровите бензинови или дизелови двигатели запазват лидерската си позиция с 51%, следвани от 4-цилиндровите агрегати с 21%, 8-цилиндровите с 11% и 3-цилиндровите с едва 5%. По отношение на вариантите на задвижването, дизеловите модели на BMW остават актуални и привлекателни и делът им се запазва почти непроменен 36%.

Пазарният  дял на моделите с бензинов двигател е 37%, а на Plug-in хибридите - 16% от общата реализация на марката. Делът на изцяло електрическите автомобили в България през 2024 г. достига 11% от общите продажби на марката. Ако към тях се добавят plug-in хибридните автомобили (16%) то почти всеки трети чисто нов автомобил BMW е електрифициран.

BMW X3

Снимка: BMW Group

През 2024 г BMW Груп България е доставила на крайни клиенти рекорден общ брой автомобили с марките BMW и MINI и мотоциклети BMW Motorrad. Ръстът при марката BMW e 12% спрямо предходната година или общо 1631 продажби. Още 414 автомобила, използвани като служебни в европейски страни, са реализирани чрез търговската мрежа в България и са получили първата си регистрация към краен клиент у нас. Така броят на реализираните в страната автомобили от актуалната гама на BMW, в рамките на една календарна година, за първи път надхвърля 2000 бройки.

MINI Cooper и MINI Cooper S

Снимка: BMW Group

През 2024 марката MINI, като част от BMW Group, обнови изцяло моделното си портфолио, като в края на годината започнаха и доставките на новото електрическо MINI Aceman. Годишната реализация на марката бележи ръст от 6% и възлиза на 108 автомобила. Традиционно най-популярен модел сред клиентите е MINI Countryman с общо 52 продажби, като 47 са от въведеното на пазара през месец февруари ново поколение. Следва новото изцяло електрическо MINI Cooper E (22) и новото MINI с три врати (19). Електрификацията на моделите на марката се оценява особено високо от нейните почитатели и общо 44% от продажбите са електрифицирани автомобили.

MINI Cooper SE и MINI Countryman SE

Снимка: BMW Group

През 2024 г. BMW Motorrad достави 298 скутера и мотоциклета на клиенти в България, което представлява 16% увеличение на годишна база и нов рекорд. И при мотоциклетите, както и при автомобилите BMW, разнообразието на модели е основен фактор за пазарния успех. Традиционно най-успешен е един от най-харесваните и обичани модели с боксерен двигател BMW R 1300 GS със 76 продажби, следван от 4-цилиндровия високооборотен пистов модел BMW S 1000 RR с 27 продажби и големия скутер BMW C400 GT с 21 продажби.

Снимка: Тони Тончев