BMW ще удължи живота на роудстъра Z4 с още една година
Досега се предполагаше, че последният екземпляр от настоящия модел ще слезе от поточната линия през октомври 2025 г.
BMW представи настоящия роудстър Z4 (G29) от трето поколение през лятото на 2018 г. Моделът се произвежда в завода на Magna Steyr в Грац (Австрия), където се произвежда и неговият роднина - двувратата Toyota GR Supra. През септември 2022 г. роудстърът BMW Z4 претърпя актуализация, а в началото на миналата година към семейството се присъедини и топверсията Pure Impulse с 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Вижте галерията със снимки на BMW Z4 M40i >> >> >>
Досега се предполагаше, че настоящото поколение на роудстъра ще напусне пазара съвсем скоро. Според съобщения в германските медии, последният екземпляр от настоящото BMW Z4 е трябвало да слезе от поточната линия на австрийската компания през октомври 2025 г., докато официалните документи сочат март 2026 г. Според информация от авторитетния сайт BMW Blog обаче, компанията е решила да удължи живота на модела с няколко месеца.
Съобщава се, че BMW възнамерява да произвежда роудстъра Z4 още почти година, до май 2026 г. Във всеки случай, съдейки по материала на германското издание BMW Blog, това ще засегне версията Z4 M40i. На европейския пазар тази версия се предлага както с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, така и с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Ръчната скоростна кутия е налична и за стартовата версия на Z4 sDrive20i.
Предполага се, че именно новата версия на Z4 M40i с ръчна скоростна кутия, която навлезе на пазара миналата година, е повлияла на решението на баварския производител да удължи производството на спортния автомобил. Изданието съобщава, че миналата година дилърите на BMW по света са продали 10 482 роудстъра Z4, което е с 4,3% по-малко от година по-рано. В същото време, през първото тримесечие на 2025 г. продажбите са възлизали на 2436 бройки, което е с 4,2% повече от периода януари-март миналата година.
В същото време, според сайта Motor1, през първите три месеца от двувратия модел са продадени 503 бройки в САЩ или с 29% повече от година по-рано. По-рано представител на американския офис на BMW отбеляза, че феновете на модела реагирали ентусиазирано на появата на версия с ръчна скоростна кутия.
Както ви съобщихме по-рано, BMW Z4 M40i Pure Impulse е оборудван с 3,0-литров редови 6-цилиндров турбобензинов двигател B58, чиято мощност е 340 к.с., а максималният въртящ момент е 500 Нм. Двигателят работи в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия с механизъм за превключване на предавките, конфигуриран специално за този модел.
Този роудстър е с 15 кг по-лек от подобна версия с автоматична скоростна кутия, собственото тегло на новата версия на модела е 1550 кг. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди, а с автоматичната трансмисия е 4,5 секунди. Максималната скорост не се различава и в двата случая е ограничена от електрониката на 250 км/ч. Вече е ясно, че BMW Z4 няма да има наследник, докато се носят слухове, че Toyota разработва следващото поколение на спортния модел GR Supra. Възможно е новият японски модел да получи хибридно задвижване.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.