Макар и с размери по-малки от тези на останалите Х модели, принадлежността на BMW X1 към тяхното семейство е очевидна. Увеличеният пътен просвет и защитата на долната част на автомобила подчертават неговите възможности в off-road условия, а дългото разстояние между осите и леко повдигнатата линия на задните стъкла акцентират върху спортния му характер. BMW X1 се предлага в 5 дизелови модификации sDrive20d, xDrive23d, xDrive20d, xDrive18d и sDrive18d и една бензинова - xDrive28i. BMW X1 xDrive28i е оборудван с редови шестцилиндров бензинов двигател с блок изработен от алуминиево-магнезиева сплав. Ускорението му 0 до 100 км/ч е за 6.8 сек, като максималната му мощност е 258 к.с. при 6 600 об/мин. Вижте снимки Двигателят на BMW X1 xDrive23d е четирицилиндров с алуминиев блок, BMW TwinPower Turbo и система за директно впръскване на горивото common rail. Той постига максимална мощност 150 кВт/204 к.с. при 4400 об/мин. Дизеловият двигател, с който BMW X1 xDrive20d е оборудвано постига максимална мощност 130 кВт/177 к.с. при 4400 об/мин. Той е с четири цилиндъра, алуминиев блок, система за директно впръскване на горивото и турбокомпресор с променлива геометрия. Предлага се и в модификация със задно задвижване - BMW X1 sDrive20d. По-късно ще бъдат въведени и модификациите BMW X1 xDrive18d, със задвижване на всички колела и максимална мощност 105 кВт/143 к.с. при 4000 об/мин. и BMW X1 sDrive18d. Последният постига най-висок стандарт за ефективност и среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл и емисии CO2 са съответно - 5.2 л/100 км. и 136 г/ км. Всички модификации на новото BMW X1 отговарят на стандарта за нива на вредни емисии EU 5. Новото BMW X1 се отличава със специална структура на каросерията, създадена за гарантиране на максимална сигурност на пътниците в автомобила. В стандартното оборудване са включени предни и странични въздушни възглавници, както и странични въздушни възглавници за глава, динамични спирачни светлини и дневни светлини, ксенонови фарове, адаптивни предни светлини и др.