81 |
0
Автосалонът в Париж отваря врати за журналисти
Автосалонът в Париж отваря днес врати за журналисти в контекста на силен спад на продажбите, особено в Европа, предадоха световните агенции. Европейският автомобилен пазар се сви за пета поредна година и много производители се озоваха със складове, пълни с непродадени автомобили, отбелязва АП. Според анализаторите тази година се очаква допълнително свиване на автомобилния пазар с 5 процента до 12,5 милиона автомобила. В същото време предприятията имат капацитет да произвеждат 20 процента повече коли, отколкото могат да продадат. По последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители регистрациите на нови коли в Европа са намалели с 8,9 процента през август, което е 11-и пореден месец на спад. За първите осем месеца на годината понижението е със 7,1 на сто. Според консултантската компания Аликс партнърс (Alix Partners) осем от водещите 10 европейски автомобилостроители ще понесат "драматичен спад" на продажбите тази година. Експертите й изтъкват, че около 40 процента от общо стотината европейски автомобилни завода работят много под производствения си капацитет. Ръководителят на италианският производител на автомобили Фиат (Fiat) и американския Крайслер (Chrysler) Серджо Маркионe предупреди, че ако не бъдат затворени непродуктивните предприятия, един или повече автомобилостроители ще фалират в средносрочен или дългосрочен план. Френската компания Пе Ес А Пежо Ситроен (PSA Peugeot Citroen) предприе серия мерки за намаляване на разходите заради силния спад на продажбите й във Франция, Испания и Италия, от които е силно зависима, посочва АФП. Тя иска да съкрати 8000 работни места във Франция и да закрие предприятието си край Париж, както и да реализира икономии от няколко милиарда евро, надявайки се да се възстанови до 2014 година. Другият френски автомобилостроител, Рено (Renault), още не е стигнал дотам, но кризата не го е пощадила. Групата преразгледа към понижение прогнозата си за пазара в Европа до свиване на продажбите с 8 процента на целия континент и с 13 процента във Франция. Несигурност витае и над заводите на германския Опел (Opel), дъщерна компания на американския гигант Дженерал мотърс (General motors) в Бохум, а другият американски производител, Форд (Ford),очаква загуба от 1 милиард долара в Европа през тази година и обяви съкращаването на неколкостотин места в администрацията и търговските отдели чрез доброволно напускане на служители. На салона в Париж, който отваря врати за широката публика в неделя, ще бъдат представени над 270 световни автомобилни компании, които се очаква да направят над 100 световни премиери, информира ИТАР-ТАСС. По традиция на парижкото автомобилно изложение компаниите представят най-новите си модели, които предстои да бъдат пуснати в продажба. Очаква се главно събитие на салона да стане представянето на два модела - Дачия Логан (Dacia Logan) и Фолксваген Голф VII (Volkswagen Golf VII). Един от основните конкуренти на Фолксваген, японският автомобилостроител Тойота (Toyota), ще покаже във френската столица новата Тойота Аурис (Toyota Auris). Автосалонът предоставя възможности и за представяне на автомобили от т. нар. бюджетна ценова категория като Шкода Рапид (Skoda Rapid), компактни градски автомобили като корейския Шевролет Спарк (Chevrolet Spark) и японския Мицубиши Мираж (Mitsubishi Mirage). Говорителят на асоциацията на френските автомобилостроители Франсоа Рудие отбеляза, че билетите за парижкото изложение се разпродават в интернет с невероятна скорост, което свидетелства за големия интерес на публиката към събитието. През 2010 година автосалонът в Париж беше посетен от 1,46 милиона души.