Известна още като Летящата жена, хромираната емблема представлява жена с разперени ръце и вееща се назад дреха, наподобяваща крила. Символът е представен пред публика за първи път през февруари 1911 година и оттогава краси всички модели на производителя на луксозни автомобили Rolls-Royce.
Скулпторът Чарлз Сайкс създава фигурата, за да изобрази митичната красота и макар навремето, а и години след това, лесно забележимата и известна емблема на автомобилния капак да била приветствана, то сега тя е една от малкото останали в автомобилния свят.
Вижте снимки
Съвременната версия е проектирана да се отдръпва при катастрофа, а много от производителите напълно са премахнали металните емблеми заради опасения, че могат да наранят пешеходци и други хора в автомобилите в случай на сблъсък.
 "В самото начало не е имало автомобилна марка, която да заслужава името си и да няма емблема на капака си," казва Рут Шумахер от Щутгарт. Тя твърди, че притежава една от най-големите колекции от тези прекрасни фигурки, която може да се види до 31 март в музея "Ауто унд техник" в Зинхайм в провинция
Баден-Вюртемберг.
Посетителите, които се възхищават на колекцията от емблеми, са удивени и от изобретателността на автомобилостроителите, които са създали толкова много вариации по темата. Има индиански вождове, богини, красиви жени и дори фигури, вдъхновени от Мики Маус. Производителите са били гъвкави в подбора на материала, използван за направата на емблемите. Повечето са изработени от отлят метал, но са използвани и порцелан и оловен кристал. Ролс-Ройс е избягвал да експериментира.
Почитателите могат да си купят "Духа на екстаза" без колата, към която обикновено е прикрепен, срещу 1350 британски лири (2170 долара) и да ползват фигурат като отлично, макар и скъпо, преспапие.       
Ролс-Ройс е първият производител, който украсява продукцията си с отличителен знак.
В годините след Втората световна война емблемите на капаците на колите са били често срещани. Използвали са ги Cadillac и Bentley, както и много по-скромни автомобилостроители като Ford, Vauxhall, Opel, Austin и Morris.
В наши дни те на практика са изчезнали от улиците. Една от причините е, че увеличават съпротивата срещу вятъра, посочва дизайнер от завода на Mercedes Ben в Щутгарт.
Опасността за пешеходците обаче се посочва като основна причина
за отказа от тях.  За притежателите на автомобили, които не желаят да се
откажат от престижната емблема, има малко символи, които са се запазили от бляскавата ера, когато почти всяка кола е имала един или друг вид знак на капака.
Звездата с три върха на Мерцедес-Бенц е също толкова известна, колкото и "Духът на екстаза", а производителят на супер луксозни коли Maybach също предлага фигурка. Според пресслужбата на компанията майка Мерцедес, символът "М" на Майбах е проектиран така, че да отскача при най-лекото докосване и така да се избегнат нараняванията на пешеходци.
Механизмът на съвременния Ролс-Ройс е с почти сценична сложност. Той изчезва при докосването на копче, като защитава не само хората, които са наблизо, но също и самата фигурка, която е високо ценена сред крадците и често е била обект на вандализъм. Рядкостта и стойността на някои от емблемите, поставяни на капаците на колите, са ги направили изключително търсени от колекционери. Най-ценената емблема е на слон, която била направена  за френска луксозна лимузина. Скулпторът Рут Бугати я е проектирал за легендарната Бугати Роял, като ироничен двойник на британската метална муза. Знае се, че има само шест оригинални екземпляра, а стойността им се определя на около 50 000 евро (68 000 долара).