Три години след дебюта си, електрическият модел от клас Gran Turismo с четири врати Audi e-tron GT премина през сериозна модернизация. Повечето подобрения са заимствани от електрическия автомобил Porsche Taycan, който беше модернизиран през зимата, тъй като двата модела споделят обща платформа и технология, и се различават предимно по дизайна и в настройките.

Вижте новите модели от серията Audi e-tron GT   >>  >>  >>

Външният вид на Audi e-tron GT е променен в няколко основни аспекта. Моделът има нова предна броня с ревизирани въздухозаборници и намалено количество черен гланц. По-мощната версия RS e-tron GT сега изглежда още по-агресивна, благодарение на каросерията с масивен дифузьор отзад.

Снимка: Audi

На върха на гамата е новата модификация Audi RS e-tron GT performance, за която срещу доплащане се предлагат декор от въглеродни влакна и матова боя на покрива. Палитрата от цветове на каросерията и дизайна на колелата са преработени. Предлагат се нови ковани джанти с диаметър 21 инча, напомнящи на стила на концепцията Audi Avus от 1991 г.

Интериорът на Audi e-tron GT включва преработени седалки, скосен отгоре и отдолу волан, както и нови декоративни елементи. Клиентите, които купуват RS e-tron GT performance, могат да изберат бял дисплей за мощността и скоростомера чрез мултимедията MMI, с което Audi отдава почит към легендарното Audi RS 2 Avant от 1994 г., където аналоговите циферблати първоначално бяха в бяло.

Снимка: Audi

Като опция се предлагат матови карбонови лайстни, а за версиите RS е наличен антрацитен декор, който променя нюанса си в зависимост от осветлението. Основните довършителни материали са микрофибър Dinamica и плат Cascade, състоящи се съответно от 45% и 35% рециклирани материали. Подовите стелки са направени от материал Econyl, т.е. рециклирани отпадъци и промишлени отпадъци. Като опция се предлага електронно контролиран самозатъмняващ се панорамен покрив.

Снимка: Audi

Първият модел, наречен Audi S e-tron GT, има обща мощност от 679 к.с., която преди беше 530 к.с. Той се задвижва от предно разположен мотор с мощност 239 к.с., а отзад е поставен нов синхронен двигател с мощност е 564 к.с. Версията RS e-tron GT развива 856 к.с., която преди беше 646 к.с., а екстремният вариант RS e-tron GT Performance произвежда впечатляващите 925 к.с., превръщайки се в най-мощния сериен автомобил, създаван някога от Audi.

Снимка: Audi

Повишената мощност се е отразила на динамиката на електрическите спортни автомобили. Базовата версия S e-tron GT ускорява от място до 100 км/ч за 3,4 секунди вместо 4,1 секунди за модела отпреди реформата. Версията RS S e-tron GT прави това упражнение за 2,8 секунди, а преди беше за 3,3 секунди, а най-динамичната модификация RS performance спринтира за 2,5 секунди.

Максималната скорост на първоначалната версия S е 245 км/ч, а двете версии RS и RS performance могат да достигнат 250 км/ч. В основата вече е монтирано ново въздушно окачване с двукамерни носачи. Спирачките са с по-големи механизми и дискове, като при версиите RS спирачните дискове са покрити с волфрамов карбид, като срещу доплащане могат да се сменят с карбон-керамични.

Снимка: Audi

В зависимост от първоначалната височина на автомобила, той може да се издигне с 55 до 77 мм за секунди. При поискване Audi предлага управление на всички колела, комбинирано с по-директно съотношение на управление на предната ос в сравнение с предшественика e-tron GT quattro. Това намалява усилието при управление при по-ниски скорости.

Системата работи, като използва завиване на задните колела с максимум 2,8 градуса в обратна посока на предните колела до скорост от 50 км/ч, което увеличава пъргавината и маневреността, или в същата посока като предните колела от скорост около 80 км/ч, което подобрява стабилността.

Снимка: Audi

Между 50 и 80 км/ч системата превключва между противоположен и съвпадащ ъгъл на завиване в зависимост от ситуацията на шофиране. Управлението на всички колела намалява радиуса на завиване на автомобила с около 0,6 метра при маневри. Новото окачване осигурява идеален баланс между комфорт на шофиране и динамика

Всички версии на седана Audi e-tron GT вече разполагат с нова 800-волтова батерия с общ капацитет от 105 кВтч, от които налични са 97 кВтч. Той е с намалено тегло с 9 кг, като сега е 625 кг. Мощността на регенерация е увеличена от 290 на 400 кВт, а новата силова електроника е по-лека с 2,3 кг и може да се справи с ток до 400 ампера.

Снимка: Audi

Мощността на зареждане с постоянен ток също е увеличена от 270 на 320 кВт, което ви позволява да попълните обхвата от 10% до 80% за 18 минути, а само за 10 минути можете да получите 280 км пробег. Максималният автономен пробег на електрическия седан е 609 км по цикъла WLTP. При моделите RS e-tron GT комбинирана консумация на електроенергия е в рамките на 18,4 до 21,1 кВтч/100 км.

Новото Audi e-tron GT е оборудвано с функцията Plug&Charge, при която колата автоматично разрешава и активира съвместими станции за зареждане, когато кабелът за зареждане е включен. Новата батерия разполага с възможност за значително по-бързо зареждане.

Снимка: Audi

Дори при ниски температури колата достига много висока производителност за по-бързо зареждане. Това позволява висока производителност на зареждане при ниски температури до -15°C, като допълнително намалява енергийните изисквания на системата за управление на топлината и прави още по-лесно за клиентите да се възползват от идеалния прозорец за бързо зареждане. Като опция клиентите могат да зареждат и с до 22 кВт при зареждане с променлив ток.

Обновените електрически автомобили Audi e-tron GT вече са налични за поръчка в Германия. Базовата версия на Audi S e-tron GT струва от 126 000 евро, за RS e-tron GT искат от 147 500 евро, а за най-мощния сериен модел на Audi RS e-tron GT performance ще трябва да платите 160 500 евро.