Audi Crosslane Coupe - или какво да очакваме от бъдещите ”Q”
Освен целия дъжд от премиери (особено A3 Sportback и S3), Audi се отсрами и с прототипа Crosslane Coupe на салона в Париж. Той е истинска витрина на инженерния дизайн и показва облика на бъдещите "Q" модели на марката.
С пространствена рама, изработена от алуминий, подсилен полимер на въглеродните влакна и подсилен полимер на фибростъклото, масата му е едва 1390 кг заедно с батериите. Парижкият прототип е плъгин хибрид, съчетаващ 1,5-литров трицилиндров агрегат с два електромотора. Цялата система е с разход от едва 1,1 л/100 км (!) и вредни емисии от СО2 само 26 г/км. Трансмисията е едностепенна.
Вижте снимки >>
Сумарната мощност на системата осигурява 177 к.с. С нея спринтът от място до 100 км/ч става за 8,6 сек, а в чист електрически режим това се случва за 9,8 сек. Максималната скорост е 182 км/ч.
Максималната мощност на този новоразработен силов агрегат е 130 к.с., а макс. въртящ момент – 200 Нм. Двигателят с вътрешно горене е съчетан с електромотор EM 1 съответно с данни 68 к.с. и 210 Нм. Електрическото задвижване обаче се осигурява от втория двигател EM 2, зареден със 116 к.с. и 250 Нм. Този режим позволява скорост между 55 км/ч от 130 км/ч. Над 130 км/ч основен става 3-цилиндровият мотор, подпомаган при нужда от ЕМ1.
Конфигурацията на местата е 2+2. Дължината е 4,21 м, широчината е 1,88 м. С Crosslane Coupe Audi въвежда нова онлайн услуга и пътниците в автомобила остават свързани с Twitter и Facebook или могат да си изпращат снимки и видео, направени по пътя.
Интересен е т. нар. Escape Manager, програма, с чиято помощ те обменят информация за пътната обстановка с приятелите си.
Агенция Speed-Press