От няколко години Volkswagen е флагманът на световната автомобилна индустрия, поради което преминаването към електрическо задвижване е голямо предизвикателство за дъщерното му дружество Audi. Новите модели на марката ще спрат да използват двигатели с вътрешно горене от 2026 г., а по-старите модели ще бъдат изведени от употреба до 2033 година. Както стана ясно тази седмица, всеки от съществуващите заводи на Audi ще може да произвежда електрически автомобили до 2029 година.

За разлика от някои конкуренти, Audi няма да изгражда нови производствени линии, които да произвеждат единствено електрически автомобили, докато търсенето не го наложи. Стратегията на марката е да унифицира производствените процеси, така че на една и съща поточна линия да могат да съществуват едновременно електрически автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене. Не е изключено това решение да е било взето след консултации със синдикатите, тъй като Audi заяви, че е готова да отдели 500 милиона евро за преквалификация на служителите до 2025 година.

Сега линията от електрически автомобили на Audi се състои от три модификации e-tron, както и от моделите Q4 e-tron и Q8 e-tron. През първите девет месеца на тази година компанията е увеличила продажбите на електромобили с 53,8 процента. Стратегията на Audi за постепенно премахване на моделите с двигатели с вътрешно горене до 2033 г. е в пълно съответствие с принципа за унифициране на производствените процеси, което ще позволи в един и същи завод да се произвеждат както двигатели с вътрешно горене, така и електрически автомобили. Audi има производствени мощности в Германия, Белгия, Мексико, Унгария и Китай. Това е най-големият автомобилен пазар в света и Audi ще започне да сглобява електрически автомобили в ново съвместно предприятие с FAW Group, което ще бъде пуснато в експлоатация в края на 2024 година. Очаква се тя да може да произвежда 150 000 електромобила годишно.

Подходът към проектирането на електрически превозни средства също ще трябва да бъде преразгледан, за да се подобри ефективността на производствените процеси. До 2033 г. Audi очаква да намали наполовина оперативните си разходи за производство на автомобили, като за това ще допринесе постепенното отказване от моделите с двигатели с вътрешно горене. Модулният дизайн на електрическите автомобили ще запази разнообразието от варианти, подходящи за ценовия сегмент на марката, но същевременно ще оптимизира разходите. Голямо внимание ще бъде отделено на цифровизацията и автоматизацията.