Тя има потенциал да се зарежда по-бързо и да бъде по-лека, но в същото време безопасна, заяви автомобилният концерн, цитиран от Асошиейтед прес.

Новата изцяло твърдотелна батерия ще замени литиево-йонните батерии, използвани сега от "Нисан", като се очаква да бъде пусната на пазара през 2028 г., а за 2024 г. се планира да заработи завод за производството й.

Изцяло твърдотелната батерия е достатъчно стабилна, за да се използва дори в пейсмейкъри. Тя ще бъде около половината от размера на сегашната батерия и ще се зарежда напълно за 15 минути вместо за няколко часа.

Сътрудничеството с американската космическа програма, както и с Калифорнийския университет в Сан Диего, включва тестване на различни материали за производството на батерията, съобщи корпоративният вицепрезидент на "Нисан" Казухиро Дои и аргументира сътрудничеството като каза, че НАСА и "Нисан" се нуждаят от един и същ вид батерия.

Както НАСА, така и "Нисан" използват така наречената "оригинална платформа за информатика на материалите" (original material informatics platform), представляваща компютъризирана база данни, чрез която се тестват различни комбинации от материали, за да се провери взаимодействието им и коя комбинация "работи най-добре", каза Дои.

Целта е да се избегне използването на скъпи материали, каквито са редкоземните метали, необходими за литиево-йонните батерии.

Базираният в Йокохама автомобилостроител разчита и на натрупания опит с електрическия си модел "Лийф" (Leaf), излязъл на пазара през 2010 г., от който в света вече са продадени над половин милион бройки, въпреки че технологията за производство на новите батерии е различна, казаха представители на компанията.

Батерията на модела "Лийф" не е претърпявала големи инциденти по пътищата и някои части от технологията остават често срещани, като ламинирането на батерията.

Други автомобилни производители, включително японския конкурент "Тойота Мотър" (Toyota Motor), както и "Фолксваген" (Volkswagen) и американските автомобилни производители "Форд мотър" (Ford Motor) и "Дженерал мотърс" (General Motors) също работят върху изцяло твърдотелни батерии.

Наскоро "Дженерал мотърс" и "Хонда Мотър" (Honda Motor) заявиха, че работят заедно върху следващото поколение електрически превозни средства.

Изпълнителният вицепрезидент на "Нисан" Кунио Накагуро каза, че компанията е изключително конкурентоспособна и че разработваната батерия обещава да донесе промяна за целия бранш.

Интересът към електрическите превозни средства нараства поради опасения относно използването на изкопаеми горива, допринасящи за изменението на климата и замърсяването. Големите компании в сектора на електромобилите като "Тесла" (Tesla) и "Уеймо" (Waymo) също се разрастват и конкуренцията се засилва.