Моторът на Ванкел ще се използва в силовия агрегат на кросоувъра в качеството си на генератор а електричество, предава Automedia.

Вижте как изглежда Mazda MX-30 >> >> >>


В момента пробегът на MX-30 с едно зареждане е едва 200 км, като това е основната причина за слабия интерес към кросоувъра на пазара. В Mazda се надяваха да продават по 1000 бройки на месец от модела, но резултатите са наполовина. Затова и инженерите на компанията търсят решение на проблема.

Изборът на роторен мотор се дължи на неговите компактни размери, както и на факта, че при него вибрациите са много по-малко в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене. В случая Ванкеловият мотор ще произвежда енергия, която ще позволи на MX-30 да удвои пробега си с едно зареждане.

Новата версия на първия електромобил на Mazda ще се появи на пазара през 2022 година. Сегашният вариант беше представен през 2019 година, като той е оборудван с един електромотор, развиващ мощност от 143 к.с.