Рекламните битки между големите автомобилни марки за забавно зрелище, особено за страничните наблюдатели. Поредният епизод от тях се разигра в Русия, където компанията Infiniti реши да се заяде с един от големите си конкуренти - BMW.

По принцип, лятото е най-слабият сезон за автомобилни продажби и търговците са принудени да правят какви ли не трикове, за да намерят клиенти по това време на годината. В Infiniti решиха да привлекат внимание към своя премиум-кросоувър QX50 и пуснаха негова снимки с надпис "Infiniti QX50 или баварски барабан?". При кликване на банера се отваря не страница на някой от дилърите на марката, а официалния портал на Infiniti.

Словосъчетанието "баварски барабан" явно препраща към BMW и неговият модел в класа на QX50 - кросоувъра X3 (на снимката). Двата автомобила са приблизително равни като цени, но германският е с по-ниско оборудване. В случая, проблемът е, че рекламата на Infiniti е на ръба на закона, тъй като съдържа некоректно сравнение със стоката на друг производител, а освен това уронва престижа и репутацията му.

В текста на рекламата се посочва още, че цената на Inifiniti QX50 стартира от 2 849 000 рубли, докато най-евтиният "баварски барабан", както е наречено BMW X3, започва от 3 240 000 рубли.

От BMW реагираха на заяждането на конкурента, като заявиха, че "когато резултатите от продажбите ти не достигат дори 10% от тези на конкурента от Бавария и продължават да падат, въпреки че в този сегмент се отчита ръст през първите 6 месеца на годината, не ти остават нищо друго, освен да паднеш още по-ниско и в рекламата".