LED матричната система IntelliLux, позволяваща създаване на снопове от дълги светлини без заслепяване, ще се предлага в компактния клас за първи път в новото поколение Opel Astra.

Вижте снимки >>

"Интегрирането на LED технологията осигурява невероятно качество на осветяването през нощта подобрявайки безопасността за водача и пътниците около него”, отбелязва Чарли Клайн, вицепрезидент отговорен за инженеринговата дейност в Opel.

Включвайки 16 LED сегмента – осем от всяка страна на автомобила – новата LED матрична система автоматично и постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп към всяка пътна ситуация. В рамките на управлението на процеса, системата функционира съвместно с предната камера Opel Eye, която например установява наличието на други движещи се автомобили. При това различни отделни LED елементи, които биха могат да заслепят движещите се насрещно, се включват и изключват автоматично.

В момента в който автомобилът напусне градските зони, дългите светлини автоматично се включват и остават постоянно в такова състояние. Това води до значително подобряване на безопасността, както показва едно изследване на Техническия университет в Дармщат и Европейската инициатива LightSightSafety.

Според него при скорости на движение от 80 км/ч водачите успяват да установят наличие на обекти с 30 до 40 метра по-рано отколкото при използване на конвенционалните халогенни или ксенонови къси светлини. Това им осигурява около 1.5 секунди по-дълго време за реакция, например при внезапна поява на животно на пътя, отбелязват от Opel.

Когато камерата установи наличието на светлинни източници от насрещно движещите се автомобили, LED елементите в съответната зона се деактивират, просто „изрязвайки“ зоната около автомобилите. Останалата част от пътя и околното пространство остават ярко осветени.