Първият безпилотен камион тръгна в САЩ (снимки)
Първият лицензиран самоуправляващ се тежкотоварен автомобил беше представен на шосето върху язовирната стена Хувър Дeм на границата между Аризона и Невада.
Freightliner Inspiration има потенциала да промени превозваческия бранш, пише Popular Science, цитиран от "Фокус".
Вижте снимки >>
Новият камион е в състояние да пътува по високоскоростните пътища заедно с останалите автомобили, като спазва ограниченията на скоростта, стои в платното си и намалява в ремонтни участъци или при задръствания.
Превозното средство използва два вида радари и множество камери, за да определи посоката си на движение и местоположението на останалите автомобили.
Радар с голям обхват наблюдава пътя на 250 метра, докато радар с къс обхват следи какво се случва в радиус от 70 метра. Камера, инсталирана на предната част на камиона засича линиите на платното.
Въпреки наличието на тези технологии, в купето все пак трябва да има професионален шофьор, който да поеме управлението, ако обстоятелствата го налагат или ако камионът трябва да напусне магистралата.
Идеята е по-голямата част от монотонните задачи да се изпълняват от камиона, за да може шофьорът да е по-малко стресиран и по-внимателен при пътуване на дълги разстояния.
Засега само два роботизирани камиона са лицензирани, като и двата се движат по пътищата на щата Невада, който е един от четирите щата, които наред с Федералния окръг Колумбия са разработили закони за регулация на автоматизирани превозни средства.
Mercedes показа ”камиона на бъдещето” (снимки)
Вижте снимки >>
Новият камион е в състояние да пътува по високоскоростните пътища заедно с останалите автомобили, като спазва ограниченията на скоростта, стои в платното си и намалява в ремонтни участъци или при задръствания.
Превозното средство използва два вида радари и множество камери, за да определи посоката си на движение и местоположението на останалите автомобили.
Радар с голям обхват наблюдава пътя на 250 метра, докато радар с къс обхват следи какво се случва в радиус от 70 метра. Камера, инсталирана на предната част на камиона засича линиите на платното.
Въпреки наличието на тези технологии, в купето все пак трябва да има професионален шофьор, който да поеме управлението, ако обстоятелствата го налагат или ако камионът трябва да напусне магистралата.
Идеята е по-голямата част от монотонните задачи да се изпълняват от камиона, за да може шофьорът да е по-малко стресиран и по-внимателен при пътуване на дълги разстояния.
Засега само два роботизирани камиона са лицензирани, като и двата се движат по пътищата на щата Невада, който е един от четирите щата, които наред с Федералния окръг Колумбия са разработили закони за регулация на автоматизирани превозни средства.
Mercedes показа ”камиона на бъдещето” (снимки)