Създадена в чест на 25-годишнината от "раждането" на първия TDI двигател, концепцията RS5 TDI е оборудвана с 3.0-литров битурбо V6 TDI двигател, който е снабден с допълнителен електрически турбокомпресор, увеличаващ значително мощността на автомобила.

Вижте снимки >>

Audi поясняват, че "електрически мотор замества турбинното колело и ускорява колелото на компресора до над 70 000 оборота в минута в рамките на няколко стотни от секундата". Електрическото турбо се захранва от компактна литиево-йонна батерия и използва отделна 48-волтова електрическа система.

Благодарение на всички тези подобрения, двигателят развива 385 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Това дава възможност на концепцията да ускори от 0 до 100 км/ч за 4 секунди, а от 0 до 200 км/ч за по-малко от 16 секунди. Максималната скорост на автомобила е 280 км/ч.

Впечатляваща е икономичността на мощния двигател, средният разход е по-малко от 5.3 л на 100 км.

Ръководителят на техническото развитие на Audi, д-р Улрих Хакенберг, заявява че: "Електрическият турбокомпресор е най-новата ни иновация, като в следствие на нея, сме способни да подобрим ускорението, ефективността, мощността и теглителна сила. Тази технология илюстрира възможностите, произтичащи от 48-волтовите електрически системи, които понастоящем ние разработваме".

Audi отказа да потвърди дали двигателят ще влезе в серийно производство, но слуховете предполагат, че той ще бъде предложен през 2015 или 2016 г. за новия Q7.