В София вече има споделено ползване на електромобили

Услугата Spark позволява споделено пътуване в София с електроавтомобили.

Обратно в новината

Коментари - В София вече има споделено ползване на електромобили | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А, бензинджиите няма ли да и еват майката на таз услуга!?

Нова епоха!

Идеята е отлична, вече я има навсякъде из Европа, но все пак е пилотен проект. Най-големия проблем за момента са зарядните станции, но техният брой ще се увеличава много бързо. След 5 години това ще е основният транспорт в големите градове - ел. коли, ел. велосипеди и мотори. Таксиджиите и авто механиците на ДВГ клои им препоръчвам бързо да се преквалифицират, до максимум 10 год. тези професии ще започнат да са изчезващ вид. Същота се отнася и за шофьорите на камиони.

Вместо да питате, идете и пробвайте. Аз днес пробвах - Лозенец-Младост-малкоработа-обратно до Лозенец - 9 лева, някъде за половин час. След това системата им се срина заради големия интерес, и спряха колите (все още не работи). Но услугата е СУПЕР, надявам се да им излезат сметките при тези цени, и с голям кеф ще си я ползвам! В приложението пише всяка кола колко пробег и остава - може да го видиш преди да я резервираш - аз взех такава с 64км пробег, като я оставях, беше на 48. Когато пробегът е под 10км, трябва да я закараш на станция. Тоест, просто не взимаш колата, ако пробегът е малко, и готово. Уникално добра услуга, дано булгаристанците се държат цивилизовано и не осерат работата.

Радвам се, че се включи с коментарите човек, който е ползвал услугата, от това, което разбирам, трябва да оставя колата в крайна сметка на зарядна станция, ако все пак съм я ползвал.. усилено, а не мога да я оставя на избрано от мен място в синя/зелена зона на последни издихания. От една страна, това е добре, защото колата за следващия ще бъде заредена, от друга... Ами ако мястото на зарядните е далече от маршрута ми, като знам колко на рядко са тези станции. Незнам, малко странно ми се вижда... тези коли са със сравнително малък пробег и като цяло са пригодени за градски условия, но в условията на семейно ползване -сутрин детето на градина, ти на работа, после обратно и колата се зарежда в гаража през ноща... за такова интензивно натоварване ми се струват непригодни. Те хората си знаят де, просто споделям мнение....

На зарядна станция трябва да оставиш колата ЕДИНСТВЕНО ако има под 10км пробег. Иначе може да я оставиш навсякъде в синя и зелена зона, или на някоя от базите им - имат по моловете, на Арена в Младост и др. Ако колата е малък пробег, примерно 12км, и седи и никой не я взема - идват си с едно микробусче и я зареждат на място. Така че гледате оставащия пробег през приложението, ако не ви устройва и има опасност да паднете под 10км - просто не я взимате - и така няма да се занимавате със зареждане.

излиза че може да се кара само от зарядно до зарядно. ако я оставиш на произволно място тя не се зарежда. колко са зарядните в софия, има ли на гъсто? ако се ползва интензивно ще има дълги периоди на изчакване докато зареди. има ли бързо зареждане и колко време отнема?

Дали ще има крадени Е-коли е въпросът?

Ако отидеш на сайта им https://link/ в Често задавани въпроси ще намериш отговор на почти всички твой въпроси. Как се отключват и заключват електромобилите на SPARK ? Можете да отключите резервирания от Вас SPARK електромобил с натискане на бутона Отключи през мобилната апликация. В случай на временно спиране, колата се се заключва чрез ключа, който ще намерите вътре. След като приключите сесията на ползване, натиснете бутона Край на пътуването в апликацията, за да заключите автомобила. Идеята ми харесва и ще я пробвам с удоволствие! Все пак мисля че ако направят повече зарядни станции в центъра на София и не само разбира се тази услуга ще заработи много добре.

Не го приемайте като критика към услугата, просто не съм запознат с нея, и имам няколко въпроса. 1. Как се извършва достъпът до автомобила.. все пак той едва ли стои отключен непрекъснато 2. как стои въпроса със заряда на автомобила.... Това е електромобил, чието зареждане отнема значително време, това време включва ли се във времето за наемане и какво става с това наемане , ако попадна на автомобил с празни батерии. 3. Кой се грижи за консумативите (вода за чистачките, налягане на гумите, състояние на гумите, светлини, чистотата на автомобила и т.н.) и какво се случва ако тези неща не са изрядни. 4. Как е уреден въпроса с евентуална кражба на автомобила докато аз съм го наел?

отговори: 1) дава ти се код като си платиш 2) колите стоят на зарядно докато не са наети. 3) има си ора за тая рапота

Не мога да се съглася напълно с това, което сте казали... Кода добре... но останалите неща??? Аз взимам колата от (поне така се разбра от статията) синя/зелена зона....и я връщам пак там... в зона... не на определено място. Я сега ми кажи до всяко парко място на синя/зелена зона ли има зарядна станция? Наемам колата и минавам през пирон (примерно) пукам гума... след 10 мин оставам колата... може дори да не съм разбрал че има проблем с гумата.. след 20-30 мин гумата спада и следващия идва да наеме колата (особенно ако е някоя жена) може и да не види че гумата е спаднала.... половин час смяна на гума, колата седи на едно място, ама времето си тече... За светлини и течност в казанчето да не говорим.... сериозните аварии не ги коментираме, защото първо колите са нови и се допуска, че по-рядко ще аварират и второ, допускам една изключително надеждна техническа подръжка, но неща като консумативи и чистота... Нали не си представяш, че всеки път като върна колата е връщам на определени "ора", които да се погрижат за нея преди следващия наемател?