Стара Лада се подигра с луксозните коли по АМ ”Тракия”

Любопитно клипче разкрива как стара Lada 1500 S (ВАЗ 2103) изпреварва луксозни автомобили на магистрала "Тракия".

Обратно в новината

Коментари - Стара Лада се подигра с луксозните коли по АМ ”Тракия” | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Първите лади 2103, (1975г. пуск) пълнеха километража без проблем до 180 км. Следващите модели "S" ги скопиха с Озон карбураторите, (за по-нисък разход). В автоклубовете ги подготвяхме за ралитата с по около 140-150 коня. Как става- олекотяване на притискател за ускорение, разстъргване на главата за компресия, шпер диференциал, пясъкоструене на изпускателната система, двоен Вебер, никакво турбо. С обикновената 2103 съм вземал Пловдив -Хасково за 42 минути, опита се едно БМВ да ме гони, отказа се в Клокотница, все пак съм бил автомобилен състезател.

С ВАЗ 21011 Жигули съм пълнил киолемтража до 160 км/ч по Хемус. 1500 S e с 25 коня по-мощна и би трябвало да вдигне 180 че и отгоре без проблеми. Ускорението е много зле, но по равен път няма проблеми. Друг е въпросът, че колата е на практика неуправляема - малко мръдване на волана и се завърташ. А и разходът на бензин при скорост над 80-90 км. е убийствен.

От коментара в колата се разбира, че кара с окол 160. Това не е проблем за лада и с оригиналния двигател, ако е поддържан. Иначе трудно ще се опре на съвременните коли. Аз пробвах веднъж на ауди на 10 години - стигнах 220 и не посмях повече.

Моята 2103 преди години спокойно си вдигаше 160. Друг е въпросът че при такава скорост в нея шумът е ужасен а стабилността на колата е такава че се чувстваш като в самолет пред излитане

Абе и аз преди 20-тина години съм дигал с ВАЗ2101 140км/ч, но усещането беше все едно че едвам докосваш земята, така че на тази едва ли само двигателя и е сменен.

тоя в жигулата ако си пусне ръчната , глей майтап ...

Каква новина бе хора? Лада 1500S още 85 година с 4 човека вътре от Правец за София вървеше със 150 километра в час без никакъв проблем. Шофьора още е жив и викаше, има още газ. Бутала има в този вид двигатели, а не консервени кутии както в подобни коли сега. Тогава и на запад и на изток колите бяха с такива бутала.

Вариант цилиндров блок на лада (мотор 2103) да стане 2000 кубика не съществува. И защо и е японски карбуратор също не стана ясно като италианците имат една от най добрата марка рейсингови карбуратори които се ползват и до днес Weber.

точно казано

Да, коментарите, че филмчето е пълна тъпотия, се оказаха верни. Някаква ЛАДА задминава влизащи и излизащи от бензиностанция МПС и един камион. Смешни са снимащите, а не "задминатите"...

Истината е че Ладата не се удържа особено ако е по запазена. Като гледам как комплексарчата взели зап. автомобил на 20 год едвам кюфтат след мен, защото нямат пари да си сменат полуоската например, ми става смешно. А относно стабилността с 3 чувала гюбре става по стабилна от всички дж пи ес системи на зап. автом. ;)

Никой не пита как е минала технически преглед тази кола. Какво са гледали. Защо не е спряна от движение.

Що не ги карате? А? Карате тия западни таралясници?!

караме ги. лада 4х4. за 21 дни почивка и врътнах 1600 км. а на s класата само 800 км. е?

Ивомире, ти си мазохист:)

Затъпях от тази новина. Некъв дарак кара със 100 км/ч и изпреварва камион и 2 коли. Сензация !

Виждате ли какви дупки има по "магаристралата" на ГЪРБ-авите? Ремонт е нужен!

в Русия на такива запазени щайги им слагат 5 степенна скоросна кутия. двигателя не го пипат защото е лесен за обслужване.

С такава Лада не е проблем да се вдигнат и поддържат 165 км/ч. с оригиналния двигател. Правили сме го през 80 год. по старото шосе м/у Пловдив и Пазарджик. Не подценявайте старите модели. В Близкия изток е хит да се карат ам. автомобили от 60-те год. За един успял бизнесмен - вече пенсионер, е въпрос на престиж да кара такава кола.

Аха, тази новина я отдавам на лятната журналистическа немощ. Някаква лада кара с около 130, изпреварва един тир, един голф и още нещо. И на това се удувлявате?! Предполагам, че и немското порно и вицове може да ви допаднат.

Че какво му е лошото на немското порно, бе?!?!

mpa3@mail.bg

белите хавлиени чорапи.

Jaa, jaaaa

Каква лада, бе, майна?! Това си е краден фиат 124 от 60-те години. На този таралясник спокойно може да се присади турбо двигател 150 коня от астра и ще лети. Виждал съм такава тунинг идиотщина.

Ладите навремето ги правеха до двеста коня (за рали) и с дълъг диференциал, жална им майка на бе ем ветата....

Глупости на търкалета!

По голяма простотия не бях чел скоро че за рали ти трябва дълъг диференциал. А пък тия 200 коня хич даже не си заслужава да се коментират. От къде ще ги изкара тия коне ? От въртящ момент или от обороти ? Че тя на 6000 оборота небалансирания двигателя ще гръмне. За сравнение фул туниг атмосферен мотор на хонда B18 (1800кб/с) на 9000RPM едвам вади 200 коня на дино тест. Дайте малко по сериозно, тези коне за нищо ги нямате. И всеки състезател предпочита къс диференциал за да ползва максималната мощност на мотора във високите обороти.

Ми аз съм виждал с очите си преработен двигател от Лада за да се сложат бутала от ЗиЛ. Двигателите на Лада, които бяха с вериги позволяваха такова нещо. Недомислията с ремък прегряваха първия цилиндър, заради нескопосана преработка на охладителните канали...

От турбото ще ги изкара много ясно. Наистина ли си мислиш, че някой ще се занимава да вдига ограничителя или да стърже цилиндри за неясен ефект. Тея коли са идеални за турбо, с ниска компресия са, чугунен блок, здрави бутала. Бодваш едно турбо и излита.

По тъп клип не бях гледал . Пълна загуба на време .

Ладата е била с Пернишка регистрация PK(500 коня)!

В youtube е пълно с руски клипове, например Дураки и дороги - та там около една трета от "героите" са с различни модели на Лада. На този клип се вижда, че някакви карат със скорост над ограничението със стар автомобил, а други ги снимат (те май също са с таралясник като се съди по звука). Старата Лада не прави никого за смях, пората пътуват, а не са тръгнали за гробищата. Ето линк към ютуб и споменатата поредица, специално за всички любители на Матушка. https://youtu.be/h1EBbbhrfmY

Лошо копие на фиат с някакъв западен двигател..... голям кеф !? :D

Имал съм 1500 с и мога д ави кажа, че 170 си ги правеше и без тунинг, но по нанадолно де... НО пък ламарината е мани бегай... Не си е работа да вдигаш такива стойсности с тази кола. Тя за това е и лека.

Луксозни коли? Не видях нито една.

Кое му е чудното - не знам. Имах такава същата лада като тази на снимката и за нея 140-150 км. не бяха никакъв проблем. Естествено, че ако я издуе човек до край ще изпреварва разни свои връстници с издухали двигатели, пък и ако ще - западни. Карал ли е някой западна кола на 15 години с издухал бензинов двигател или дизел с неработещо турбо - на първия баир заковава на 80 км. и не може да мръдне повече.

И с кого се е подиграла? Хората пътуват за да стигнат от точка А до точка В, а някакъв малоумен комплексар тръгнал да се "състезава". Както се вижда, никой не му се връзва и му гледат сеира. Подигравките са за него, а смехът - за руската тенекия с двигател на голф 3.

Къде друг сайт ще пусне такава съвецка новина за радост на путлерастията, добре че САЩ победиха Цецецер в студена война, иначе са целия свят щеше лади да кара (дето фиат им ги направи)

Сигурно е била и с две газови! Новината е пълен смях и тъпотия.

Преди години съм карал лада 1600 и съм и пълнил километража, а той е до 180 км/час. Няма нищо учудващо или пък смешно във факта че ладата е изпреварила разни сегашни автомобили. Тези коли са железни и в прекия и в преносния смисъл, ако имаха и 5 скорости щяха да са супер.

ВАЗ 21061, 21064 се правеха доскоро, те имаха 5-степенна скоростна кутия. Нищо чудно сглобката да не е много стара, може и да е на около 10 години.

А километражът на въпросната Ладичка замръзнал на 180 ли само си седеше?

До колкото се вижда от клипчето, ладата е или 1500S - ВАЗ 21061 или ВАЗ 2106 - ЛАДА 1600. За тези автомобили 160 км/ч не е никакъв проблем. Друг е въпросът в какво състояние е и чий ръце е попаднала.

Se taia

Всеки таралясник може да бъде засилен до 180, въпроса е как ще спре или колко бързо може да ги вдигне, ама те снимали ладичката отпред която карала със 140 :) Пълен смях

Lada 1500 без S - това е най - доброто.След това започва руските разработки като карбуратор ОЗОН и други подобни.

То щото 1500 без S не е руска разработка? Единствените чужди разработки са 2101 (Фиат 124) и 2108 (правена с помощта на Порше). Всички други модели са с нещо порусначено. Но пък 160 км/ч не са проблем за ладите с двигател от 1300 нагоре. Друг е въпросът как се чувстваш вътре на тази скорост, а пък и колко е безопасно.

Да, така е. Но също трябва да са в идеално техническо състояние и с хубави масла(средно скъпи и нагоре) в мотора, скоростите и диференциала. Отделно трябва да са със стандартен размер гуми, те са оптимални като баланс. За Ладите с предно предаване с мотор поне 1.5 скорости от 160км/ч не са никакъв проблем. А за вече по последните модели от 2110 насам със 16 калапанови мотори нещата са вече напълно различни. При тях проблема е че километража е разграфен само до 200...

Двигателя на Ваз 2101 е изцяло руска разработка. При Фиат 124 е класически с долен разпределителен вал. Лада няма двигател с долен разпределителен вал.

Тиквата спрямо твоя акъл е направо професор но за теб каквото и да се каже ще е малко......поне тук мислих,че идиотите не храчат но......

да караш с висока сторост си е чисто самоубийство.

И ти ли беше от задминатите бе, колега?

С колко км/ч се движи, щото може да ги изпреварва и със 100. Ако е над 140 - КАТ да се самосезира.

Просто отворил кранчето на газовата уредба до край.

Просто отворил кранчето на газовата уредба до край.