Слаб интерес към електромобилите у нас

Българите проявяват слаб интерес към електромобилите, но какви са причините за това.

Обратно в новината

Коментари - Слаб интерес към електромобилите у нас | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Докато цената на ел.авт. и батериите не стане 10 пъти по ниска няма да се получат нещата!

БРЦК

Ел. Автомобилите на батерии са непрактични за БГ: 1. Зимата пробега е наполовина 2. Зареждането е бавно 3. Скъпи са и батериите трябва да се сменят на опреденлен брой зареждания - примерно 500 зареждания и край. НО, тойота пусна водороден автомобил серийно който всичките тези недостатъци ги няма. Мерцедес пускат от догодина сериен водороден ГЛЦ. Другите марки и те имат разработки. Във водородните автомобили е бъдещето! Да се ориентираме докато е време.

При значително по-малък максимален пробег с едно зареждане и многократно по-бавно зареждане до "пълен резервоар" ресултата е нисък среден годишен пробег. Каква полза от ниския разход на километър, след като СГП (средният годишен пробег) ще е много по-нисък от всеки друг автомобил. Автомобилите ще остаряват преди да са минали и 10% от пробега на нормален автомобил. Ако приемем, че замърсяванията са еднакви при производството на класически и ел. авт. (не знам как стои въпроса с батерията)следва ел. авт. е едно от най-НЕефективните МПС в момента. Все още електромобилите си остават играчки при това много скъпи за придобиване.

Въпроса не е в субсидии или мрежа на захранване. Дори с колонка за бързо зареждане от мрежата на Тесла в Америка реално зарежда към 80-90 км за час зареждане. Значи ако тръгна от Варна за София, трябва да спра в Търново да заредя поне 2 часа, за да стигна София спокойно. А ако мрежата е стандартна става въпрос за 40-50 км за час зареждане. Колите на Тесла им дават 400-500 км при условие че не се престараваш с климатика/парното, а в България температурите варират от средни +35 до -10. С други думи дори с Тесла днес в жегата надали ще стигнеш и 300 км. Когато нормалният им пробег с едно зареждане се дигне до 600-700 км съм сигурен, че масово ще минем на тях, но за сега няма как да стане. За мен главния проблем е, че ние българите като цяло просто не можем да си позволим да имаме два автомобила. Електромобила е чудесен за ежедневни нужди, но да тръгнеш по надалеч примерно Варна - София просто няма как да стане, трябва ти стандартен автомобил за целта.

Това, което си описал е половината от проблема. По големият проблем е не че ще чакаш 1 час, че да се заредиш (че и повече), а и това, че ако тези коли станат масови, ще стане и опашка.... Ако сега на колноката има 3 коли и чакаш по 10-тина мин. всяка... при електромобилите, ако се случат 3 коли на колонката... ами утре може и да тръгнеш, към всяка зарядна трябва и хотел да направят. Отделно електропреносната мрежа ще бъде изправена пред огромно предизвикателство.... Първо трябва да пренася в пъти повече енергия, 2-ро централите трябва да бъдат от коренно различен тип, тип такъв че да могат денем да работят на 3-4 пъти по-голям капацитет от колкото нощем (все пак повечето предпочитаме да пътуваме денем) Я си спомни Слънчев бряг преди 5-6 години, когато всички хотели си бяха пуснали кухните да работят, как стояха една седмица без ток, а сега си представи освен хотелите, още няколко десетки хилидя машини включени в контакта на бавно зареждане с 6-8кW, защото на другия ден рано сутринта си тръгват да се прибират.... и после всички дружно спират я в Търново, я в Пловдив да допълнят батериите... Миналата година на една от бензинките на магистрала Тракия, колоната от чакащи машини беше толкова дълга че стигаше до самата магистрала в 3-4 реда и това ако чакаш 10 мин. за пълен резервоар, а ако чакаш 2 часа?

На електрически автомобил газ може ли да се сложи? Не. Амитогава к'ва е файдата?

За какво ти е на газ? За да върви по-скъпо ли?