Коментари - Първият автомобил с камери вместо огледала вече е на пазара | Авто.dir.bg
Коментари
Тва ми прилича на онази история, дето от НАСА похарчили няколко милиона долара за разработката на химикал, който да може да пише при липса на гравитация, докато в същото време руснаците просто ползвали молив за целта и нямали никакви проблеми.
Не е така това за химикалката. Fisher Space Pen не е плащан от НАСА, а Фишър си е платил разработката и я е предложил на НАСА. И руснаците също купуват от същите химикали, защото не става с молив. Пише си във Википедия..
Не е лоша идеята...макар, че не вярвам едно огледалце да е по-скъпо от една камера в висока резолюция и софтуера необходим да обработва образите. Това за американската химикалка и молива си е живи пример от историята. Въобще ако се вгледаме в много неща около нас, стремежът не е да станат...по-простички, а винаги се усложняват и това е така, защото хората които се занимават с това постоянно се образоват и развиват и минават отвъд границата до която могат да мислят и творят като най-обикновения човек, който нито има знанията, нито уменията необходими за сложните неща. А за камерите вместо огледала на колата виждам и нещо определено убягнало от вниманието на ...дизайнерите - защо въобще е необходимо да се запазва стърчащия настрани държател на "старото" огледало, след като голямата колкото нокът камера може да се монтира някъде отзад на колата и пак да предава симулиран образ от "видимостта" на огледалото вътре в колата. Със сигурност премахването на тези стърчащи елементи ще подобри и айродинамиката на колата.
Сериозно!!! Просто няма как с лещата, кабелите и всичко по нея, камерата да е по-евтина! Огледалцето се прави от една подложка и изключително тънко огледално фолио, като една ролка от примерно 100-200 метра фолио, струва няколко десетки долара и от нея могат да се направят няколко хиляди огледала, ако не и десетки хиляди.
ако монтират камери отзад на колата, няма да обхванат зоната, която е отстрани при вратите. Тогава "сляпото петно" ще е колосално. Сигурно е, че дизайнерите на тази разработка са прекарали повече време от нас в тестване на варианти къде и как да бъдат разположени камерите. А и вероятно имат много повече информация от теб и мен, на база на която да вземат решението. Отделно от това, за мен това е малко излишно. Ако имаше някаква добавена функционалност, би имало смисъл, но така е малко самоцелно. И само да вметна, пише се аЕродинамика.
На снимка 1 имат леко... фалически вид. Ама това е яко, показваш среден пръст на всички други шофьори по подразбиране, така превантивно, да си знаят. Даже два - отляво и отдясно, да не пропусне някой... :-D :-D :-D
Онова, за молива, си е просто виц. Моливите там не се допускат, понеже графитът е проводим и при безтегловност познай къде се натрупва графитният прах.
Возих се на новия Кашкай във Великобритания, има и огледала и камери във всички посоки. Много точно и реалистично предлага изглед отгоре, все едно има камера на 2-3 м над колата, справили са се добре, но проблемът е времето. Камерите трябва да се чистят, а точно когато паркираш не са много функционални.
Още нещо, там няма такова нещо като кал и мръсни пътища, затова просто е замъглен образа. Силно се съмнявам, че в БГ ще има някаква полза от камерите.
Първият автомобил с камери вместо огледала вече е на пазара
Седмото поколение на седана Lexus ES заменя стандартните странични огледала с камери.
Обратно в новината