Ниската скорост предизвиква все повече катастрофи

Прeкaлeнo бaвнoтo шoфирaнe и нeoпрaвдaнo ниcкитe oгрaничeния нa cкoрocттa cтaвaт причинa зa вce пoвeчe пътнoтрaнcпoртни прoизшecтвия.

Обратно в новината

Коментари - Ниската скорост предизвиква все повече катастрофи | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

високата скорост изисква внимание и концентрация, ниска скорост неотговаряща на пътната обстановка води до гледане в телефона, заглеждане по жено, по реклами или бъркане в носа, което е пагубно.

Може и да греша, но считам че при ниска скорости са виновни само тези "бързаци", на които нервите не издържат и започват рисковани изпреварвания. Преди години за да ти заверят книжката искаха психотест. Днес в тези времена на агресия и арогантност никой не мисли по този въпрос.

Chefo77

Навремето имаше още един показател, по който оценяваха кандидат-шофьорите - решителност. Пред мен скъсаха момче на изпита, защото прекалено дълго време стоя на "Стоп" без да премине - а имаше много възможности да го направи. Нерешителността е с абсолютно същия ефект като прекалената агресивност. Нерешителният (мотащият се) шофьор също е неспособен да взема адекватни решения - нито достатъчно бързо, нито достатъчно правилно. Да не се бърка нерешителността с предпазливост!!!

Потвърждавам, на мен самия за малко не ми се случи на изпита. При ляв завой и зелен светофар започнах да намалявам вместо да дам газ, защото отдалеч виждах, че свети зелено и си помислих, че няма да мина. Изпитващия (тогава от КАТ) ми направи строга забележка за нерешителност и ми каза, че пътищата са за каране, а не за пълзене.

Каква решителност бе амебо, нарича се - правилна преценка, защото ти може да имаш решителност да се блъснеш в тир, примерно.

Добре, ограничение 60, всички местни си го знаят тоя път и си го минават с 80-90, появява се нов за тия места шофьор през ноща... За да удоволетвори местните трябва да кара по непознат път с 20-30 над ограничението, за да са доволни всички. Искате ли да ви пробвам тука в моята махала кой ще ги мини по-бързо завоите? Само от 7 години ги минавам и пробвам как е най-добре... И да, 30 изглежда глупаво, но като има нов си карам с 20 и то на 20 метра зад него, за да не го натискам... Знам, че вие сте родени с всички карти по света в главата, но има и 18 и 60 годишни шофьори, които за разлика от вас смятат, че могат да допуснат грешка и внимават повече. Да вземете да спрете да се нервите ли? Да спазвате правилата ли... Не знам.

Здрасти! Глупаците, които искат генерално 30 км/ч в населени места и 60-70 извън тях, нека да си използват главите по предназначение! Ако колата не е автоматик, да поддържаш дълго време 30 км/ч е отврат! Но и в двата случая ти се приисква да слезеш от возилото и да да притичаш пеша.

В Чехия бяха правили анализ на проблема преди много години. Колкото по-далеч си от средната скорост на потока, толкова по-рисково е. Най-малко катастрофи стават при тази средна скорост (независимо дали е под или над позволената). С 30 км/ч над нея и с 30 км/ч под нея катастрофите са еднакъв процент. Разликата все пак е в последствията - при тези с по-високата скорост са по-големи.

умни хора а ние с тъпи законотворци

Най-накрая някой да каже нещо смислено по въпроса! Е тая статия да я сведат до знанието на чукундурите, дето слагат знаците за ограниченията, особено по "първокласните" ни пътища и до тъпанарите дето пишат законите! А най-вече до мъртвите души във вътрешно министерство, който трябва да намалят жертвите по пътищата!!! Трябва, да се работи за подобряване културата на водачите. За повишаване знанията им по поведението и реакциите на автомобила при различните пътни условия и ситуации. За подобряване организацията на движението така, че да се увеличава пропускателните способности на пътища и конфликтни участъци, за да се избягват ситуации. А именно това показва и статията. Дано някой я вземе предвид при следващите промени в Закона за движение по пътищата!

Алекси, четеш ли бе философино дървен?