Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите

Японската компания Mazda смята, че електромобилите не са решението, ако искрено сме загрижени за природата.

Обратно в новината

Коментари - Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кво си чешете езиците. Нито нов електромовил нито нов дизел ще си купят повечето всезнайковци изчислители тук. Газово на вехтите дръгели и газ. Айде със здраве.

И след толкова статистика...и не малко глупости, ...да си дойдем на думата. Първо: въобще не съвършено вярно, че СО2 е "виновен" за всичко което се случва около нас. Второ: поради това, че световните океани са малко над 71% от цялата площ на Земята и съдържат 95% от водата, следва един факт, който защитниците на СО2 теориите премълчават, като напикали се хлапета. Изчислено на годишна база, всички тези океани "произвеждат" около 75 000 гига тона СО2! В същото време, всичките ние, неразумни човечета, които впрочем по тегло сме по-малко от мравките на Земята, произвеждаме с цялата си дейност около 6-8 гига тона! Е , щом е така...за какво повече да говорим? Едно е ясно, Земята е така да се каже, "жив" организъм и климъта и винаги се е променял и ще се променя. Това което може да се случа има два сценария: 1. Ако не си намерим място на което да живеем в "рабирателство" с майката Земя, тя ще ни принуди - това вече е станало със пустинята Сахара и Аралско море. 2. Ако продължаваме да сме неразумни, можем дори да ...изчезнем както са изчезнали динозаврите и редица други видове, но ...обърнете внимание, тя майката Земя, пак ще си остане и ще продължи да "живее" още милиони и милиони години.

аз по химия съм учил, че водата е "направена" от два атома кислород и един водород. Ако споделиш от къде се взема въглерода, който океана "произвежда" може и нобелова награда да спечелиш...

В училище, да са ви споменавали думата "фитопанктон"?

Ако не беше напуснал училище след основното си образование може би щеше да си наясно, че не всичко е H2O

И след толкова статистика...и не малко глупости, ...да си дойдем на думата. Първо: въобще не съвършено вярно, че СО2 е "виновен" за всичко което се случва около нас. Второ: поради това, че световните океани са малко над 71% от цялата площ на Земята и съдържат 95% от водата, следва един факт, който защитниците на СО2 теориите премълчават, като напикали се хлапета. Изчислено на годишна база, всички тези океани "произвеждат" около 75 000 гига тона СО2! В същото време, всичките ние, неразумни човечета, които впрочем по тегло сме по-малко от мравките на Земята, произвеждаме с цялата си дейност около 6-8 гига тона! Е , щом е така...за какво повече да говорим? Едно е ясно, Земята е така да се каже, "жив" организъм и климъта и винаги се е променял и ще се променя. Това което може да се случа има два сценария: 1. Ако не си намерим място на което да живеем в "рабирателство" с майката Земя, тя ще ни принуди - това вече е станало със пустинята Сахара и Аралско море. 2. Ако продължаваме да сме неразумни, можем дори да ...изчезнем както са изчезнали динозаврите и редица други видове, но ...обърнете внимание, тя майката Земя, пак ще си остане и ще продължи да "живее" още милиони и милиони години.

Ние, българите, като първи производители на електро автомобили (разбирай - електрокари), най добре знаем, кое е полезно и кое вредно и ще пишем още много тъпи коментарии.

Ние, българите, като първи производители на електро автомобили (разбирай - електрокари), най добре знаем, кое е полезно и кое вредно и ще пишем още много тъпи коментарии.

Магда.... тия пък кои бяха..... да си правят гнилочите с рено и да не се обаждат....

Какво рено бе тупан,вземи прочети малко кой с кого работи.

тупан ще викаш на баща си цървул неграмотен

Само дето батериите на Тесла обикновено се сменят не след 160 000 километра, а след 400 000. Да не говорим, че и след това са използваеми като генератори. Да не говорим, че Тесла имат технология за удължаване на живота на батериите с подмяна на изгорелите батерийни клетки. Да не говорим, че следващото поколение на батериите на Тесла ще са с пробег от над 1 000 000 километра. Да не говорим, че рециклирането на старите батерии вредните емисии ще са многократно по-малко.

Имал той! Имал теслата точно колкото литна в космоса Спейс Х с гърмящите бойлери и силози за кукуруз!

Извадка от гаранционното споразумение на ТЕСЛА. Обърнете внимание гарантираният капацитет е 70% от първоначалният. Vehicle Warranty New Vehicle Limited Warranty Your vehicle is protected by a New Vehicle Limited Warranty for 4 years or 50,000 miles, whichever comes first. The Battery and Drive Unit in your vehicle are covered for a period of: Model S and Model X 8 years (with the exception of the original 60 kWh battery manufactured before 2015, which is covered for a period of 8 years or 125,000 miles, whichever comes first). Model 3 - 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period. Model 3 with Long-Range Battery - 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period. These warranties cover the repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla, which occur under normal use.

Един дизелов двигател със скромни работни параметри отделя средно по 160 гр въглероден диоксид НА ВСЕКИ ЕДИН ИЗМИНАТ КИЛОМЕТЪР. При среден пробег от 300 000 км сами можете да сметнете за какво количество става дума - 48 ТОНА. Отделно фините прахови частици, които са още по-голямо количество.

Няколко "дребни" забележки. - средно отделеното количество CO2 за "скромна кола" с двама пътници, според Института по Екология към ЕК, за 2019г. е 106г/км, което прави 31.2 тона за 300000 км пробег. - средното отделено количество CO2 при производство на литиеви е 106кг на киловат мощност, което за батерия с капацитет 85KWh (колкото на Tesla Model 3) прави 9.01 тона. - средният пробег на лично превозно средство в ЕС е 13000км на година, или 36км на ден. - електрическите коли се зареждат средно след 170 км пробег (т.е., изхождайки от горните цифри - веднъж седмично) - за да измине 300000км, електрическата кола ще бъде заредена 1760 пъти - капацитетът на масовите батерии в момента спада наполовина след около 1000 цикъла на зареждане. Т.е., всяка електрическа кола ще се нуждае от поне две батерии, при производството на които ще са отделени 18.02 тона CO2 - в момента, в Европа, 45% от електрическата енергия се произвежда от изкопаеми горива (29% от ВЕИ и 26% от АЕЦ). По този начин, емисиите на CO2 при произведството на електрическа енергия са 0.596кг на киловат. Тази цифра би намаляла, ако се увеличи дела на ВЕИ (трудно и скъпо) и АЕЦ (Европа е поела курс към ЗАКРИВАНЕ на АЕЦ до изобретяване и утвърждаване на безопасни ядрени технологии!) - т.е., за едно зареждане на 50% на батерията на една Tesla Model 3 (85KWh, за 170-200 км пробег) ВЕЧЕ са произведени (някъде, извън градовете, най-добре - извън Европа, или поне на Балканите) - 25.33 кг CO2 - за споменатите 1700 цикъла на зареждане, необходими за изминаването на същите 30000км, това прави 1700*25.33=43.06 тона. - сега добавяме и CO2 от производството на двете батерии - 43.06+9.01=52.07 тона, което е с 66% ПОВЕЧЕ от емисиите от дизеловото гориво!!!

За да съм максимално честен - видях, че в сметките си имам един пропуск. При производството на дизелово гориво също се използва електроенергия, както и има отделяне на CO2 от самите продукти на нефтопреработката. Оценката на споменатия Институт по Екология към ЕК е за увеличение на дяла да CO2 емисиите от дизеловото гориво "по време на пълния му жизнен цикъл", т.е. включително производството и транспортирането му до крайните точки на продажба, с 18%. Т.е., в действителност имаме 31.2+31.2*0.18=36.82 тона CO2 по вина на дизеловото гориво, произведено, доставено, заредено и използвано за изминаване на 300000 км от "скромна европейска кола". И все пак, това си остава с 41% по-малко от емисиите за производство на електроенергия и батерии!!!

"...0.596кг на киловат..." Тази сметка излиза само ако 100% от електричеството се произвежда от въглища, а тези ТЕЦ-ове са на закриване. Модерните ТЕЦ-ове са повечето на метан, а там CO2 е много по-малко от това, при кафявите въглища.

Сметките ти са малко грешни. Тесла 3 с 85KWh изминава средно по 500 км . Тоест за 300 000 км имаме 600 зареждания. А и статистиката показва, че при изминати 300 000 км капацитета на батериите на Тесла пада на 80-85%. Тоест от сметите ти автоматично следва да извадиш втората батерия. Да не говорим, че след изваждането и от автомобила тази батерия може да се ползва в профължение на поне още едно десетилетие като генератор. А след това рециклирането и и използването на материалите от нея ще е далеч по-екологичо от добиването на нови. Има и други фактори, които не си отчел относно дизеловите автомобили, които ги товарят с вредни емисии (производство на двигател, катализатор, филтри, смяна на масла, ....),

Mazda: Не можем да направим читав електромобил. На всичко отгоре сме вложили много пари в ДВГ и трябва първо да си ги избием, преди да минем към електромобили.