Лазер замества свещите в двигателя?
Компанията работи с Университета в Ливърпул върху запалването на горивната камера от лазер, а не от свещ. Целта е да се намалят разходът на гориво и замърсяващите газове.
Принципът на лазерната лупа е изучаван в различни лаборатории от много години, но направените прототипи често имат проблем с надеждността. Ford дава нова надежда в тази насока с комерсиализирането на технологията в следващите няколко години.
Технически тази технология цели да замени запалителната свещ при бензиновия мотор с лазерна лупа. Запалването на сместа въздух-бензин в цилиндъра се осъществява благодарение на пуснат лъч от леща.
Първото предимство е, че този лазерен сноп може да бъде разпръснат във всички точки, преди да предизвика запалване, с което се подобрява изгарянето на сместа, увеличава се продуктивността, намалява се количеството на вредни емисии и накрая се улеснява запалването при ниска температура.
Лазерната лупа, управлявана по оптичен път, е по-компактна от конвенционалната свещ и освобождава повече място. От друга страна, консумацията на електричество при свещта е по-голяма, което е още един плюс за ефикасността на новата технология.
Функциониращ прототип вече се прави в Университета в Ливърпул и само остава да чакаме момента, в който ще започне и серийното използване на лазера в някое ново поколение на Ford.