Нейните продукти са около два пъти по-популярни от продуктите на Tesla на китайския вътрешен пазар, но за BYD не е толкова лесно да стигне до върха на световния пазар. Доставките на електрическите автомобили на BYD обаче са се увеличили 2,4 пъти по-бързо от тези на Tesla през първото тримесечие.

През март китайската компания е доставила 206 089 електрифицирани пътнически автомобила, което е с 98% повече в сравнение с предходната година. От този брой 102 670 са били електрически автомобили с батерии, а 103 419 - хибриди с възможност за включване в електрическата мрежа. За цялото първо тримесечие BYD е доставила 264 647 електрически автомобила с батерии и 283 270 хибридни автомобила с възможност за включване в електрическата мрежа. При първите се наблюдава увеличение от 85% на годишна база, а при вторите надхвърля 100 процента. През първото тримесечие Tesla увеличи доставките на електромобили с 36% до 422 875 единици. Тя остава лидер, но BYD я изпреварва 2,4 пъти по отношение на темпа на растеж на доставките, ако се вземат предвид резултатите от първото тримесечие.

Преди една година разликата между Tesla и BYD достигна 2,2 пъти, но през първото тримесечие на тази година тя намаля до 1,6 пъти. Китайската компания очаква да достави 1,8 млн. електрически автомобила с батерии до края на настоящата година - същия брой като Tesla. За разлика от компанията на Мъск, тя предлага сравнително достъпни електромобили на китайския вътрешен пазар, така че шансовете за успех на BYD ще се определят от ситуацията там и глобалните макроикономически процеси, които могат да навредят на бизнеса на Tesla. Маржовете на бизнеса на последната са достатъчно големи, за да се прибегне до намаляване на цените в случай на засилена конкуренция, както вече показаха действията на американската компания през последното тримесечие.