Четири месеца след стартирането на производството на новото MINI Countryman с двигатели с вътрешно горене, от производствените линии на завода на BMW Group в Лайпциг вече излиза и изцяло електрическата версия MINI Countryman Electric. След постепенното прекратяване на производството на BMW i3, родното място на електрическата мобилност в BMW Group посреща още един напълно електрически автомобил в своята гама.

Вижте производствения процес на новото MINI Countryman Electric  >>  >>  >>

Новото MINI Countryman Electric представлява важна стъпка в прехода на марката MINI към пълна електрификация до 2030 г. и съчетава електрифицирано усещане за управление на картинг с нулеви локални вредни емисии. Предлага се в два напълно електрически варианта - Countryman E с мощност 204 к.с. и консумация на електроенергия от 15,7 до 17,4 кВтч/100 км и по-мощното MINI Countryman SE ALL4 със задвижване на всички колела и мощност 313 к.с. с консумация на електроенергия от 16,8 до 18,5 кВтч/100 км.

Обновяване на завода и гъвкава производствена система

За да се даде възможност за производство на до 350 000 автомобила годишно, което е със 100 000 повече от преди, заводът в Лайпциг непрекъснато се модернизира от 2018 г. насам с обширни допълнения и модернизации в цеховете за каросерии, боядисване, монтаж и по отношение на логистиката.

Снимка: MINI

През последните години BMW Group инвестира около 1,6 милиарда евро в завода в Лайпциг за производство на допълнителни превозни средства и електрически компоненти, а сега увеличава и обема на превозните средства. Основният повод за увеличаването на обема на производството е новото MINI Countryman.

През 2024 г. производството ще нарасне до почти 500 броя на ден. Благодарение на своята гъвкава производствена система, заводът в Лайпциг е в състояние да реагира бързо на търсенето на клиентите, например чрез увеличаване на дела на изцяло електрическите превозни средства.

Снимка: MINI

Гъвкавите монтажни конструкции също означават, че MINI Countryman Electric може да бъде интегрирано безпроблемно в производството. Подобна е ситуацията с различните задвижващи агрегати, които се произвеждат на една и съща линия в цеха за двигатели и се подготвят за т. нар. "женитба" (събиране) с каросерията. Електрическото задвижване, трансмисиите и управляващата електроника за двата изцяло електрически модела се монтират директно в завода.

Новата производствена линия беше необходима само за контролната електроника. По-големият обем на производството означава сигурна заетост и 900 допълнителни служители само в производството на превозни средства. До края на 2024 г. работната сила на завод Лайпциг ще достигне около 7000 служители. Работното време ще трябва да бъде коригирано във всички направления, като нощните смени в сглобяването започват от септември тази година, а автомобилите ще се произвеждат денонощно на три смени.

Снимка: MINI

Високоволтови батерии произведени в Лайпциг

Със старта на производството на MINI Countryman Electric в завода на BMW Group в Лайпциг вече са представени и трите етапа на процеса на производство на високоволтови батерии Gen 5 с покритие на клетки, производство на модули и монтаж на батерии. В момента операциите и в трите етапа се увеличават, като вече са въведени пет линии за клетъчни покрития, три модулни производствени линии и две линии за производство на батерии с високо напрежение. Сега заводът в Лайпциг ще произвежда не само високоволтови батерии за MINI Countryman Electric, но и компоненти за няколко модела на BMW.

Снимка: MINI

Понастоящем в отдела за производство на електрически компоненти в Лайпциг работят около 1000 човека. За да се даде възможност за производство на високоволтови батерии, пространствата са преустроени и са изградени нови сгради. Една от тях е ново производствено хале с площ от около 61 000 км.м. В него се помещават две линии, с капацитет до 300 000 високоволтови батерии годишно. BMW Group е инвестирала над 900 милиона евро в производството на електрически компоненти в завода в Лайпциг до момента.

Процеси на боядисване спестяващи ресурси

При въвеждането на пазара напълно електрическото MINI Countryman се предлага в три допълнителни цвята на каросерията - зелено British Racing, червено Chili и синьо Blazing с контрастен покрив като опция. Лакирането на каросерията става с помощта на нов метод без свръхпръскане, който спестява ресурси и в момента се подготвя за въвеждане при серийно производство. Новата техника улеснява лакирането в множество цветове, тъй като трудоемкият процес на маскиране вече не е необходим.

Снимка: MINI

Боядисването без свръхпръскане също помага да се пестят емисии на CO2, тъй като отработените газове от кабината изискват по-малко почистване. Освен това процесът изисква значително по-малко климатизация на въздуха, който се довежда до точната температура и влажност, необходими за боядисване. В резултат на това е необходима и по-малко енергия за климатизация на въздуха и третиране на отработените газове.