Китайската компания Xiaomi възнамерява да започне масово производство на електромобили през следващата година, но наличието на волята на основателя ѝ и намеренията да инвестира 10 млрд. долара в тази посока за десет години не формират достатъчни условия за успеха на този проект.

Според някои съобщения лицензът за производство на електрически автомобили няма да бъде получен лесно от Xiaomi, ако разчита само на собствени. Това е причината компанията да преговаря с големи китайски производители на автомобили за съвместно производство.

Още в края на август за първи път беше съобщено, че Xiaomi води преговори с китайския автомобилен концерн BAIC, а производството на електромобили се планира да бъде организирано в китайско предприятие, управлявано съвместно от BAIC и Hyundai Motor.

Както вече беше отбелязано, необходимостта от намиране на партньор сред съществуващите автомобилни производители в Xiaomi е възникнала поради затягането на изискванията на китайските власти към кандидатите за производство на автомобили.

Регулаторните органи се опасяват от пренасищане на пазара на електрически автомобили в Китай и поради това Xiaomi може да срещне трудности при опитите си да установи самостоятелно производство на автомобили.

Въпреки това някои източници твърдят, че е постигнат известен успех на този фронт. Сега Bloomberg съобщава, че сред вероятните партньори на Xiaomi са още двама производители на автомобили - Brilliance Auto Group Holdings и Chery Automobile. Нито една от страните не е коментирала тези съобщения до сега.

В същото време китайският производител на електроника не се отказва от опитите да получи лиценз за самостоятелно производство на електрически автомобили. В този смисъл е невъзможно да се гарантира неизбежността на формирането на алианс с някой от съществуващите производители на автомобили.

Трябва да се има предвид, че конкурентът Huawei Technologies вече участва в производството на електрически автомобили с марка Aito в сътрудничество с Seres Group и очаква да разшири списъка с партньори за сметка на Chery, BAIC и JAC.

Миналата година Seres успя да продаде 80 000 електромобила Aito, в чието създаване участва Huawei. Компанията не е готова да участва пряко в производството на електрически автомобили, както нейни представители обясниха по-рано.