VW губи невероятните 6.27 млн. долара за всеки продаден Bugatti Veyron
VW са знаели, че Veyron ще се продава на загуба.
Анализ, направен Berstein Research, показва, че Volkswagen губи 6.27 млн. долара за всеки продаден Bugatti Veyron, откакто суперколата беше представена през 2005.
Трудно е да се повярва на тази цифра и ни кара да се чудим, защо изобщо VW все още продава Veyron, при положение, че губят толкова много пари на кола.
Veyron не е единственият модел на Volkswagen, който се продава на загуба. Phaeton, който влезе в продажби през 2001 също нанася щети на автопазара, като там сумата възлиза на 38 252 долара за брой.
Renault Vel Satis също беше модел, който донесе загуби на своя производител на стойност 25 459 долара за кола. Списъкът продължава с Peugeot 1007 (20 927 долара), Audi A2 (10 247 долара), Jaguar X-Type (6 376 долара), Smart ForTwo (6 080 долара), Renault Laguna (4 826 долара), Fiat Stilo (3 712 долара) и първото поколение Mercedes-Benz A-Class (1 962 долара).
Като цяло най-голямата на Smart-а на Daimler с 4.55 млрд. долара между 1995 и 2006. Второ място заема Fiat с 2.86 млрд. долара за Stilo (2001-2009). Следва Volkswagen Phaeton (2.71 млрд. долара), Peugeot 1007 (2004-2009) с 2.57 млрд. долара, първото поколение Mercedes-Benz A-Class (2.32 млрд. долара), Bugatti Veyron и Jaguar X-Type с 2.31 млрд. долара всеки, Renault Laguna (2006-2012) с 2.1 млрд. долара, Audi A2 (1.93 млрд. долара) и Renault Vel Satis, което причини загуби от 1.61 млрд. долара, докато се произвеждаше в периода 2001-2009.