Volkswagen ID.1 ще бъде показан за първи път под формата на прототип на 5 март. Вече са публикувани първите скици, които след предницата позволяват да се види и останалата част от купето на малкия електрически автомобил за около 20 000 евро. С новия модел Volkswagen ще се завърне в А-сегмента на малките градски автомобили с чисто електрическо задвижване.

"Един достъпен, висококачествен, печеливш електрически Volkswagen от Европа за Европа, това е Шампионската лига на автомобилостроенето". С тези думи Томас Шефер, главен изпълнителен директор на германския производител описа перспективите пред новия Volkswagen ID.1.

Този ентусиазъм вероятно се дължи и на края на преговорите със синдикатите, довели до решението да не се затварят заводи в Европа, въпреки че представител на самия концерн Volkswagen призна, че преговаря с китайски производители за продажбата на два завода.

Скица на концепцията Volkswagen ID Every 1

Снимка: Volkswagen

Основата на Volkswagen ID.1 ще бъде опростен вариант на платформата MEB, използвана от ID.3, ID.4 и други електрически автомобили от групата, но с предно предаване, а не със задно задвижване, за да предложи повече място в багажника. Той ще дебютира през 2026 г. с производствената версия на ID.2. Малката електрическа кола, произлизаща от концепцията ID.2all, ще бъде с дължина около 4 метра или точно с размерите на Polo.

При анализа на новите скици се открояват няколко допирни точки с концепцията ID.Life, която беше представена през 2021 г., за да покаже стила на бъдещия ID.2 и след това беше отложена заради дизайна си, който беше критикуван от мнозина. Приликата се крие в заоблените фарове, които са далеч от вертикалното развитие на останалата продуктова гама на Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

Прави впечатление и светещото лого в средата, което обаче не е свързано със светлинна лента с фаровете. Липсата на лого вероятно е по-малко естетическо, отколкото икономично решение. Формите изглеждат елегантни и мускулести, но тъй като това са скици, всеки елемент е преувеличен, което прави невъзможно преценката на цялостния дизайн.

Гледайки скиците, можем да си представим правилни форми с вертикални повърхности, които позволяват най-доброто възприемане на общите размери. Размерите ще бъдат компактни, вероятно малко повече от 3,60 метра, колкото беше дължината на Volkswagen up!.

Снимка: Volkswagen

Освен платформата е трудно да се предвиди нещо по отношение на двигателите и батериите. Предвид планираното използване за града, със сигурност няма да видим изумителни цифри. Възможно е автономният пробег да бъде между 200 и 400 км. Единственият сигурен факт е, че цената ще бъде около 20 000 евро. Стартът на продажбите е планиран за 2027 г.