Новото MINI John Cooper Works ще се състезава в тазгодишното 53-то издание на 24-часовото състезание на пистата "Нюрбургринг". Миналата година MINI постигна грандиозен триумф в клас SP-3T на състезанието с почти серийното #317 MINI John Cooper Works Pro. С бързи прави, остри завои и значителни промени във височината, "Зеленият ад" предлага едно от най-тежките изпитания в моторния спорт. Успешното сътрудничество с Bulldog Racing Team продължава и тази година.

Вижте новото MINI John Cooper Works  >>  >>  >>

На стартовата линия на тазгодишното състезание MINI John Cooper Works ще привлече вниманието със специално проектиран дизайн, докато Bulldog Racing Team ще бъде ексклузивно облечен в новата сезонна колекция от Deus Ex Machina. Ефектното външно фолиране на състезателния автомобил подсказва за по-нататъшно сътрудничество, върху което работят двете марки MINI x DEUS.

Снимка: MINI

"Нашите модели винаги са се характеризирали с комбинация от дизайн и динамика. Нашето MINI John Cooper Works, което ще се състезава в 24-часовото състезание на Нюрбургринг, издига тази комбинация на следващото ниво: благодарение на нашето сътрудничество с Deus Ex Machina, ние задаваме нови, вълнуващи тенденции за феновете на MINI и почитателите на моторни спортове. И двете марки се характеризират с креативност и внимание към детайла, което осигурява ексклузивен дизайн с ясно изразен индивидуален стил", обясни Стефан Рихман, ръководител на марката MINI.

Състезателните гени срещат ексклузивния дизайн

За тазгодишното 24-часово състезание на пистата "Нюрбургринг" фокусът върху High-Performance насочеността на MINI John Cooper Works е комбиниран със страстта и майсторството на Deus Ex Machina. Дизайнерският екип следва последователен черно-бял подход при проектирането на фолиото на състезателния автомобил. Силно уголеменото лого DEUS доминира в дизайна като графичен елемент и се превръща в нещо повече от надпис.

Снимка: MINI

Закачливият подход към идентичността на марката е типичен за DEUS и тази година осигурява на състезателния автомобил на MINI за 24-часовото състезание неговата визуална идентичност. Редуцираната черно-бяла цветова схема гарантира, че допълнителни елементи като стартови номера или емблеми на отбори са хармонично интегрирани в общата визия.

Ръчно нарисувани лога върху прозорци и други повърхности подчертават суровия, концептуален характер на състезателния автомобил, правейки го да изглежда почти като движещ се скицник. Това подсказва, че състезателния автомобил за 24-часа на Нюрбургринг е само началото. Това е перфектният първи крайъгълен камък в сътрудничеството MINI x DEUS. MINI Design си сътрудничи с Designworks, за да създаде дизайна на състезателния автомобил. Дъщерното дружество на BMW Group е разработило в детайли творческата идея на DEUS.

Снимка: MINI

"Успешното сътрудничество на марката възниква, когато партньорите се вдъхновяват и подпомагат взаимно. С DEUS, MINI и Designworks успяхме да развием забележителна динамика на дизайна. Външният дизайн DEUS на MINI John Cooper Works на 24-часовото състезание на Нюрбургринг е само първият пример за това", каза Холгер Хампф, ръководител на MINI Design.

MINI продължава състезателните традиции

С представянето си MINI продължава своята богата състезателна история. В самото начало марката се смята за аутсайдер в състезанията и въпреки това тя оставя следа в историята на моторните спортове. Рали "Монте Карло" през 1964 г. е звездният час за британския аутсайдер. Със своя напречно монтиран двигател и задвижване на предните колела, класическото Mini става синоним на малък автомобил, подходящ за всекидневна употреба и благодарение на гениалния дизайнер на състезателни автомобили Джон Купър, то се доказва и като успешен състезателен автомобил.

Снимка: MINI

Победата на рали "Монте Карло" не е прищявка на съдбата, а резултат от старателна работа. Следват още две победи в световноизвестното рали през 1965 и 1967 г. Традицията и страстта към състезателното наследство на MINI все още могат да се усетят и изпитат и днес в моделите на марката. Актуалният модел MINI John Cooper Works се отличава с аеродинамична прецизност и ориентиран към динамиката 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор.