Отсега нататък много модели в електрическото семейство ID. на Volkswagen вече предлагат двупосочно зареждане с функцията "Превозно средство до дома". С домашната електроцентрала и интегрираната система за управление на енергията в дома от партньора на Volkswagen - HagerEnergy GmbH, клиентите на моделите ID. могат да покрият толкова голяма част от потреблението на домакинството си, колкото е възможно с тяхната фотоволтаична система. И двете компании стартираха пилотен проект в Швеция, в който цял жилищен комплекс се снабдява с превозни средства и съответната инфраструктура за зареждане.

"Активно оформяме енергийния преход с продукти и услуги, съсредоточени около електрическата кола: С функцията за двупосочно зареждане, която вече е налична, съобразихме новото предложение за услуга към нуждите на нашите клиенти. Те не само могат да спестят разходи за енергия, но също така дават важен принос за устойчивото използване на енергията", казва Имелда Лабе, член на борда на Volkswagen за продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване.

Снимка: Volkswagen

Моделите Volkswagen ID. с батерия с нетен капацитет от 77 кВтч ще могат да използват функцията за двупосочно зареждане, за да съхраняват електричество у дома. Компанията Volkswagen също така ще може да активира функцията за превозни средства, които вече са доставени, веднага щом получат и ID. софтуер 3.5 чрез актуализация. Благодарение на високия капацитет за съхранение, една къща може също да бъде захранвана със слънчева енергия през няколко облачни дни или вечер, когато слънцето е залязло и фотоволтаичната система вече не доставя електричество.

Това означава, че клиентите могат сами да решат кога искат да черпят енергия от обществената мрежа или да използват собствено генерираното електричество, съхранявано в акумулатора на автомобила. Освен това, с интелигентни тарифи и алгоритми за електроенергия, днес вече е възможно да зареждате колата точно когато има много налична възобновяема енергия. Например вятърните турбини не трябва да се изключват, защото няма консуматори.

Снимка: Volkswagen

Електрическите автомобили могат да захранват с ток, от който не се нуждаят, в домашната мрежа на клиента, от превозното средство до дома и в бъдеще също да осигуряват енергия за стабилизиране на електрическата мрежа.

Жителите на жилищния комплекс Стенберг в Худиксвал, Швеция, вече се възползват от новата технология. Фермата, която беше преустроена като основа за новото селище, беше там от около 350 години. Шведският предприемач Клас Боман иска да направи къщите екологично устойчиви на бъдещето за още 350 години, като ги модернизира.

Снимка: Volkswagen

"Стенберг е проект, който се прави веднъж в живота. Когато решихме да реализираме следващия 350-годишен период, енергията и околната среда бяха ключови. Всяко решение беше взето с оглед на тези аспекти. Използването на електрически превозни средства като хранилище на енергия беше обмислено от самото начало.

За щастие Volkswagen се присъедини към проекта през април 2021 г. и вече сме готови да започнем. Това ще бъде една от най-големите промени на енергийния пазар", сподели Клас Боман. Това прави Volkswagen един от първите доставчици на двупосочно решение за зареждане, базирано на стандарта за зареждане с постоянен ток CCS, който е широко разпространен и използвани в Европа.

Снимка: Volkswagen

Двупосочното зареждане се основава на стандарт ISO 15118-2, който описва комуникацията между електрически превозни средства и стенни кутии. Функцията за двупосочно таксуване в ID. моделите в комбинация с технологията за зареждане с постоянен ток е динамично разширение на системата за домашно съхранение. Това поема основното енергоснабдяване на къщата. Превозното средство се активира от домашната електроцентрала, когато домашната система за съхранение изисква допълнителна енергия.

Веднага щом домашната система за съхранение се презареди, автомобилът спира да прехвърля енергия и преминава в режим на готовност. Това означава, че Volkswagen ID. се активира само когато е необходима допълнителна енергия. Приемайки средно потребление на къща от приблизително 30 кВтч, може да се захранва с електричество за около два пълни дни.

Снимка: Volkswagen

Батерията с високо напрежение не може да се разрежда под 20% ниво на заряд, за да се гарантира готовност за мобилност. В първата версия съответните ID. модели са съвместими само с домашната електроцентрала от серията S10 E Compact от HagerEnergy GmbH. Още домашни електроцентрали трябва да бъдат активирани за работа с двупосочна зарядна станция на по-късен етап.