Toyota Land Cruiser ще получи нов хибриден двигател за Европа
Легендарният всъдеход ще добави 48-волтова хибридна система за по-плавно и по-комфортно шофиране на пътя и извън него
Toyota Land Cruiser навлиза в нова ера с приемането на първото си електрифицирано задвижване. Новият Land Cruiser Hybrid 48V въвежда 48-волтова мека хибридна система, която осигурява по-плавно и по-комфортно представяне както на пътя, така и извън него,, без компромис със способността на всъдехода, за да се справя с най-предизвикателните терени. Пуснат на пазара в края на 2024 г., изцяло новият Land Cruiser съчетава дългогодишните предимства на модела за качество, издръжливост и надеждност с нови технологии и отличителен дизайн, който съчетава съвременни линии с традиционни детайли.
Вижте още снимки на новата Toyota Land Cruiser >> >> >>
Изграден върху нова платформа с каросерия върху рамата на Toyota New Global Architecture, той има още по-голяма сила за справяне с трудни условия, като същевременно осигурява спокойно и уверено поведение на пътя. Системата Hybrid 48V комбинира съществуващия 2,8-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател на Land Cruiser с мощност 204 к.с. и 500 Нм въртящ момент и 8-степенна автоматична трансмисия Direct Shift с електрически стартер-генератор с още 16 к.с. и 65 Нм, литиево-йонна хибридна батерия и DC-DC преобразувател на мощност.

Новата Toyota Land Cruiser винаги стига до целта (галерия и видео)
Компонентите са проектирани и разположени така, че да издържат на тежки условия, така че възможностите на автомобила да не се намаляват, включително дълбочината му на газене от 700 мм. Предимствата включват по-плавна, по-тиха и по-отзивчива система за стартирането на двигателя, както и плавно, линейно и мощно ускорение при потегляне. Всички версии на Land Cruiser за Европа ще използват хибридната 48-волтова система. Скоро моделът ще може да се поръчва, като се очаква първите коли да бъдат при клиентите в края на годината.
Новата мека хибридна система на Toyota е проектирана за лесна интеграция. Тъй като е по-компактна от пълната хибридна система на Toyota, тя може по-лесно да се монтира към съществуващи силови агрегати, без да се изискват значителни промени или реинженеринг. Благодарение на това, хибридният двигател беше представен наскоро и в новата Toyota Hilux.
Хибридната 48-волтова система използва познатия 2,8-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател на Land Cruiser и въвежда три основни нови компонента - електрически стартер-генератор, който замества конвенционалния алтернатор, 48-волтова литиево-йонна батерия и конвертор, който контролира потока на енергия между батерията и мотора.
Системата по никакъв начин не компрометира способността на Land Cruiser да работи в екстремни условия и по неравен терен. Стартер-генераторът е разположен високо върху блока на двигателя, така че автомобилът все още може да гази с ниска скорост през вода с дълбочина до 700 мм.
Електрическият стартер-генератор представлява синхронен агрегат с постоянен магнит и се задвижва от двигателя, и от своя страна зарежда литиево-йонната батерия. Той носи множество предимства за шофирането, както на пътя, така и извън него. Той осигурява функция за регенерация, като възстановява енергия всеки път, когато водачът отпусне газта, използвайки спиране с двигателя.
След това това се използва за осигуряване на функцията за стоп-старт на двигателя и за подпомагане на ускорението, като се минимизират загубите, подобрява се ефективността, улеснява се шофирането и се създава естествено усещане за забавяне.
При шофиране на пътя ускорението при потегляне и забавянето са плавни и линейни, което допринася за по-спокойно и комфортно возене. На по-неравни повърхности, мотор-генераторът допринася за способността на Land Cruiser да се справя с препятствия. Работното състояние се показва на многофункционалния информационен дисплей на водача с индикатор CHG (регенерация на енергия), ECO или PWR (осигуряване на асистенция и в двата случая).
Хибридната 48-волтова система позволява по-бързо и по-тихо спиране и стартиране на двигателя с по-малко удари, което прави шофирането по-лесно и по-комфортно в трафика. Тъй като мотор-генераторът е винаги свързан, има по-малко забавяне при незабавното рестартиране на двигателя след спиране. Това позволява и рестартиране при високи обороти на двигателя.
Системата ще задейства автоматично спиране при шофиране в натоварен трафик или когато водачът случайно рестартира двигателя, като намали натиска върху педала на спирачката. Водачът може да зададе предпочитанията си за производителност при спиране и стартиране, като избере Normal или Long от многофункционалния информационен дисплей на автомобила. При избор на Long, времето за спиране на двигателя на празен ход се увеличава, когато климатикът работи.
Когато автомобилът е на наклон нагоре, може да има леко забавяне между рестартирането на двигателя и генерирането на задвижващ въртящ момент. Като допълнителна функция, системата за спиране и стартиране ще поддържа спирачното налягане, докато не се генерира достатъчен задвижващ въртящ момент, за да се постигне плавно потегляне.
Също така, когато автомобилът е на равна повърхност, системата компенсира всеки излишен задвижващ въртящ момент, създаден при рестартиране. Контролът на обема на впръскването е оптимизиран, за да поддържа реакцията на системата, балансирана спрямо нивото на удар, изпитван по време на ускорение.
Вградената 48-волтова литиево-йонната хибридна батерия разполага с 13 клетки и капацитет 4,3 амперчаса. С тегло от само 7,6 кг, тя е проектирана с компактни вътрешни компоненти, които позволяват интеграция под ревизирана конструкция на товарната дъска, което спомага за ограничаване на въздействието върху общото товарно пространство.
Когато е напълно заредена, тя може да осигури до 16 к.с. допълнителна мощност и 65 Нм въртящ момент към силовото предаване при потегляне. Както хибридната батерия, така и нископрофилният DC-DC конвертор са защитени от проникване на вода и в батерията се засмуква възможно най-много охлаждащ въздух от предната част на автомобила, с по-ниска температура от въздуха в кабината.
Филтър помага за предотвратяване на натрупването на прах в охлаждащите пътища на батерията, а вентилаторът помага за предотвратяване на влошаване на производителността на батерията при високи температури. Стартер-генераторът работи с двураменен обтегач на ремъка, който е проектиран специално за употреба в превозни средства с дизелови двигатели и за да отговори на изискванията за шофиране по неравен път.
Освен че осигурява необходимото ниво на опъване на ремъка, той също така осигурява помощ при рестартиране и подобрена реакция при ускорение. Характеристиките по отношение на шума и вибрациите са наравно с тези при колите с бензинови двигатели. Съставът на материала на ремъка е ключов за неговата производителност. Високоякостен памучен плат от оребрената страна на ремъка намалява шума, абсорбира вода и поддържа коефициента си на триене, когато е мокър.
Това помага за постигане на постоянна производителност в трудни условия, например при шофиране през вода. В сърцевината на ремъка се използва високоякостен арамиден шнур, което повишава надеждността при увеличаване на опъването, например когато мотор-генераторът стартира двигателя или увеличава нивото на генериране на мощност.
Стоперите в рамената на обтегача намаляват необичайния шум и вибрации, причинени от удара на рамената в корпуса при превключване в режим на мотор-генератор. Втулките в амортисьорите са проектирани да предотвратяват навлизането на чужди тела, като прах и песъчинки, в плъзгащите се части при шофиране по неравен път.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.