Hyundai става все по-сериозен конкурент на Toyota, но това не означава, че двете компании са врагове. Напротив, те дори си сътрудничат, като в края на месеца заедно ще организират автомобилно събитие в Южна Корея. "Hyundai N x Toyota Gazoo Racing Festival" ще събере на едно място спортни автомобили за шосето и моторни спортове от двете компании, както и интересни прототипи и концептуални автомобили.

Събитието ще се проведе на 27 октомври на пистата Everland в Йон-ин. Там ще бъдат представени моделите GR Supra и GR86 на Toyota заедно с Hyundai Elantra N (известна в Корея като Avante N) и напълно електрическия Ioniq 5 N. Посетителите ще имат възможност да видят и концепта AE86 H2, както и експериментален GR Corolla - и двете с двигатели с вътрешно горене, захранвани с течен водород.

Снимка: Toyota & Hyundai

Hyundai ще покаже и своята визия за бъдещето с водородното N Vision 74, което е планирано за серийно производство, освен ако последните слухове за неговото отменяне не се окажат верни. На събитието ще бъде и Ioniq 5 N TA Spec, рекордьор на Пайкс Пийк в категорията модифицирани електрически SUV / кросоувъри. В моторния спорт ще видим също така хибридния i20 N Rally 1 и i20 N Rally 2.

Снимка: Toyota & Hyundai

Все още не е ясно дали това сътрудничество ще прерасне в нещо по-сериозно. Интересно е обаче, че Toyota и Hyundai описват фестивала като "току що започнало сътрудничество" между двете компании в Корея.

Въпреки това, не бива да се прибързва с изводите, особено като се има предвид дългогодишното партньорство между Toyota и Subaru за съвместното развитие на моделите GR86/BRZ.

Снимка: Toyota & Hyundai

В същото време, има доклади, че председателите на Toyota и Hyundai - Акио Тойода и Юйсун Чунг - ще се срещнат няколко дни преди фестивала. Според The Korea Economic Daily, те вероятно ще обсъждат водородни технологии, тъй като двете компании остават ангажирани с разработването на превозни средства с горивни клетки (FCEV). Toyota наскоро задълбочи сътрудничеството си с BMW, докато Hyundai е на финалната права с новия модел Nexo, който ще бъде пуснат през 2025 г.

Ще видим дали това сътрудничество ще доведе до нещо значимо в областта на водородните технологии или може би дори нещо по-вълнуващо. Едно е сигурно - бихме приветствали повече достъпни спортни автомобили, а Toyota и Hyundai имат възможността да създадат производителни модели, които не струват цяло състояние.