Заместник-председателят на ЕК Гюнтер Ферхойген, който е и еврокомисар за предприемачеството и промишлеността, е поканил днес в Брюксел ресорните министри от всички страни членки, се казва в комюнике на комисията, предаде БТА. Целта на срещата е да се обсъдят мерки - съществуващи или бъдещи - на национално равнище, както и необходимостта от координация на европейско ниво. През декември европейските страни одобриха план за стимулиране на икономиката, възлизащ на 1,5 процента от БВП на ЕС или общо 200 милиарда евро, за да се преодолее рецесията. Като част от плана Брюксел представи европейска инициатива на стойност 5 милиарда евро за производство на по-екологични автомобили. След това Белият дом обяви, че американските автомобилостроители ще получат 13,4 милиарда евро. Във вторник германската канцлерка Ангела Меркел разкритикува помощите за американските автвомобилостроителни компании, които според нея са пречка за конкурентноспособността на германските производители. В Европа автомобилната промишленост в последно време предупреждава за опасност от съкращения. През 2009 година са застрашени над 100 000 работни места в сектора в Румъния, ако се осъществи прогнозата за двойно намаляване на продажбите. Водещият германски автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) е успял през 2008 година леко да увеличи пазарния си дял до 20,6 на сто, но годишните му продажби са спаднали с 4,4 процента, макар и по-малко от конкурентите му от други страни. На второ място по пазарен дял е френската компания Пе Ес А Пежо (PSA Peugeot) с 12,7 на сто, но продажбите й са спаднали с 9,1 процента. Следват Форд (Ford) и Дженерал мотърс (General Motors), чиито продажби са намалели съответно с 5,2 и 13,9 процента. Френската компания Рено (Renault) бележи спад от 6,9 процента, италианската Фиат (Fiat) - с 5,5 на сто, германската Бе Ем Ве (BMW) - с 3,5 процента, японската Тойота (Toyota) - с 12,4 на сто, а Даймлер (Daimler) - с 5,9 процента.