С товароносимост от 450 тона БелАЗ-75710 е признат за най-големия кариерен самосвал в света. Скоро обаче беларуският исполин може да се прости с титлата си, тъй като словенският производител ETF Mining Equipment представи първия действащ прототип на камион, който може да превозва по 760 тона.

Вижте как изглежда камионът на ETF Mining Equipment >> >> >>

Новият самосвал има модулна конструкция, чиито сегменти могат да се комбинират в различни конфигурации в зависимост от конкретните нужди. Могат да се добавят и демонтират акумулатори, допълнителни колела-двигатели или да се съставят композиции чрез премахване на кабините на няколко камиона, които образуват автовлак.

Словенският самосвал ще се предлага в модификации с от две до осем оси. Заявената товароносимост в зависимост от версията варира от 180 до 760 метрични тона.

Всички колела ще бъдат задвижващи и управляеми, което гарантира отлична маневреност. Радиусът на завой на двуосна секция е 20.7 м, а на осемосна - 40.9 м. Камионът се нуждае от пътища с широчина 24 метра - с 3.6 по-малко от необходимото за съществуващата техника от аналогичен клас.

Прототипът ETF MT-240 има пет оси. Той ще бъде използван за полеви изпитания и събиране на данни.