Италианската марка Maserati представи новия си състезателен болид с краткото име GT2. Купето доста наподобява шосейния модел Maserati MC 20, който първоначално е построен според състезателните канони.

Основното е, че 3,0-литровият V-образен 6-цилиндров двигател Nettuno във версията GT2 остава почти непроменен, а двата турбокомпресора са монтирани отстрани на блока. Maserati планира да участва в маратона "24 часа на Нюрбургринг" през следващата година.

Снимка: Maserati

Състезателната версия се различава само с повишено налягане на пълнене, различни всмукателни и изпускателни системи, като над кабината е монтиран допълнителен въздухозаборник. Въпреки че номиналната мощност от 621 к.с. при 7500 об/мин не е променена, тя все още ще бъде ограничена до изискванията на конкретната състезателна серия.

Максималният въртящ момент е 730 Нм при 3000 об/мин. Вместо 8-степенна роботизирана трансмисия, тук е инсталирана 6-степенна секвенциална скоростна кутия със състезателен съединител. Задвижването на задните колела се предлага със стандартен самозаключващ се диференциал.

Снимка: Maserati

Монококът от карбонови влакна остава стандартен, но подрамките и окачването са преработени, макар и без фундаментална ревизия на архитектурата с двойни носачи отпред и отзад. Монтирани са състезателни амортисьори. Спирачните механизми също са серийни - 6-бутални отпред и 4-бутални отзад, но с увеличени спирачни дискове от 390 мм отпред и 355 мм отзад и спортно регулируем ABS.

Снимка: Maserati

Аеродинамиката е преработена. Конфигурацията на въздухозаборниците е променена, предният сплитер и задният дифузьор са увеличени, монтирано е регулируемо задно крило. Дъното е покрито с гладки щитове. Кокпитът е напълно преработен, като всичко тук е подчинено на правилата на състезанията, има защитна клетка, а вместо инструменти е монтиран 6,5-инчов екран.

Снимка: Maserati