Компанията е продала 138 милиона обикновени акции, представляващи приблизително 6,5 процента от капитала и 17,2 процента от правата на глас, за 12,78 милиарда шведски крони и вече няма никакво участие в шведското предприятие.
Френското правителство, което държи 5,1 на сто от капитала на Рено, вчера съобщи, че 45 процента от сумата или 664 милиона евро, ще бъдат вложени в укрепване на промишлената основа на автомобилостроителя във Франция.
От своя страна Renault посочи, че средствата ще бъдат използвани приоритетно за по-нататъшното намаляване на дълга на групата и за инвестиции във Франция, Русия и Китай.
Renault беше най-големия акционер във Volvo, след като се присъедини към капитала му през 2001 година, като му продаде подразделението си за камиони, наследник на Saviem и Berliet. През октомври 2010 година френският автомобилостроител продаде пакет акции на Volvo.
Подобно на повечето европейски автомобилостроители, Renault пострада от конюнктурата в Европа и в края на октомври обяви, че няма да изпълни ангажимента си за увеличение на продажбите през 2012 година. Финансовият дълг на автомобилното производство на групата, който постоянно намалява от 2008 година, когато достигна близо 8 милиарда евро, вече беше едва 818 милиона евро в края на първото шестмесечие на 2012 година.
Volvo AB произвежда камиони, автобуси, автомобили за търговски цели и строителна техника, както и двигатели и строително оборудване. От 1999 година е независим от автомобилостроителя със същото име, който днес е собственик на китайската компания Джийли (Geely), след като бе купен от американския автомобилостроител Ford. Той е вторият по големина производител на тежкотоварни камиони след германския Daimler и има производствени обекти в 20 страни с около 100 000 служители.
През 2011 година оборотът на Volvo AB достигна 34 милиарда евро при нетна печалба от 2 милиарда евро, като допринесе със 136 милиона евро за резултатите на Рено.