Renault ограничава скоростта за младите водачи в Clio до 110 км/ч
Френската марка стартира програма за безопасността на всички участници в движението по пътищата по света
Според проучване на Асоциацията на френските магистрални компании (ASFA) за периода 2019-2023 г., 52% от пътните произшествия с фатален край, свързани с превишена скорост, са с участието на лица под 35 години. В отговор на това френската марка Renault провежда кампания за повишаване на осведомеността, насочена към младите водачи, с подкрепата на Пиер Гасли, пилот на BWT Alpine във Формула 1.
Международната кампания Human first ("Първо човека") стартира във Франция и съвпадна с Гран При на Япония. Пилотът от Формула 1 Пиер Гасли е посланик и на тази инициатива. Във Франция Renault предлага и практично решение за младите водачи чрез функцията Safety car, която ограничава скоростта на автомобилите Clio до 110 км/ч.
Компанията Renault разработва множество иновации в областта на безопасността с 360-градусов подход. Програмата Human first се основава на четири стълба - превенция, коригиране, защита и спасяване. Целта е да се предприемат действия преди, по време и след произшествие. В този контекст през февруари Renault отвори патента за лесен достъп на пожарникари, позволявайки на всички производители да го използват под свободен лиценз, за да улеснят спасителните операции в случай на произшествия.
Пътните произшествия са водещата причина за смърт сред младите хора по света. Въпреки усилията на производителите на автомобили да намалят броя и тежестта на произшествията, от 2010 г. насам се наблюдава забавяне в намаляването на броя на смъртните случаи по пътищата. Днес 52 % от фаталните произшествия, свързани с превишена скорост, засягат лица на възраст под 35 години. В отговор на това Renault се стреми да повиши осведомеността на младите шофьори относно рисковете от шофиране с превишена скорост.
Във видеото Пиер Гасли, пилот от BWT Alpine във Формула 1, влиза в ролята на треньор, който напътства млад шофьор на Renault Clio на пистата за Гран При на Монако. Той споделя съветите и опита си по отношение на скоростта, за да помогне на водача да придобие увереност зад волана, като в същото време подчертава едно важно послание: скоростта принадлежи на пистата, а не на пътя. Тази глобална кампания стартира с първо телевизионно излъчване във Франция по време на Гран При на Япония във Формула 1. Тя се популяризира и в социалните мрежи, за да достигне директно до възрастовата група 18-24 години.
Като бестселър в гамата на Renault, Clio е автомобилът, с който много млади хора се учат да шофират. Renault предлага практично решение за ограничаване на максималната му скорост до 110 км/ч чрез реверсивно устройство за ограничаване на скоростта, достъпно в мрежата на Renault. Ограничаването на скоростта се постига чрез конфигурация на блока за управление на двигателя, която ограничава настройката на скоростта на автомобила, круиз контрола и ограничителя на скоростта до максимум 110 км/ч по подразбиране.
След като се активира, водачът все още може да настройва круиз контрола или ограничителя на скоростта, но без да превишава 110 км/ч. Тази операция е обратима и автомобилът може да възвърне първоначалната си конфигурация след ново посещение в мрежата на Renault. За началото на кампанията услугата се предлага във Франция на цена от 59 евро и обхваща само автомобилите от модел Clio, продавани в страната.