Пускат серийно електрическия Peugeot iOn
Френската компания Peugeot показа пред широката публика на салона във Франкфурт първия си масов електромобил.
Моделът iOn се задвижва изцяло на електроенергия и ще бъде на пазара от края на 2010 г. Колата е разработена в сътрудничество с Mitsubishi и предлага пробег от 130 км с едно зареждане. 80% от капацитета на литиево-йонната батерия се достига само за 30 мин при използване на устройство за бързо зареждане.
„За разлика от някои наши конкуренти, ние не излизаме с твърдения, а действаме. Това, което виждате, е нашият сериен автомобил. Той е с мощност 64 к.с. и може да измине 130 км с едно зареждане, което трае само 30 мин, на 80% от пълния си капацитет при използване на скоростно зарядно устройство”, коментира Никола Вертран, търговски директор на Peugeot international. Вижте снимки на новия Peugeot iOn
На специална церемония бе разбулена концепцията BB1. Тя е създадена от подразделението за мотоциклетите на Peugeot и е задвижвана от два електрически мотора в задните гуми с мощност 20 к.с. Литиево-йонна батерия осигурява пробег от 121 км с едно зареждане без никакви вредни емиси. Концепцията е 4-местна и тежи само 600 кг, защото каросерията е изработена изцяло от карбон. Вижте снимки на концепсията BB1
Във Франкфурт дебютираха за пръв път и серийните модели 5008 и 308 RC Z. „Купето 308 RC Z ще се предлага с бензинов и дизелов двигател, а за хибридна технология HYbrid4, която ще дебютира в 3008 през 2011 г., все още няма взето решение”, поясни Вертран.
„За разлика от някои наши конкуренти, ние не излизаме с твърдения, а действаме. Това, което виждате, е нашият сериен автомобил. Той е с мощност 64 к.с. и може да измине 130 км с едно зареждане, което трае само 30 мин, на 80% от пълния си капацитет при използване на скоростно зарядно устройство”, коментира Никола Вертран, търговски директор на Peugeot international. Вижте снимки на новия Peugeot iOn
На специална церемония бе разбулена концепцията BB1. Тя е създадена от подразделението за мотоциклетите на Peugeot и е задвижвана от два електрически мотора в задните гуми с мощност 20 к.с. Литиево-йонна батерия осигурява пробег от 121 км с едно зареждане без никакви вредни емиси. Концепцията е 4-местна и тежи само 600 кг, защото каросерията е изработена изцяло от карбон. Вижте снимки на концепсията BB1
Във Франкфурт дебютираха за пръв път и серийните модели 5008 и 308 RC Z. „Купето 308 RC Z ще се предлага с бензинов и дизелов двигател, а за хибридна технология HYbrid4, която ще дебютира в 3008 през 2011 г., все още няма взето решение”, поясни Вертран.