Porsche представи върховите модели в гамата на Panamera - Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Новата Panamera GTS е фокусирана върху динамиката и поставя нови стандарти по отношение на спортното изживяване. От своя страна новата Panamera Turbo S E-Hybrid впечатлява с комбинация от комфортно поведение и върхова динамика, съответстваща на състезателно темпо на писта.

Вижте новите модели Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS  >>  >>  >>

С новите варианти на Panamera, Porsche дава ново определение на представата за луксозен седан. Тя съчетава по уникален начин хармоничния комфорт при шофиране с качествата на спортен автомобил Porsche. Сега към моделната гама са добавени два особено мощни и спортни варианта. Това са автомобили с различни фокуси.

Porsche Panamera GTS

Снимка: Porsche

Новата Panamera GTS е динамичен спортен седан, който поставя емоционалното изживяване при шофиране на преден план. Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е позиционирана на самия връх на моделната серия като най-мощната, най-бързата и най-луксозната версия. Този върхов модел е новият рекордьор в официалната класация на най-бързите луксозни седани с двигател с вътрешно горене и хибридно задвижване на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг".

И двата нови модела на Panamera се задвижват от усъвършенствания 4,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора. Този мощен агрегат понастоящем постига емисии, съответстващи на строгите изисквания на стандарта Euro 7. Задвижващият 4,0-литров V8 двигател е съчетан с 8-степенната трансмисия с два съединителя на Porsche (PDK), която тук е фундаментално преработена. Тя е в състояние да реализира огромния въртящ момент на Panamera Turbo S E-Hybrid с оптимизирани повърхности за предаване на мощността и по-висок капацитет за топлинно натоварване.

Новата Panamera Turbo S E-Hybrid - със системна мощност от 782 к.с.

В Porsche обозначението на модела Turbo традиционно означава върха на динамичните качества в моделната гама на серийните модели. В същото време логото Turbo символизира технологично лидерство в съответния сегмент. Комбинацията от високоефективни двигатели с вътрешно горене и електрическа система дава възможност за постигане на особено мощно задвижване и спортни динамични качества.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е най-мощната Panamera, произвеждана серийно досега. Нейният двигател V8 с два турбокомпресора има мощност от 599 к.с., а мощността на електромотора, напълно механично интегриран в корпуса и в охладителната верига на трансмисията PDK, достига 190 к.с. В сравнение с тази на неговия предшественик, системната мощност е увеличена със 102 к.с. до 782 к.с., а системният въртящ момент е нараснал със 150 Нм до 1000 Нм. Новата Panamera Turbo S E-Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и развива максимална скорост от 325 км/ч, което е подобрение съответно с 0,5 секунди и с 25 км/ч.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

В същото време новата Panamera Turbo S E-Hybrid е много по-ефективна. В сравнение предишното поколение, нейното хибридно задвижване предлага по-голям пробег на електричество, по-бързо зареждане и по-пъргава реакция. С брутен капацитет на високоволтовата батерия от 25,9 кВтч, тя съхранява с 45% повече енергия от досегашната батерия. Това осигурява на най-мощната Panamera пробег изцяло на електричество до 88 км в града.

Благодарение на увеличаването на мощността на рекуперация до 88 кВт, Panamera Turbo S E-Hybrid се движи по-ефективно в напълно електрически режим. При подходящ източник на захранване, вграденото променливотоково зарядно устройство с мощност 11 кВт дава възможност батерията да бъде заредена от нулево ниво до 100% за около 2 часа и 39 минути.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

Porsche подчертава ролята на моделите Turbo като върхови варианти в своите моделни линии с отличителна задна броня и различна предна част в цвета на каросерията. Отзад хромираните накрайници на ауспуховите тръби в тъмен бронз допълват този външен вид. Стандартното оборудване за Turbo S E-Hybrid също включва керамично-композитните спирачки с жълти спирачни апарати. Като типичен цвят за версията E-Hybrid се предлага също и зелено Acid.

Елегантният метален сив тон Turbonite е запазен само за моделите Turbo. Новата Panamera Turbo S E-Hybrid използва този цвят за въздушните аеродинамични елементи в предната част на автомобила, за лентата на задната броня и за кованите 21-инчови джанти с централни болтове. Porsche използва сивия цвят Turbonite също и в интериора, например върху декоративните лайстни и ремъците на коланите, контролните прибори в централната конзола и за волана.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

Сиви контрастни шевове Turbonite могат да се открият също върху седалките, облицовките на панелите на вратите, арматурното табло и стелките. Облицовката на тавана е изцяло тапицирана с подобен на велур Race-Tex.

Нов рекорд за Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid на пистата "Нюрбургринг"

Още преди представянето си на пазара, новата Panamera Turbo S E-Hybrid успя да запише рекорд. Тестовият пилот на Porsche Ларс Керн направи обиколка на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг" с дължина 20,832 км само за 7:24,172 минути. С това време Porsche постави рекорда за най-бърз луксозен седан с двигател с вътрешно горене и хибридно задвижване в официалното класиране на пистата "Нюрбургринг".

Новата Panamera подобри съществуващия рекорд в този автомобилен клас с 3,62 секунди на 12 юли 2024 г. В името на безопасността на пилота, Panamera включваше състезателна седалка и предпазна клетка, но като изключим това оборудване, изцяло съответстваше на серийната версия. Ларс Керн вече беше поставил рекорди на "Северната дъга" през 2016 и 2020 г. с Panamera и последно с Panamera Turbo S.

Това ново най-добро време, постигнато от Panamera Turbo S E-Hybrid е доказателство за последователното развитие на спортния автомобил с четири врати. С новото време от 7:24.172 минути Ларс Керн подобри рекорда си от 2020 г. с 5,64 секунди. С този нов рекорд в класа, новата Panamera показа на какво е способна. До голяма степен представянето на автомобила се дължи на новия карбонов пакет и специално разработените гуми от Michelin.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

Аеродинамичният карбонов пакет се предлага за моделите Panamera Turbo и Turbo S E-Hybrid. Той включва аеродинамични елементи, странични прагове и заден дифузьор, изработени от карбон, чиято задача е оптимизирането на аеродинамичния баланс на състезателната писта. Долната част на предния спойлер спомага за пълното елиминиране на повдигането на предния мост.

В комбинация с допълнителния елемент на адаптивния заден спойлер с настройка в четири посоки, нетният ефект е генериране на притискаща сила. При скорост от 200 км/ч притискащата сила се подобрява с 60 кг и позволява постигането на още по-високи скорости в предизвикателни серии със завои. Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 с маркировка N0 допълнително подобряват сцеплението на автомобила. Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 с размери 275/35 ZR 21 отпред и 325/30 ZR 21 отзад са разработени специално за динамично шофиране на Panamera.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

Porsche оборудва топмодела Panamera Turbo S E-Hybrid със стандартно активно окачване. Тази иновативна ходова част е съчетана със системата за високо напрежение с 400 волта и следователно е технически осъществима само в моделите Panamera със задвижване E-Hybrid. Всеки амортисьор разполага с хидравлична помпа с електрическо управление, която активно генерира сили на разширяване и свиване.

По този начин окачването почти напълно компенсира движенията на каросерията и поддържа автомобила хоризонтален при динамично шофиране. Технологията позволява иновативни функции като свръхкомпенсация на движенията на накланяне и търкаляне. Освен това тя съгласува разпределението на натоварването на колелата с нивото на сцепление, като по този начин оптимизира цялостното сцепление.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Снимка: Porsche

Щедрото оборудване за Panamera Turbo S E-Hybrid включва всички системи, свързани с контрола на динамиката на шофиране, управлението на задния мост, керамично-композитните спирачки с 440-милиметрови спирачни дискове отпред и 380-милиметрови дискове отзад и аудиосистема Bose.

Новата Panamera GTS - спортен дух и максимално удоволствие от шофирането

На езика на Porsche абревиатурата GTS означава Gran Turismo Sport. Моделите на Porsche с това обозначение предлагат допълнителна порция спортен дух и максимално удоволствие от шофирането, заедно с висока функционалност в ежедневието. В съответствие с тази философия, Panamera GTS се отличава и с ходова част, настроена за високо ниво на динамични натоварвания, спортен пакет SportDesign и спортен, висококачествен интериор. Това е особено директен и динамичен вариант в моделната гама на спортния седан.

Porsche Panamera GTS

Снимка: Porsche

Изцяло модернизираният V8 двигател с два турбокомпресора играе основна роля в особено интензивното шофиране в Panamera GTS. Той осигурява линейно развитие на мощността, което е ясно забележимо дори при обороти на двигателя над 6000 об/мин. Двигателят осигурява мощност то 500 к.с., което е с 20 к.с. повече от агрегата, задвижващ предшественика. Това подобрява динамиката и дава още по-висока ефективност. Спортният модел с четири врати ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и постига максимална скорост от 302 км/ч.

Стандартната спортна изпускателна система в Panamera GTS е специално разработена, за да създаде мощен, емоционален звуков пейзаж. Новото Porsche Panamera GTS е оборудвано със стандартно двукамерно пневматично окачване с два клапана, включително активно управление на окачването с много спортна настройка. Снижената с 10 мм каросерия и усилените стабилизиращи щанги осигуряват забележимо по-директно управление и при по-ниски базови нива на силите, необходими за свиване на пружините без необходимост от стегнати пружини.

Porsche Panamera GTS

Снимка: Porsche

Електронно управляваната система за блокиране на диференциала гарантира, че въртящият момент се разпределя оптимално между колелата. В комбинация тези мерки осигуряват по-голяма стабилност на каросерията и намалено странично и надлъжно накланяне в целия диапазон на скоростта. Тази добавена динамика идва без значително намаляване на нивото на комфорта.

Всички модели на Porsche GTS могат да бъдат разпознати по техния отличителен спортен дизайн. Новата Panamera GTS е безпогрешно различима с черните лога GTS отстрани и отзад на автомобила, уникалната предна част, тъмно оцветените HD матрични LED предни и задни светлини, както и червените спирачни апарати. Стандартният пакет Sport също така включва декоративни елементи в сатенено-матово черно. Такива са страничните прагове, вложките в предната част, рамките на страничните прозорци и задната броня.

Porsche Panamera GTS

Снимка: Porsche

Накрайниците на спортната изпускателна система са запазени в тъмно бронзов цвят за създаване на вълнуващ контраст. Допълнителен акцент се добавя от 21-инчовите джанти с централни болтове в антрацитно сиво. В интериора е използван подобен на велур Race-Tex. Той се използва за тапицерията на тавана, облицовките на подлакътниците и панелите на вратите, както и за централните панели на адаптивните спортни седалки с 18-посочно регулиране.

Porsche предлага и два специфични за GTS интериорни пакета в червено Carmine или сиво Slate Neo. Декоративните шевове и коланите също са в цвета на избрания пакет. Предлага се и интериорен пакет в матов карбон. Стандартното оборудване на Panamera GTS включва още аудиосистема Bose и пакет Sport Chrono с хронометър и функцията Push-to-pass, която предоставя на водача възможността да увеличава мощността на колата за кратки периоди, обикновено чрез бутон на волана.

Porsche Panamera GTS

Снимка: Porsche

Новите модели Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS вече са налични за поръчка. И двата модела се възползват от многото нововъведения в третото поколение на Panamera. Сред тях са концепцията за управление Porsche Driver Experience, матричните LED светлини с висока разделителна способност и особено далечен обсег, всеобхватно разширените функции за свързване като по-дълбоката интеграция на Apple CarPlay, видео стрийминг за опционалния дисплей за пътника до водача и опцията за паркиране на автомобила отвън с помощта на приложение за смартфон.

В зависимост от пазара е наличен и вариант Exclusive на Panamera Turbo S E-Hybrid с дълго междуосие и четиризонова автоматична климатична система с голямата централна конзола. Panamera GTS се предлага като спортен седан с късо междуосие. Доставките за България ще започнат през есента на 2024 г.