Porsche обнови основно своя емблематичен спортен модел 911. Новото Porsche 911 Carrera GTS е първият сериен модел от гамата на 911 с разрешение за движение по пътищата, оборудван с леко хибридно задвижване. Иновативната система за задвижване е напълно нова разработка и се състои от 3,6-литров 6-цилиндров боксерен двигател с електрически турбокомпресор и електрически мотор, като осигурява значително подобрени динамични параметри на автомобила. Новото Porsche 911 Carrera GTS Coupe ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,0 секунди и достига максимална скорост от 312 км/ч.

Вижте новите модели Porsche 911 Carrera GTS и Porsche 911 Carrera  >>  >>  >>

Новото Porsche 911 Carrera също е получило подобрения и се задвижва от модифициран 3,0-литров 6-цилиндров боксерен бензинов двигател с два турбокомпресора, който е по-мощен от този на неговия предшественик. Новото Porsche 911 се отличава и с обновения си дизайн, по-добрата аеродинамика, свежия интериор, подобрено стандартно оборудване и разширена свързаност.

Porsche 911 Carrera GTS

Снимка: Porsche

С представянето на новите версии на своя емблематичен модел 911, марката Porsche модернизира четири от своите шест моделни линии само за няколко месеца - Panamera, Taycan, Macan и 911.

"Нашето продуктово портфолио е много привлекателно и цялостно обновено", отбеляза изпълнителният директор на Porsche Оливър Блуме. "То предлага на нашите клиенти още повече възможности за персонализация и незабравими изживявания".

Porsche 911 Carrera GTS

Снимка: Porsche

При създаването на новия модел 911 Carrera GTS, инженерите на Porsche са използвали като основа за проектиране на хибридната система знанията, придобити от автомобилните състезания.

"Ние разработихме, реализирахме и тествахме голямо многообразие от идеи и подходи, за да стигнем до хибридната система, която би съответствала по перфектен начин на Porsche 911. Резултатът е уникално задвижване, което се вписва в цялостната концепция на Porsche 911 и значително подобрява неговите динамични качества", допълва Франк Мозер, вицепрезидент, отговорен за моделните линии на Porsche 911 и 718.

Porsche 911 Carrera GTS

Снимка: Porsche

Леката и мощна хибридна система T-Hybrid включва новоразработен електрически турбокомпресор за отработените газове. Електрически мотор, интегриран в корпуса на агрегата между турбинното и компресорното колела, спомага за мигновеното им ускоряване. В резултат от това компресорът много бързо набира обороти и увеличава налягането на пълнене. Същият електрически мотор преминава в режим на генератор, когато налягането на газовете е достатъчно високо.

По този начин той може да осигури електричество с мощност до 15 к.с. от потока отработени газове. Електрическият турбокомпресор, който няма нужда от система за байпасно регулиране на газовете, позволява използването само на един турбокомпресор вместо предишните два, а това от своя страна гарантира по-динамично разгръщане на въртящия момент, респективно на мощността.

Porsche 911 Carrera GTS Targa

Снимка: Porsche

Задвижването включва и синхронен електромотор с постоянни магнити, интегриран в новата 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя PDK, която има по-добри показатели по отношение на капацитета на предавана мощност. Дори при обороти в диапазона на празния ход, той осигурява на боксерния двигател допълнителен въртящ момент от до 150 Нм и цялостно увеличаване на мощността с до 40 кВт.

Двата електрически агрегата са свързани в обща мрежа с леката и компактна високоволтова батерия. Тя съответства като размер и тегло на конвенционален 12-волтов стартерен акумулатор, но съхранява до 1,9 кВтч енергия (бруто) и работи при напрежение от 400 волта. С цел общо оптимизиране на теглото, Porsche използва лека литиево-йонна батерия и за захранването на 12-волтовата бордова електрическа система.

Porsche 911 Carrera GTS Targa

Снимка: Porsche

Сърцевината на задвижването T-Hybrid е новият 3,6-литров боксерен двигател. Високоволтовата система позволява компресорът на климатичната система да се задвижва електрически, в резултат от което може да отпадне ремъчната предавка, а това прави мотора много по-компактен.

Решението от своя страна позволява отваряне на пространство над двигателя за монтиране на импулсния инвертор и DC-DC преобразувател. Увеличеният диаметър на цилиндрите до 97 мм и увеличеният ход на буталото до 81 мм, водят до цялостно увеличаване на работния обем на двигателя с 0,6 литра в сравнение с предшественика.

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Снимка: Porsche

Агрегатът е със система за променливо управление на разпределителните валове, респективно клапаните с кобилици. Той работи с идеалното съотношение на сместа на гориво и въздух в рамките на целия функционален диапазон. Дори и без помощта на електрическия мотор, боксерният двигател осигурява мощност от 485 к.с. и 570 Нм въртящ момент. Общата мощност на системата е 541 к.с., а въртящият момент 610 Нм. Увеличението на мощността спрямо предшественика е 61 к.с.

Новото Porsche 911 Carrera GTS изпреварва своя предшественик и при спринта до 100 км/ч. Освен това хибридът постига много динамични качества на шофиране, като в същото време намалява емисиите на CO2 със значително по-малко допълнително тегло в сравнение с plug-in хибридните модели. Увеличението на теглото спрямо предшественика е едва 50 кг.

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Снимка: Porsche

Новото Porsche 911 Carrera се предлага с 3,0-литров 6-цилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора, като този агрегат също е напълно обновен. Той вече използва междинния охладител от моделите Turbo, който сега се намира директно под решетката на задния капак над двигателя. Турбокомпресорите в новото Porsche 911 Carrera бяха запазени за моделите GTS.

С тези модификации Porsche едновременно постига намаляване на емисиите и увеличаване на мощността до 394 к.с. при максимален въртящ момент от 450 Нм. Новото Porsche 911 Carrera Coupe ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди или 3,9 секунди с пакета Sport Chrono и постига максимална скорост от 294 км/ч. В сравнение с предшественика си, това представлява подобрение съответно с 0,1 секунди и 1 км/ч.

Porsche 911 Carrera

Снимка: Porsche

Окачването на Porsche 911 Carrera GTS също е цялостно променено. За първи път управлението на задния мост вече е част от стандартното оборудване. Системата повишава стабилността при високи скорости и намалява диаметъра на завой при ниски. Porsche включва ограничаващата накланянето стабилизираща система за динамичен контрол на шасито (PDCC) като интегрален елемент от високоволтовата система на спортния хибрид. Това позволява използването на електрохидравлична технология за контрол, което прави системата още по-гъвкава и прецизна.

Porsche 911 Carrera

Снимка: Porsche

Спортното окачване с амортисьори с променливи характеристики и просвет, намален с 10 мм, осигуряват характерната за модела Porsche 911 Carrera GTS управляемост. За новото Porsche 911 се предлагат общо седем 19- и 20-инчови или 20-и21-инчови варианта на колела. За първи път при Porsche 911 Carrera се предлагат колела с ексклузивен дизайн с допълнителни карбонови елементи, които спомагат за намаляване на аеродинамичното съпротивление и подобряване на ефективността.

Снимка: Porsche

Моделите Porsche 911 Carrera GTS са оборудвани с 21-инчови колела с широчина 11,5 инча и гуми 315/30 ZR 21 отзад стандартно. Предните колела са с гуми с размери 245/35 ZR 20 и са 20-инчови джанти с широчина 8,5 инча. Значително подобрените параметри и по-широката следа на задните гуми са подобрили динамиката на шофиране и сцеплението на новото Porsche 911 Carrera GTS.

С внимателно прецизирани промени е подобрена и аеродинамиката на каросерията на Porsche 911. Повечето от тези мерки са подобрили и цялостните динамични характеристики на спортния автомобил. Промените включват нови, специфични за модела брони. За първи път Porsche интегрира всички светлинни функции във вече стандартните матрични LED светлини на модела 911, с тяхната характерна 4-точкова графика. Това дава възможност да се намали броят на светлините и да се освободи място за по-големи отвори за охлаждане в предната част на автомобила.

Porsche 911 Carrera

Снимка: Porsche

При модела Porsche 911 Carrera GTS предната част е с пет вертикално разположени активни клапи за охлаждащ въздух, видими отвън, и друга скрита клапа за затваряне на байпасните отвори от всяка страна. За първи път в Porsche 911 те се допълват от адаптивни предни дифузьори в подподовата конструкция, които се управляват заедно с клапите за охлаждащ въздух.

Тези елементи насочват въздушния поток според нуждите: когато изискванията за мощност са минимални, затворените клапи оптимизират аеродинамиката. Когато необходимостта от мощност е висока - например при динамично движение на писта - клапите насочват големи количества въздух към радиаторите на автомобила. Сензорите за асистиращите системи вече са разположени зад лъскава повърхност под регистрационния номер.

Porsche 911 Carrera

Снимка: Porsche

Като опция Porsche предлага новите предни светлини с HD матрична LED функция с повече от 32 000 пиксела. Ефективните дълги светлини осветяват пътя на разстояние над 600 метра. Те също така предлагат иновативни допълнителни функции като динамични светлини за завиване, чийто светлинен сноп се формира в зависимост от режима на шофиране, осветяване на платното, светлини на строителни площадки и тесни места и дълги светлини, които не заслепяват и са прецизни до последния пиксел.

Променената светлинна лента с интегрирана дъга и лого Porsche създава повече дълбочина и широчина в стилистиката на задната част. Преработена задна решетка с пет перки от всяка страна се свързва със задното стъкло, за да създаде графично единство, което се прелива плавно в прибиращия се спойлер отдолу. Номерът е разположен по-високо, с ясно структурирана задна броня.

Porsche 911 Carrera GTS

Снимка: Porsche

Специфичните за модела изпускателни системи са елегантно интегрирани в поразителните перки на дифузьора. Спортна изпускателна система се предлага като допълнително оборудване за моделите Porsche 911 Carrera. Моделите Porsche 911 Carrera GTS се предлагат стандартно със специфична за GTS спортна изпускателна система.

Опционалният аеродинамичен пакет допълнително подобрява динамичните параметри на Porsche 911 Coupe. Той включва отличителна спортна предна броня с уникален преден спойлер, съответстващи странични панели на праговете и по-леко, фиксирано задно крило. Тези компоненти намаляват силите на повдигане и подобряват сцеплението на спортния автомобил.

Porsche 911 Carrera GTS

Снимка: Porsche

Дизайнът на интериора на новото Porsche 911 във вариантите Coupe се предлага стандартно в двуместен вариант. Конфигурация с 2+2 места може да се поръча като опция без допълнително заплащане. В кокпита Porsche съчетава познатото ДНК на дизайна на 911 с модерни технологични решения. Концепцията за управление на Porsche се фокусира върху оста на водача и интуитивната, по-бърза работа.

Основните контролни елементи са разположени директно върху или около волана. Те включват стандартния превключвател за режим на шофиране, преработения лост за управление на системите за асистенция на водача и, за първи път в Porsche 911, бутон за стартиране, естествено, отляво на волана. В отделението за съхранение на централната конзола на новия 911 има отделение за смартфони със система за индуктивно зареждане, включваща и система за охлаждане заради генерираната при индуктивно зареждане топлина.

Porsche 911 Carrera

Снимка: Porsche

За първи път Porsche 911 разполага с напълно дигитален 12,6-инчов извит дисплей на инструменталния панел, който се вписва елегантно в новата концепция за управление и изобразяване на функциите и може да бъде широко персонализиран. Той предлага до седем изгледа, включително ексклузивен класически дисплей, вдъхновен от традиционния тръбен дизайн на Porsche с пет уреда и централен оборотомер.

В центъра на таблото е разположен 10,9-инчов чрез централен дисплей с висока разделителна способност на системата Porsche Communication Management (PCM). Въпреки това възможностите за персонализация на режимите на шофиране и работата на системите за подпомагане на водача са значително подобрени. Модернизираното Porsche 911 предлага и нови функции за свързване. QR кодът значително опростява процеса на влизане в PCM с Porsche ID.

Porsche 911 Carrera

Снимка: Porsche

Приложението Apple CarPlay е по-дълбоко интегрирано в автомобила. Ако желаете, той показва информация в арматурното табло и позволява управлението на функциите на автомобила директно в системата на Apple, например чрез гласовия асистент Siri. За първи път е опционално достъпен видео стрийминг и при паркиране. Приложения като Spotify и Apple Music могат да се използват като естествени приложения в PCM без свързан смартфон.

Новото Porsche 911 Carrera може да бъде поръчано сега като купе и кабриолет със задно предаване. За Porsche 911 Carrera GTS се предлагат също задвижване на четирите колела и вариант на каросерия Targa. И двата варианта на модела са стандартно оборудвани с трансмисията с два съединителя Porsche (PDK).

Porsche предлага новото 911 Carrera като купе със стартова цена от 260 000 лева и оборудване, специфично за страната. Цените на 911 Carrera GTS Coupe стартират от 343 000 лева, а опционалният аеродинамичен пакет за 911 Carrera GTS е за 5384 лева с оборудване, специфично за страната. Доставките в България ще започнат в края на лятото за 911 Carrera и в края на годината за 911 Carrera GTS.