Моделът не се е променил кой знае колко и изглежда по-скоро консервативен, но приема еволюционен дизайн, който подчертава силния характер на автомобила. Kолата e пораснала и е с дължина от 4255 мм (+56 мм), широка е 1799 мм (+13 мм) и е висока 1452 мм (-28 мм).
Вижте снимки >>
Дизайнът на екстериора едва ли ще спечели всеки, но интериорът е значително подобрен в сравнения със своя предшественик. Три различни нива на оборудване ще бъдат на разположение - дори и базовото ниво Trendline включва климатик, метални акценти, ел. стъкла, централно заключване, сгъваема задна седалка и 15-инчови джанти.
Comfortline добавя комфортни седалки, кожен волан и стелки. Има също така информационно-развлекателна система Composition Touch, система за установяване на умора у водача, сензори за паркиране и 16-инчови алуминиеви джанти.
Флагманският Highline може да се похвали с уникални хромирани акценти, ксенонови фарове и 17-инчови лети джанти. Отвътре кабината разполага с фоново осветлението и спортни седалки, използвана е алкантара.
Всички модели Golf VII ще бъдат оборудвани с информационно-развлекателна система с екран от 5, 5.8 или 8 инча. Базовите модели имат черно-бял дисплей, който предоставя основна информация като настройки на автомобила, опции за контрол на климата и час/дата. Вариантите от по-висок клас обаче имат сензор за близост, който превключва екрана автоматично от режим "дисплей" към режим на въвеждане, когато пръста е в близост до системата. Те също имат MP3/Bluetooth/iPod/AUX/SD Card свързаност, допълнителната система за навигация и UMTS телефонен модул.
Новият Golf предлага повече място за краката на задната седалка и 30 литра повече товарен капацитет.
Автомобилът предлага 5 режима: Eco, Sport, Normal, Индивидуален и Comfort (само за модели, оборудвани с адаптивна система за контрол на шасито). В режим Eco климатикът и други системи са оптимизирани за намаляване на разхода на гориво.
Под предния капак, има разнообразие от нови и ревизирани двигатели. Те ще бъдат оборудвани със старт/стоп система и технология за регенерация на спирачната енергия.
Ето и вариантите, които ще се предлагат първоначално:
► 1.2-литров TSI с 85 к.с. и среден разход 4,9 л/100 км
► 1.4-литров TSI с технология за изключване на цилиндри със 140 к.с. и среден разход 4,9 л/100 км 
► TDI агрегат със 105 к.с. и среден разход 3,8 л/100 км
► TDI агрегат със 150 к.с. и среден разход 4,1 л/100 км
Volkswagen ще предложи и BlueMotion, който ще харчи средно 3.2 л/100 км.
Колата се вози на новата MQB платформа, която спомага за тегло с до 100 кг по-малко от своя предшественик. 
Golf VII ще направи своя публичен дебют по време на автомобилното изложение в Париж, а цените в Германия започват от 16 975 евро.