Volvo X60 стана най-продаваният модел на шведската марка за всички времена, но в същото време е и един от най-старите модели в гамата на производителя от Гьотеборг. Настоящият модел от второ поколение дебютира у нас през лятото на 2017 г., което е преди цели 8 години. Въпреки това, този елегантен и функционален SUV все още има какво интересно да предложи на потребителите.

Volvo XC60 изпревари емблематичното Volvo 240 по продажби

Наскоро Volvo XC60 получи фейслифт, който му осигури присъствие на пазара поне още няколко години. Сега пред нас е обновеното Volvo XC60 и макар да не му личи много, то е станало още по-добро за шофиране. Моделът се предлага с два вида хибридни бензинови двигатели, тъй като шведите окончателно спряха дизеловите модели през миналата година.

Вижте обновеното Volvo XC60 вече в България   >>  >>  >>

При модернизацията на XC60 инженерите от Volvo не са направили кардинални промени, но все пак обновеното Volvo XC60 е получило по-бърза и по-отзивчива мултимедийна система с по-голям екран, както и актуализации в потребителския интерфейс, по-свеж дизайн и повече комфорт за пътниците. Външният вид на обновеното Volvo XC60 придава по-съвременно излъчване на шведския SUV, който все още изглежда актуално.

Volvo XC60 T6 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

Само истинските почитатели на Volvo ще разпознаят модернизираното XC60 по новата решетка с диагонални ребра и затъмнени задни светлини. Новият въздухозаборник с емблематичния знак на Volvo Cars отразява последните актуализации от XC90. Обновеното Volvo XC60 се предлага и с нови опции за колелата и с нов дизайн на джантите. За обновеното XC60 се предлагат два нови цвята - зелено "горско езеро" и сребристо "Аврора". За първи път при Volvo XC60 се предлага и тъмночервеният цвят "Черница".

Новите цветове на Volvo XC60

Снимка: Тони Тончев

Интериорът на обновеното Volvo XC60 е освежен с нови декори и тапицерии, които подчертават релаксиращата атмосфера в скандинавски стил. Салонът е обновен с тапицерии като светла изкуствена кожа или син текстил. Преработена е цялата централна конзола, като мястото за съхранение на смартфон с индуктивно зареждане е преместено по-напред, а поставките за чаши са разширени с една по-малка.

Преди всичко значително е подобрена мултимедийната система, която е получила по-голям 11,2-инчов сензорен дисплей, който леко стърчи над таблото, но има много по-ясно изображение и по-бързи реакции, благодарение на по-мощния хардуер. Системата все още е базирана на услугите на Google, но благодарение на менютата, показвани в зависимост от ситуацията, е много по-приятно да се работи с нея. Основната промяна обаче е новата информационно-развлекателна система с по-добър дисплей и по-мощен хардуер от Qualcomm.

Volvo XC60 T6 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

Обновеното Volvo XC60 може да се похвали и с подобрена шумоизолация и по-комфортно шаси с честотно-селективни амортисьори, които са удобни на правите и по-уверени в завои. Тестваната plug-in хибридна версия на T8 AWD се движи кадифено тихо при всякакви условия, а нейното стандартно въздушно окачване лесно се справя с всички неравности на пътя.

Благодарение на още по-тихия салон и легендарния комфорт на седалките на Volvo, возенето в обновеното XC60 е по-комфортно от всякога. За първокласното возене основна заслуга има въздушното окачване и ламинираните стъкла. Обновеното Volvo XC60 също е оборудвано с най-модерната технология за пречистване на въздуха на Volvo Cars. Моделът се предлага с аудиосистемата Bowers & Wilkins, която има нов дизайн на мрежата на високоговорителите и възпроизвежда музиката точно както е била композирана, което я прави една от най-добре звучащите аудиосистеми в автомобил въобще.

Volvo XC60 T6 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

Обновеното Volvo XC60 се предлага с три опции за задвижване - мек хибрид (Mild Hybrid) B5 AWD, както и с два варианта на зареждащ се в контакта хибрид (Plug-in Hybrid) - T6 eAWD и T8 eAWD.

Ако не можете да зареждате батерията от станция у дома или в офиса, най-разумно е да заложите на хибридния вариант на B5 AWD с 250 к.с., който се движи приятно бързо и може да бъде доста икономичен, като харчи около 7-8 л/100 км. При мекия хибрид B5 AWD задвижването е основно от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 250 к.с. и въртящ момент от 360 Нм, комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия, в която е интегриран електромотор, който добавя още 14 к.с. и 38 Нм. Има и 48-волтова батерия.

Volvo XC60 T8 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

За потребителите, които искат спортна динамика от Volvo XC60, по-подходящ е хибридът T8 eAWD PHEV. При него 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател задвижва предните колела, а електромотор задвижва задните колела. Към хибридната система има и литиево-йонна батерия с брутен капацитет 18,8 кВтч и 8-степенна автоматична трансмисия. Тук системната мощност достига 455 к.с., а системният въртящ момент е 709 Нм.

Електромоторът и батерията осигуряват изцяло електрически пробег до 81 км в цикъла WLTP. От Volvo обещават разход от едва 1,0 л/100 км, което е възможно само при заредена батерия. Ако батерията се разреди напълно и не се зарежда от контакта, разходът на гориво е минимум 7,7 л/100 км. Съвместната работа на бензиновия турбодвигател и електромотора осигуряват на Volvo XC60 T8 eAWD наистина спортна динамика.

Volvo XC60 T8 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

Шведският кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, така че при старт от място големият SUV уверено се втурва напред. Двете задвижвания на plug-in хибридна версия на T8 AWD работят в невероятен синхрон, като през повечето време дори не знаете дали шофирате на бензин или на електричество. С напълно заредена батерия на магистралата в действителност ще изминете около 60 км на чисто електричество, но в града със сигурност ще бъдат поне 80 км само на ток.

Ако въведете крайната дестинация на пътуването си в навигацията, можете да използвате задвижването на ток през населените места, тъй като системата изследва целия маршрут и където е разумно, шофира на електричество, а по хълмовете или по магистралите превключва на бензин.

Volvo XC60 T8 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

Благодарение на това изминахме тестовия маршрут с дължина около 120 км с прекрасен разход от 5,4 л/100 км. В града е възможно да постигнете и по-ниски стойности като 1 л/100 км, но не трябва да шофирате до пълното разреждане на батерията. Дори тогава обаче все още имате на разположение електрическото усилване, за да ускорите реакцията на педала на газта, което прави Volvo XC60 доста пъргаво. Ако не ви е необходима подобна динамика, можете да изберете версията plug-in хибрид T6 AWD с комбинирана мощност от 350 к.с., който ускорява от 0 до 100 км/ч за енергичните 5,7 секунди.

Volvo XC60 T6 PHEV eAWD

Снимка: Тони Тончев

Обновяването на Volvo XC60 ще даде още няколко допълнителни години живот на модела. В премиум сегмента на средноразмерните кросоувъри, Volvo XC60 има отлични позиции и създава впечатление за лукс и дружелюбие. И точно това харесват клиентите на Volvo, които ще продължат да купуват обновеното XC60.

Цената на Volvo XC60 започва от 103 200 лева за модела с двигател B5 AWD в началното ниво на оборудване Core и достигат до 125 900 лева за нивото Ultra Dark. Версията plug-in хибрид T6 PHEV AWD струва от 131 300 лева, тъй като се предлага само от второто ниво на оборудване Plus Bright, а по-мощният plug-in хибрид T8 PHEV AWD започва от цена 142 000 лева.

Новите цветове на Volvo XC60

Снимка: Тони Тончев

Технически характеристики

Volvo XC60 T8 PHEV eAWD

Размери

Дължина: 4708 мм

Широчина: 1902 мм

Височина: 1649 мм

Междуосие: 2865 мм

Собствено тегло: 2050 кг

Обем на резервоара: 71 литра

Задвижване

4-цилиндров турбобензинов двигател + електромотор

Работен обем: 1969 куб. см

Батерия: литиево-йонна с брутен капацитет 18,8 кВтч

Системна мощност: 455 к.с.

Системен въртящ момент: 709 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 180 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 4,9 секунди

Среден разход на бензин: 1,0 л/100 км

Емисии на СО2: 22 г/км

Цена на модела с ДДС: от 142 000 лева (Plus Bright)

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.