Второто поколение на Peugeot 208 беше лансирано в края на 2019 г. и за малко повече от 3 години бяха произведени близо 1 милион бройки от 208 по целия свят. Сега французите разкриха обновения вариант на модела, който изпъква с освежен външен дизайн, по-модерни светлини, по-дигитален и технологичен кокпит и последно поколение на новата информационно-развлекателна система.

Снимка: Peugeot

Най-напред от Peugeot представят своя субкомпактен хечбек в чисто електрическата му версия E-208. Новото Peugeot E-208 все още има същите компактни външни размери - дължина 4055 мм, широчина 1745 мм и височина 1430 мм, а обемът на багажника остава 309 литра.

Освен това обновеното Peugeot E-208 ще се предлага с нова електрическа версия E-208 с увеличен автономен пробег от 400 км. Новото Peugeot E-208 ще бъде пуснато в продажба през ноември 2023 г. Гамата ще включва три варианта на оборудване - Active, Allure и GT.

Снимка: Peugeot

Новите Peugeot 208 и E-208 носят новата емблема на Peugeot с главата на лъва. Мотивът с три нокътя е подчертан в най-високото ниво на GT, където познатият светлинен подпис се простира в изцяло LED фаровете, за да създаде визуална връзка с вертикалните ленти, монтирани в бронята. Решетката вече има различен дизайн и се предлага с акценти в цвета на каросерията, за да се слее с бронята.

Снимка: Peugeot

Новото Peugeot E-208 преоткрива емблематичния за марката заден светлинен подпис, състоящ се от три разположени един до друг червени нокти. При новия модел те вече са хоризонтални. Трите елегантни линии от светодиоди в черната лента около капака на багажника придават на автомобила по-впечатляващ изглед отзад и визуално го правят да изглежда по-широк. При версията GT светлините за заден ход и мигачите също са LED.

Снимка: Peugeot

За новото Peugeot E-208 се предлагат свежи 16- и 17-инчови алуминиеви джанти с двуцветно покритие, които скриват четирите гайки зад X-образна централна капачка с новото корпоративно лого. За логото е използван нов цвят - базалтово сиво, докато буквата E за чисто електрическия модел вече се предлага в синьо и бяло.

Снимка: Peugeot

Новото Peugeot E-208 изглежда свежо и динамично в новия жълт цвят Agueda. Друг нов цвят за 208 е сиво Selenium. Освен това моделът се предлага в още пет цвята на купето - сиво Artense, черна перла, бяло Banquise, червено Elixir и синьо Vertigo.

Всички нови модели на Peugeot 208 разполагат с огледала за обратно виждане в черен лак, независимо от избрания цвят, а версията GT се предлага стандартно с черни лъскави арки на колелата и черен покрив като опция.

Снимка: Peugeot

Промените в интериора не са толкава значителни, което не е лошо, тъй като Peugeot 208 вече имаше един от най-модерните салони в своя сегмент благодарение на модерния i-Cockpit. Занапред всички нива на оборудване получават 10-инчов сензорен екран като стандартно оборудване, вместо предишния 7-инчов, докато 10-инчовият дигитален инструментален панел има нов дизайн с 3D ефект при модела GT. Базовата версия Active все още има аналогови циферблати около 3,5-инчов дисплей.

Снимка: Peugeot

В интериора на Peugeot 208 GT има ново амбиентно осветление, докато версиите, оборудвани с 6-степенна механична скоростна кутия получават нов лост за смяна на предавките. Моделите с автоматични трансмисии запазват селектора, който Peugeot поставя в автомобила от началото на 2022 г.

Воланът също е модернизиран и носи новото лого, а в долната плоска част има логото GT. Като опция за GT се предлага тапицерия от черна алкантара с шевове в ярко зелен цвят, който получава акценти в същия ярко зелен цвят върху подлакътниците и арматурното табло.

Снимка: Peugeot

В салона са добавени USB портове, като Peugeot 208 Allure и GT получават три USB-C входа като стандарт - два отпред и един отзад, плюс един USB-A порт отзад. Фейслифтът на Peugeot Е-208 идва заедно с по-мощна подложка за безжично зареждане - от 5 до 15 вата, която е стандартна за модела GT и по избор за Allure. Камерите с по-висока разделителна способност трябва да улеснят паркирането.

Снимка: Peugeot

За задвижването на новите Peugeot 208 и E-208 се предлагат общо шест варианта, включително изцяло новият електрически мотор със 156 к.с., предлагащ пробег от 400 км по цикъла WLTP, както и новите Hybrid 100 и Hybrid 136. Най-достъпната версия получава 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с мощност 75 к.с., който е комбиниран с 5-степенна механична трансмисия и задвижва предните колела.

По-мощният вариант със 100 к.с. е свързан с 6-степенна механична скоростна кутия. За вариантите на новото Peugeot 208 с мека хибридна система се предлага последно поколение бензинов двигател PureTech с мощност 100 к.с. или 136 к.с., комбиниран с електрифицирана 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която включва и електромотор.

Снимка: Peugeot

Новото Peugeot E-208 се задвижва от електрически мотор с мощност 154 к.с., който се захранва от батерия с капацитет 51 кВтч, която има достатъчно енергия за изминаването на 400 км в комбинирания цикъл според WLTP. Предлагат се два типа вградени зарядни устройства, които да отговарят на всички приложения и решения за зареждане.

Поддържа се и бързо зареждане при 100 кВт, като в този случай зареждането от 20 до 80% ще отнеме по-малко от 25 минути. При зареждане със 7,4 кВт ще трябва да изчакате 4 часа и 40 минути, докато при 3,2 кВт това ще отнеме 11 часа и 10 минути. Обновеното Peugeot ще бъде пуснато в продажба през ноември, а батерията на електрическото Peugeot E-208 е с гаранция 8 години или 160 000 км.