Peugeot показа третото поколение на модела 5008. Най-големият SUV на марката с лъва се възползва максимално от възможностите на платформата STLA Medium на Stellantis, като за първи път предлага седем места в изцяло електрически SUV. Новият модел ще пристигне при дилърите в Европа от есента на 2024 г. и ще се предлага освен както с изцяло електрическо задвижване, така и във версия с бензинов двигател с мек хибрид, а също и като plug-in хибрид, съчетаващ бензинов агрегат, електромотор и зареждаща се в контакта батерия.

Вижте как изглежда изцяло новото Peugeot 5008  >>  >>  >>

Новото Peugeot 5008 е пораснало на дължина с 25 см, достигайки 4,79 метра, докато височината е увеличена с 5 см до 1,69 метра, а междуосието е разпънато с 16 см до цели 2,90 метра. Широчината от 1,89 метра остава непроменена. Както и в предишното поколение, новото Peugeot 5008 до голяма степен следва дизайна на дебютиралото наскоро у нас Peugeot 3008. По-специално, новото Peugeot носи същата голяма решетка с триизмерни елементи и ноктите под пикселните LED фаровете, които адаптират светлинния лъч въз основа на трафика, за да не заслепява другите автомобили.

Снимка: Peugeot

Профилните стени остават масивни, с възможност за оборудване на 19- или 20-инчови джанти, докато задната част е изцяло нова. Ако Peugeot 3008 има заострена опашка, 5008 има по-класически и квадратен стил, за да бъде по-функционален по отношение на товароносимостта и интериора.

Обърнете внимание и на детайлите - вместо хром има вложки в сив цвят Meteor и черен Orbital. При пускането на пазара се предлагат шест цвята: синьо Obsession, синьо Ingaro, бяло Okenite, перлено черно, сиво Artense и сиво Titanium, като контрастният черен покрив е стандартен за версията GT.

Снимка: Peugeot

Грандиозният панорамен i-Cockpit в интериора остава на борда с 21-инчов извит екран, който интегрира арматурното табло и информационно-развлекателната система. Има и безжична интеграция на смартфон чрез Apple Carplay и Android Auto. Предлага се и гласов асистент, интегриран с изкуствен интелект ChatGPT, както и системата от четири камери VisioPark от всички страни на колата за 360-градусов обзор от птичи поглед. Светлината над арматурното табло увеличава усещането за простор в пътническия салон, докато компактният и спортно изглеждащ волан с отопление като стандарт има пера за регулиране на регенеративното спиране.

Снимка: Peugeot

В новото Peugeot 5008 има над 40 системи за подпомагане на шофирането, включително адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go и полуавтоматична смяна на лентата. Практичният салон на новото 5008 може да побере до 7 човека на три реда седалки и също така събира много багаж.

Ако в салона има 7 човека, има товарен капацитет от 259 литра, докато със сгънати трети ред седалки той нараства до 748 литра. Чрез сгъване на всички седалки на втория и третия ред, получавате обем от 1815 литра и възможност за товарене на предмети с дължина до 2 метра.

Снимка: Peugeot

При пускането на пазара новото Peugeot 5008 ще се предлага в електрическата версия E-5008, с бензинов мек хибрид със 136 к.с. с 6-степенна автоматична трансмисия и бензинов plug-in хибрид със 195 к.с. със 7-степенна автоматична трансмисия.

При електрическата версия батерията е с капацитет от 98 кВтч и осигурява максимална автономност от 660 км с възможност за презареждане до 160 кВт с постоянен ток. При зареждане за 10 минути получаване приблизително още 100 км автономен пробег. Зареждането на батерията от 20 до 80% става за около 30 минути.

Снимка: Peugeot

Гамата на новото Peugeot E-5008 ще включва две версии - Allure и GT, с три пакета опции за улеснен избор и три варианта на електрическо задвижване - с предно предаване и мощност 210 к.с., с удължен пробег и мощност 230 к.с. с въртящ момент 345 Нм, както и версия с два електромотора Dual Motor с мощност 320 к.с. и 525 Нм със задвижване на четирите колела.

Новото Peugeot E-5008 ще се сглобява само в завода в Сошо. Моделът е оборудван с батерии на ACC, които се произвеждат в завода във Франция. Автомобилът се възползва от програмата Allure Care и има гаранция от 8 години или 160 000 км, която е най-дългата сред всички европейски марки.