Новото MINI Countryman порасна и стана електрическо
Третото поколение на успешния кросоувър ще се предлага с два варианта на задвижване на ток, три на бензин, а по-късно ще има и дизелов мотор
Третото поколение на кросоувъра MINI Countryman дебютира на тазгодишното изложение IAA Mobility в Мюнхен, което отвори врати за широката публика днес и ще продължи до 10 септември. От въвеждането си на пазара през 2010 година, компактният кросоувър с 5 врати MINI Countryman продължава по пътя на успеха.
Новото MINI Countryman за първи път се предлага с изцяло електрическо задвижване, тъй като досега кросоувърът беше достъпен само с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене, както и като plug-in хибрид. С новото трето поколение, най-големият модел на новото семейство на MINI продължава по пътя на марката към ерата на електрическата мобилност с нулеви локални емисии.
Новото MINI Countryman е стилен всестранен талант и в същото време просторен спътник във всекидневието. Новият Countryman е пораснал с 13 см на дължина до 4,43 метра, в широчината е добавил 21 мм до 1,84 метра, а височината е увеличена с 6 мм до 1,66 метра спрямо предишния модел.
Галерия с много снимки на MINI Countryman >> >> >>
Благодарение на удълженото с 22 мм междуосие до 2,69 метра, интериорът предлага повече пространство и по-високо ниво на комфорт. За разлика от новото електрическо MINI Cooper, новият Countryman е изграден на модулната платформа с архитектура с предно задвижване (FAAR), която също се използва от новите модели BMW X1 и iX1, както и от BMW Серия 2 Active Tourer.
Новото MINI Countryman има по-силно изразено визуално присъствие на пътя, което се дължи до голяма степен на порасналите размери и на намалените предни и задни надвеси, които карат колелата да изглеждат избутани към всеки ъгъл. Предлагат се колела с джанти с диаметър от 17 до 20 инча, като за производството им е използван рециклиран алуминий.
Дизайнерите на MINI са променили пропорциите на новия Countryman като едновременно са увеличили пространството за пътниците в салона. Характерните за MINI кръгли фарове отстъпват място на по-ъгловат вид светлини, които бяха показани за първи път в концепцията Aceman.
Като опция дневните светлини могат да бъдат превключени към три определени светлинни подписа за предната и задната част. Всички светлинни режими предлагат подходяща анимация за добре дошли или довиждане. Фаровете и стоповете вече нямат рамки с хромирани елементи, тъй като MINI спря да използва хром поради екологични причини.
Дизайнът на С-колоната включва облицовъчен панел, който отличава колата от другите модели на MINI и ще се използва за означаване на различните варианти на Countryman. По-късият преден капак и леко наклонената линия на покрива допринасят за подобрената ефективност и аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0,31 на 0,26, благодарение на което новият кросоувър на MINI постига най-добрата стойност в сегмента.
Отвътре новото MINI Countryman създава усещането за домашен уют с плетено покритие на таблото и вратите, изработени от рециклиран полиестер. Този материал контрастира с тапицерията от синтетична кожа, налична в сиво и черно с перфорирана шарка.
Вертикалните вентилационни отвори са поставени на места по арматурното табло, подчертавайки неговия изправен вид. Рециклиран полиестер се използва и във вътрешността на вратите и в стелките. Има четири нива на оборудване с имената Essential, Classic, Favored и John Cooper Works, които се различават по декорацията.
Марката MINI се отказва от естествената кожа, така че рециклираните материали от пластмасови бутилки се използват широко за салона. Тапицерията при John Cooper Works добавя по-спортен вид към интериора със спортни седалки, осигуряващи повече странична опора, покрити с многоцветен плетен текстил и черна синтетична кожа с червени шевове.
Масивният волан идва от семейството на BMW, като дизайнът с две спици получава платнена лента в долната част. Новото MINI Countryman получава кръгъл OLED дисплей в средата на арматурното табло с диаметър 240 мм, на който се изобразяват показанията на инструментите в горния сектор, а всички настройки на мултимедийната система са в основната му част.
Срещу доплащане се предлага head-up проекционен дисплей пред водача. Новата оперативна система MINI Operating System 9 добавя повече гласово управление и персонализация. Това се отнася до графиките на системата, които се променят според избрания режим.
Собствениците на MINI могат дори да качват и задават любимите си снимки като фон на началния екран. Под дисплея в блока на централната конзола са подредени петте най-важни аналогови бутона. Това са селекторът на трансмисията, бутонът за паркиране, въртящият се лост за стартиране на автомобила, бутон за силата на звука и превключвател за избор на режимите на шофиране, които могат да бъдат стандартен, икономичен и спортен.
Вече няма традиционен селектор на скоростите, което е освободило повече място в интериора. Допълнителна практичност към Countryman се добавя от регулируемата задна седалка, която има възможност за плъзгане напред или назад с над 13 см и така може да осигури повече място за краката на пътниците отзад или увеличен обем на багажника.
Освен това, всяка от облегалките на трите задни седалки може да се регулира в шест позиции под ъгъл до 12 градуса. Обемът на багажника е 460 литра и може да се увеличи до 1450 литра при сгънати задни седалки. Като опция се предлага и електрически прибиращ се теглич, проектиран да тегли прикачен товар до 1200 кг.
Напълно електрическото MINI Countryman се предлага с две нива на електрическа мощност, като и двата случая е инсталирана батерия с капацитет 66,45 кВтч. Първият вариант се казва MINI Countryman E и използва електромотор с мощност 204 к.с., произвеждащ въртящ момент от 250 Нм. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,6 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч. Новият Countryman E има автономен пробег до 462 км.
По-мощният вариант носи името MINI Countryman SE ALL4 и се задвижва от два електромотора със системна мощност от 313 к.с. и генерира въртящ момент от 494 Нм, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 5,6 секунди. Новият Countryman SE ALL4 постига автономен пробег от 433 км.
Зареждането на батерията на Countryman не би трябвало да отнеме много време, благодарение на максималната скорост на зареждане от 130 кВт DC. Последното означава, че презареждане от 10 до 80% може да се извърши за по-малко от 30 минути при идеални обстоятелства. Постигането на това се подпомага от свързана навигационна система, която може да оптимизира температурата на батерията, когато навигира към станция за бързо зареждане.
За тези, които все още не са готови да преминат на електричество, MINI ще продължи да предлага Countryman с бензинови двигатели. Базовото MINI Countryman C има 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 170 к.с. и 280 Нм с предно предаване.
Следва го Countryman S ALL4, оборудван с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с 218 к.с. и 350 Нм и задвижване на всички колела със съединител на задния мост, докато топверсията на Countryman John Cooper Works ALL4 има същия 2,0-литров двигател, форсиран до 300 к.с. и 400 Нм. Моделът има по-агресивна визия и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. По-късно ще се появи и дизелов вариант на новия Countryman.
Третото поколение на Countryman ще бъде първото MINI произведено в Германия. Първото издание на Countryman се произвеждаше в Австрия в завода на Magna Steyr, второто поколение идваше от Холандия, а бъдещият кросоувър ще се произвежда в завода на BMW Group в Лайпциг. Сега там се произвеждат само автомобили BMW на същата платформа, като хечбекът от Серия 1, Серия 2 Gran Coupe и Серия 2 Active Tourer.
Новият Countryman ще излезе на европейския пазар в началото на 2024 г. В Германия цените вече са обявени, но само за бензиновите версии - от 40 000 евро за Countryman C до 60 000 евро за най-мощната версия John Cooper Works. Очаква се изцяло електрическата версия Countryman E да струва приблизително 50 000 евро.