Новото MINI Cooper дебютира като изцяло електрически хечбек
Петото поколение на емблематичния модел пленява с очарователен дизайн, преобразен интериор, повече мощност и увеличен автономен пробег
След множество изтичане на папарашки снимки и официална информация, която се разпространи онлайн през последните шест месеца, изцяло новото електрическо MINI Cooper най-накрая беше напълно разкрито от британската марка, собственост на BMW.
Новото поколение на MINI Cooper е една от ключовите премиери на предстоящото изложение IAA Mobility 2023, което ще се проведе от 5 до 10 септември в Мюнхен. Емблематичното MINI с три врати навлиза в своето пето поколение, като сега еволюцията му ще върви в две посоки.
Традиционният бензинов хечбек ще остане в гамата, но ще бъде само плод на дълбока модернизация на настоящия модел с код F55. Дебютът на това MINI тепърва предстои. Сега е представено изцяло новото MINI Cooper като електрически хечбек с китайски корени. Този модел е разработен от съвместното предприятие Spotlight Automotive, създадено през 2019 г. от BMW Group и Great Wall Motors.
Важно е да се отбележи, че германската страна все още отговаря за техническия компонент, докато китайските партньори бяха ангажирани основно с подготовката на производството. Новото електрическо MINI Cooper ще се произвеждат в Китай в новия завод Spotlight Automotive в провинция Дзянсу в Източен Китай. Очаква се да пристигне в Европа през първото тримесечие на 2024 г.
Новото MINI Cooper е изградено върху оригиналната платформа за задвижване на предните колела, която е създадена специално за електрически превозни средства и не изисква инсталиране на двигател с вътрешно горене. Това е фундаментална разлика от предишния електрически хечбек MINI Cooper SE, който беше преобразуван от бензинов автомобил и следователно се оказа много компромисен с доста незабележителни характеристики.
Въпреки това семейната архитектура на шасито със задно независимо окачване е запазена. Кормилната уредба е традиционно много остра, като воланът прави от край до край само 2,2 оборота, но с постоянно предавателно отношение. С две думи, усещането за управление на картинг трябва да бъде запазено.
Размерите и пропорциите не са се променили много, като точните характеристики все още не са оповестени. Но сега MINI Cooper е направен съгласно изцяло нова дизайнерска философия, която предполага прости форми и линии, намаляване на външния декор и по-специално пълно отхвърляне на хрома.
Галерия с много снимки на новото MINI Cooper SE >> >> >>
Например, върху корпуса на декорациите остана само рамка на мястото на традиционната радиаторна решетка. Вместо това те разчитат на светлинни ефекти - в настройките можете да изберете различни модели на навигационни светлини и стопове, а при отключване и заключване на автомобила се показва светлинна анимация.
Изцяло новото електрическо MINI Cooper впечатлява със своите добре познати кръгли фарове на марката, този път с LED технология, както за дневните светлини, така и за дългите светлини. Решетката е заобиколена от нова осмоъгълна рамка, като основата на бронята придобива лъскаво черно покритие, което минава около дъното на автомобила.
Продължение на съвременния дизайн са новите вдлъбнати дръжки на вратите, като при съвременните модели на BMW, които допринасят за по-аеродинамичен профил, тъй като се изравняват с каросерията.
Отзад изцяло новото MINI Cooper идва с изравнени задни светлини, докато вертикалните светлинни клъстери могат да се превключват на различни режими по същия начин като предните светлини. Удълженото междуосие увеличава вътрешното пространство и подобрява пропорциите на автомобила, тъй като колелата изглеждат по-далеч към всеки ъгъл от преди.
Електрическото MINI Cooper разполага с черни прагове, които правят колата да изглежда по-близо до пътя, докато старата черна лента по периферията е оттеглена. По избор се предлагат джанти с диаметър от 16 до 18 инча. Коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0,3 за предишното електрическо MINI на 0,28.
В интериора на новото MINI Cooper дизайнерите са премахнали инструменталния панел и повечето бутони за превключване. На предния панел е останал само кръгъл OLED сензорен екран с диаметър 240 мм, предлагащ по-голяма свързаност и по-персонализирано изживяване от предишното в MINI.
В горния сектор на този екран се изписват показанията на приборите. От него се правят и всички настройки на новата информационно-развлекателна система с операционната система Mini OS 9. Въпреки това, срещу доплащане, можете да поръчате проекционен дисплей за показанията на приборите на предното стъкло.
Интериорът на новото електрическо MINI Cooper е станал по-уютен чрез използването на текстил на вратите и таблото. Воланът с две спици разполага с многофункционални контролни бутони за дистанционно управление и има текстилна лента в основата си.
Заедно с няколко избираеми режима, собствениците могат да качат любимото си изображение на началния екран чрез приложението MINI. Опционалната 5G връзка предоставя винаги онлайн функции на автомобила, включително информация за зарядни устройства, задръствания и дори игри, които могат да се играят, докато автомобилът се зарежда.
Вътре е създадено по-голямо пространство чрез преместване на някои от контролите между предните седалки върху панел под OLED екрана. Единствените превключватели включват селектор за задвижване на автоматичната скоростна кутия, избираеми режими на шофиране и бутона за стартиране. Това е интелигентен начин за групиране на тези контроли и служи като намигване към оригиналното Mini.
Вътрешното локално осветление се появява под арматурното табло и на вратите, и може също така да проектира светлинни модели върху горната част на таблото чрез проектори, скрити зад OLED екрана. На по-практично ниво пространството на багажника е с размери 200 литра, разширявайки се до 800 литра, когато задните седалки се сгънат в отношение 60/40.
Новото MINI Cooper ще бъде налично в четири различни оформления - Essential, Classic, Favoured и John Cooper Works, които служат за разграничаване, като гарантират неподражаемия характер на новото MINI.
Например, Essential се предлага с черни спортни седалки, Classic разполага с плетени текстилни повърхности, Favored има двуцветно арматурно табло от плетен текстил, докато John Cooper Works предлага седалки John Cooper Works, покрити с комбинация от многоцветен трикотаж и черна изкуствена кожа с червени шевове.
Електрическият хечбек с три врати с нулеви емисии официално ще носи името MINI Cooper и ще се предлага в две версии с предно монтиран електрически мотор - MINI Cooper E и MINI Cooper SE. Новото MINI Cooper E получава електрически мотор с мощност 184 к.с. и 290 Нм въртящ момент и ще може да ускорява от място до 100 км/ч за 7,3 секунди. Енергията идва от батерия с капацитет 40,7 кВтч, която осигурява пробег от 305 км според WLTP.
Новото MINI Cooper SE получава по-мощен двигател с 218 к.с. и въртящ момент от 330 Нм и е предназначено за тези, които търсят нещо по-спортно като динамика. MINI Cooper SE ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди. Моделът получава и по-висока максимална скорост от 170 км/ч. Освен повече мощност, той има и по-дълъг обхват, благодарение на батерията с по-голям капацитет от 64,2 кВтч, която увеличава автономния пробег преди зареждане до 402 км по тестовия цикъл WLTP.
Батерията на новите MINI Cooper E и Cooper SE може да бъде зареждана с мощност 11 кВт с променлив ток. Бързото зареждане с прав ток е възможно с мощност 75 кВт при MINI Cooper E и с 95 кВт при Cooper SE. По този начин на съответната бърза зарядна станция батерията може да бъде заредена от 10 до 80 % за по-малко от 30 минути.
"Със своето електрическо задвижване и пуристичен дизайн, новото MINI Cooper се вписва перфектно в градския начин на живот. При петото поколение на MINI Cooper, ние съчетаваме традиционните гени на MINI с най-новата, ориентирана към бъдещето технология и осигуряваме типична за MINI радост от шофирането с нулеви локални емисии", казва Щефани Вурст, ръководител на MINI.