В началото на годината BMW представи шестото поколение на комбито на Серия 5 с индекс G61, което по традиция се казва Touring. Новото BMW Серия 5 Touring е базирано на модифицираната платформа CLAR за да може да предложи богата гама от задвижвания, сред които два дизелови двигателя, plug-in хибрид с бензинов мотор и две изцяло електрически версии на задвижване.

Вижте новите комбита BMW 520d xDrive Touring и BMW i5 M60 xDrive Touring  >>  >>  >>

Новият модел се характеризира с типичното за BMW основно задвижване на задните колела, което се адаптира към различните версии с минимални настройки. Всички варианти се предлагат и с така популярното задвижване на четирите колела xDrive. Комбито на BMW Серия 5 Touring е много популярно в Европа и затова новият модел изглежда възможно най-хармонично.

BMW i5 M60 xDrive Touring и BMW 520d xDrive Touring

Снимка: BMW Group

До средната колона, новото комби предвидливо следва външния вид на седана Серия 5. В задната част моделът с пет врати е запазил пропорциите, разпознаваеми от предишните поколения, със силно наклонено задно стъкло и леко снижаваща се линия на покрива. Размерите на BMW Серия 5 Touring са увеличени спрямо предшественика и са почти същите като на седана. Дължината на комбито е 5,06 метра, широчината е 1,90 метра, височината - 1,52 метра, а междуосието е 3 метра.

В базовата дизелова версия колелата са 18-инчови, за електрическата са 19-инчови, а срещу доплащане се предлагат джанти с размер до 21 инча. Причината новото BMW Серия 5 Touring да е толкова високо е, че BMW трябваше да остави място в долната част на колата за големите батерии, които захранват напълно електрическия вариант i5 Touring. Това направи комбито с няколко сантиметра по-високо от своя предшественик, което изглежда е повлияло на неговите пропорции.

BMW 520d xDrive Touring

Снимка: BMW Group

В дизайна на новото BMW Серия 5 Touring ясно личи новият стилистичен език на марката. Линиите на предния капак и багажника сега се издигат към купето по много по-изразителен начин, а предните колони изглеждат като избутани напред в сравнение с предшествениците. От естетическа гледна точка, дизайнът на новото комби BMW Серия 5 Touring като цяло е привлекателен, особено във варианта с M-спортен пакет, който виждате на снимките.

Неговите опционални 19-инчови джанти със сигурност му помагат да привлича вниманието с външния си вид. Новата решетка с осветен контур също привлича вниманието на хората в тъмното, като ивицата светлина е по-тънка и по-фина в сравнение със Серия 7 например. Тънките задни светлини карат колата да изглежда по-широка и ниска.

BMW 520d xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Интериорът на комбито BMW Серия 5 Touring е идентичен с този на седана. BMW се отказа от повечето традиционни елементи във вътрешния дизайн на G61 и създаде много модерен и минималистичен интериор. Премахнато е физическото управление на климатика, всички вентилационни отвори за климатичната система вече са скрити и като цяло има много по-малко бутони от преди.

Функциите са групирани в отделни менюта, включващи настройките на седалките, осветлението, мултимедийната система, режимите на шофиране и други. Пред водача се намира двойният извит екран, който съчетава 12,3-инчов инструментален панел пред погледа на водача и 14,9-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, която работи с нова версия на операционната система BMW OS 8.5 и има някои забележителни подобрения.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Сред забелязаните предимства е групирането на някои бутони за бърз достъп в долната част на екрана. Те дават директен достъп до мултимедийните функции, навигацията, управлението на климатика, екрана на приложението и менюто на телефона. Те винаги присъстват в долната част на екрана и осигуряват значително по-добро и по-бързо боравене от преди. Безжичната връзка с Apple CarPlay и Android Auto работи безупречно.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Гласовият асистент на BMW се справи изненадващо добре с разбирането на естествената реч за активирането на няколко функции. Воланът в новото BMW Серия 5 Touring вече не е кръгъл, като е по-скоро плосък отгоре и отдолу, но има и плоски части дори отстрани, където го хващате, когато го държите правилно. Въпреки че това може да изглежда малко необичайно, не пречи на управлението по никакъв начин. По-конвенционален волан, който е предимно кръгъл и има само плоско дъно, се предлага в пакета M Sport.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Като опция се предлагат електрически комфортни предни седалки, които са много удобни дори след повече от 4 часа път. Тапицерията от изкуствена кожа Veganza е доста добра. Усеща се по-разкошен начин, а производителят казва, че е по-екологична и по-устойчива за производство. Дори воланът е с тапицерия Veganza, но би било трудно да се каже, че не е истинска кожа, ако не знаете, че е изкуствена. Усещането в задната част на комбито е приятно, благодарение на голямата и широка задна седалка, на която има достатъчно място за краката и главите на пътуващите.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Пространството е много комфортно за двама пътници, които могат да са разделени от сгъваемия подлакътник и да прекарат много часове в задната част на автомобила, без това да стане неприятно. Независимо от вида на задвижването, новото комби BMW Серия 5 Touring има багажник с обем от 570 литра, а ако ви трябва повече пространство, може да сгънете облегалките на задния ред, разделени в съотношение 40:20:40 и да получите до 1700 литра. Капакът на багажника се отваря и затваря много лесно с електрическо задвижване.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Новото BMW Серия 5 Touring се предлага в две дизелови версии, един plug-in хибриден модел и две електрически модификации. Новото електрическо BMW i5 eDrive40 Touring със задно задвижване е оборудвано с един електромотор на задната ос с максимална мощност от 340 к.с. и 430 Нм, което му осигурява ускорение от място до 100 км/ч за 6,1 секунди. Моделът е оборудван с 400-волтова батерия с капацитет 81,2 кВтч със система за термично регулиране. Новото BMW i5 eDrive40 Touring със задно задвижване може да измине 560 км с едно зареждане в цикъла WLTP. Мощността на зареждане с променлив ток е 11 кВт и опционално 22 кВт, а на бърза станция DC батерията може да се зарежда с мощност до 205 кВт.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Новото BMW i5 M60 xDrive Touring се задвижва от два синхронни електромотора, като този на задната ос е с мощност 340 к.с. (430 Нм), а този на предна ос е с 261 к.с. (365 Нм). При ежедневна употреба системната мощност е 517 к.с., а въртящият момент 795 Нм. Когато функцията Launch Control или Boost е активирана чрез перото отляво на волана, имате на разположение 601 к.с. и 820 Нм. В новото BMW i5 M60 xDrive Touring батерията със система за термично регулиране е с брутен капацитет 83,9 кВтч, като използваеми са 81,2 кВтч.

През пролетта и есента, когато почти не се налага да се използва отопление или охлаждане, а средните температури щадят батерията, можете да изминете автономен пробег от 445 км, а BMW обещава дори 506 км според WLTP, което е напълно постижимо в благоприятни условия и в режим Efficient. При умерено темпо на каране, консумацията варира между 16,2-17,8 кВтч/100 км. При спортно темпо разходът на електроенергия скача над 20 кВтч.

Снимка: BMW Group

Зареждането от 10 до 80% може да се осъществи за около 30 минути с мощност до 205 кВт в станции DC и за 4 часа на станции AC с 22 кВт. За пълното зареждане на батерията на станция AC в дома с 11 кВт са необходими около 8 часа и половина. Още след първите няколко километра разбирате, че BMW i5 M60 xDrive Touring е истински спортен автомобил.

В най-агресивния си режим комбито предоставя абсолютно брутално ускорение и ако пътниците ви не внимават, ще имат проблеми с мускулите на врата. Сякаш педалът на газта е пряко свързан с бутон за катапултиране, защото е невъзможно да има такава директна реакция на моторите. При натискане на газта докрай, новото BMW i5 M60 xDrive Touring спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а изпреварванията се случват със скоростта на мисълта.

BMW i5 M60 xDrive Touring

Снимка: BMW Group

При по-динамично шофиране със спортно темпо, пробегът значително намалява, а разходът скача до 25 кВтч/100 км. В завоите колата се усеща много по-компактна от флагмана BMW i7 и завива много по-прецизно. По планински пътища BMW i5 M60 xDrive Touring показа истинската си същност на спортно комби, но в същото време с електрическо задвижване.

В спортен режим колата наистина се управлява много забавно, а всяко натискане на газта е придружено от космически звук, композиран от Ханс Цимер. Въпреки че колата тежи 2350 кг, а с двама човека и багаж на борда става над 2,5 тона, доста умело крие теглото си, защото предава мощността повече към задния мост, оставяйки волана да се върти с лекота, което създава усещане за спортна динамика.

Снимка: BMW Group

Задвижването на четирите колела xDrive не позволява на колата да поднесе. Кормилното управление е променливо и воланът се втвърдява с увеличаване на скоростта, но при по-ниски скорости в завоите е леко и плавно. С новото BMW i5 M60 xDrive Touring баварците успяха да покажат, че са направили дългоочакваната електрическа Серия 5, като дадоха на модела онзи забавен, дори хулигански дух на BMW. Новото комби може да изпълнява няколко функции - от тих електрически автомобил за бизнес и семейни пътувания до горещ спортист. Всичко това обаче има своята твърде висока цена, започваща 199 650 лева.

Снимка: BMW Group

Дизеловите варианти BMW 520d Touring и BMW 520d xDrive Touring се различават и по вида на задвижването - задно или на четирите колела. И двата модела имат 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 197 к.с. и 400 Нм въртящ момент, 48-волтова хибридна система и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Най-подходящият вариант за потребителите, които пътуват често и на дълги разстояния, е версията 520d xDrive Touring.

Под капака има 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 197 к.с., който е допълнен с мека хибридна система, допринасяща за финеса и управляемостта на колата. Стандартно моторът изпраща цялата мощност към задната ос и по избор може да разпределя тягата към четирите колела чрез системата xDrive. Именно тази версия все още е най-изгодната и най-рационалната за комбито, тъй като осигурява оптимален баланс между динамично пътно поведение и нисък разход на гориво.

BMW 520d xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Благодарение на леката електрификация на мекия хибрид, двигателят разполага с почти 200 к.с. при 4000 об/мин и 400 Нм, доставени между 1500 и 2750 об/мин, така че осигурява отлична динамика на новото BMW 520d xDrive 520d xDrive Touring. Ускорението от място до 100 км/ч става за 7,3 секунди. В същото време комбито е много икономично. По време на теста с BMW 520d xDrive Touring, колата изразходва средно 5,3 л/100 км.

По-голямата част от шофирането ми беше по извънградски пътища и се опитах да го карам ефективно. Шофирайки с около 130 км/ч по магистралата, автомобилът показа разход от 5,9 л/100 км. Ако се кара предимно извън града, със своя 60-литров резервоар за гориво, BMW 520d xDrive Touring може да измине над 1000 км. Това прави дизеловия двигател доста привлекателен, тъй като с него можете да покриете огромни участъци от пътя много пестеливо и благодарение на тягата, той тегли динамично и бързо както при ускорение от място, така и при изпреварване.

BMW 520d xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Отскоро се предлага и новото BMW 540d xDrive Touring с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател. Plug-in хибридният модел BMW 530e Touring и 530e xDrive Touring се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател в съчетание с мощен електромотор. Този вариант е за хората, които шофират предимно в града.

При новото поколение на BMW Серия 5 Touring е подобрен и характерният баланс между максимален спортен дух и висок комфорт при дълги пътувания. За това допринасят най-дългото междуосие в горния сегмент на средния клас, разширената следа на предната и задната ос, почти перфектното разпределение на теглото между осите от 50:50, интелигентната олекотена конструкция, както и повишената здравина на каросерията и връзката на окачването.

BMW 520d xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Всеобхватно модернизираното окачване, както и контролните системи са съгласувани със специфичното за модела задвижване и разпределението на теглото. То серийно включва и контрол на сцеплението, интегрирана спирачна система и спортно кормилно управление с променливо предавателно число. Като опция се предлагат М спортно окачване, М спортна спирачна система и адаптивно окачване Professional с амортисьори с електронно управление, интегрално активно кормилно управление и ново управление на страничната динамика.

Опционалното окачване включва активна стабилизация при наклоняване за по-голям комфорт. Опционалното управление на задната ос може да завърти задните колела с до 2,5 градуса в обратна посока спрямо предните, за да помогне с маневреността при ниска скорост. Това кара комбито Серия 5 Touring да се усеща като много маневрено и пъргаво. В спортен режим управлението с променливо съотношение е много бързо и остро, като уверено описва завоите.

Снимка: BMW Group

Воланът става по-тежък и дава увереността, от която се нуждаете за да атакувате завоите с по-висока скорост. Благодарение на системата за задвижване на четирите колела, BMW 520d xDrive Touring се държи стабилно дори на хлъзгав и заснежен път, като се грижи както за сигурността на водача и пътниците, така и на останалите участници в движението. Цената на BMW 520d Touring със задно предаване е 122 800 лева, а моделът със система xDrive започва от 127 800 лева.

Технически характеристики

BMW 520d xDrive Touring

Размери

Дължина: 5060 мм

Широчина: 1900 мм

Височина: 1515 мм

Междуосие: 2995 мм

Собствено тегло: 1895 кг

Обем на резервоара: 60 литра

Задвижване

Тип: 4-цилиндров редови с двоен турбокомпресор

Работен обем: 1995 куб. см

Максимална мощност: 197 к.с. при 4000 об/мин

Максимален въртящ момент: 400 Нм при 1500-2750 об/мин

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична Steptronic

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 218 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 7,5 секунди

Среден разход: 5,7 л/100 км

Емисии на СО2: 149 г/км

Цена на модела с ДДС: от 127 800 лева

 

Технически характеристики

BMW i5 M60 xDrive Touring

Размери

Дължина: 5060 мм

Широчина: 1900 мм

Височина: 1515 мм

Междуосие: 2995 мм

Собствено тегло: 2350 кг

Капацитет на батерията: 81,2 кВтч

Задвижване

Тип: два синхронни електромотора

Максимална мощност: 601 к.с.

Максимален въртящ момент: 820 Нм

Скоростна кутия: 1-степенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 230 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 3,9 секунди

Среден разход на електрическа енергия: 18,3-20,8 кВтч/100 км

Комбиниран автономен пробег (WLTP): 445-506 км

Цена на модела с ДДС: от 199 650 лева