Новото BMW Серия 5 Touring дебютира с дизелови и електрически двигатели
Шестото поколение на баварското комби предлага обем на багажника от 570 литра до 1700 литра при сгънати задни седалки
Новият седан BMW Серия 5 от поколението G60 беше представен през миналата пролет. Сега BMW показа и комбито на Серия 5 с индекс G61, което е толкова по традиция се казва Touring. Това е шестото поколение на баварското комби, което е много популярно в Европа.
Двигателната гама на новото комби също е съобразена с европейските вкусове, като в началото се състои само от дизелови и електрически версии. Бензиновите двигатели ще се появят по-късно и то само като част от двата зареждащите се plug-in хибридни модела.
Вижте новото комби BMW Серия 5 Touring >> >> >>
До централната колона, новото комби предвидливо следва външния вид на седана. В задната част моделът с пет врати е запазил пропорциите, разпознаваеми от предишните поколения, със силно наклонено задно стъкло и леко наклонена линия на покрива.
Размерите на BMW Серия 5 Touring са увеличени спрямо предшественика си и са същите като на базовия седан G60 - дължина 5,06 метра, ширина - 1,90 метра, височина - 1,52 метра, а междуосието е почти 3 метра. Основните колела са 18-инчови за дизеловите версии и 19-инчови за електрическите, а срещу доплащане се предлагат джанти с диаметър до 21 инча.
Интериорът на комбито BMW Серия 5 Touring е идентичен със седана - има два извити екрана, като пред водача е разположен 12,3-инчов за инструменталния панел, а в средата е 14,9-инчовият сензорен екран на мултимедийната система iDrive. Като опция се предлага и проекционен дисплей с разширена реалност.
Независимо от вида на задвижването, обемът на багажника е 570 литра срещу 520 литра за седана, а ако сгънете седалките на задния ред, разделени в съотношение 40:20:40, вече можете да разчитате на 1700 литра. Има и електрическо задвижване за багажната врата.
При пускането на пазара BMW Серия 5 Touring ще се предлага в две електрически версии. Първият BMW i5 eDrive40 Touring със задно задвижване е оборудван с един електромотор на задната ос с максимална мощност от 340 к.с. и 430 Нм, което му осигурява ускорение от място до 100 км/ч за 6,1 секунди.
Версията със задвижване на всички колела BMW i5 M60 xDrive Touring има мощност от 601 к.с. Системният въртящ момент достига до 820 Нм при активиране на функцията Launch Control или функцията Sport Boost. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 3,9 секунди, а максималната скорост е ограничена на 230 км/ч.
И двете версии са оборудвани с 400-волтова батерия с капацитет 81,2 кВтч със система за термично регулиране. Новото BMW i5 eDrive40 Touring със задно задвижване може да измине 560 км с едно зареждане в цикъла WLTP, а комбито BMW i5 M60 xDrive Touring може да измине 506 км. Мощността на зареждане с променлив ток е 11 кВт и опционално 22 кВт, а мощността на зареждане с прав ток DC е до 205 кВт.
Дизеловите варианти BMW 520d Touring и BMW 520d xDrive Touring се различават и по вида на задвижването - задно или задвижване на четирите колела. И двата модела имат 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 197 к.с. и 400 Нм въртящ момент, 48-волтова хибридна система и 8-степенна автоматична скоростна кутия.
През лятото на тази година се очаква и появата на модификация 540d xDrive Touring с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател, както и два варианта на Plug-in хибрида 530e Touring и 530e xDrive Touring, задвижвани от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и електромотор. Стартът на продажбите на новите комбита G61 в повечето европейски страни е планиран за месец май 2024 г. Цените все още не са обявени, но ще бъдат малко по-високи от седана, който струва минимум 114 100 лева.