Кросоувърът Audi Q8 беше модернизиран през септември миналата година. Сега дойде ред на спортната версия Audi RS Q8. Благодарение на появата на новата модификация, водещият кросоувър на Audi се доближи още повече по отношение на динамиката до своя братовчед Lamborghini Urus и отново постави рекорд на "Нюрбургринг", превръщайки се в най-бързият сериен кросоувър на легендарната писта.

Вижте спортния кросоувър Audi RS Q8 performance  >>  >>  >>

Обиколката от 20,8 км беше завършена за време 7:36,698 минути, което е с почти 6 секунди по-бързо от предишното време. Зад волана беше същият фирмен пилот Франк Стиплер, който наскоро счупи рекорда в компактния клас с обновения седан Audi RS 3, който се оказа по-бърз от кросоувъра с време 7:33,123 минути.

Audi RS Q8 performance

Снимка: Audi

Предната броня на обновеното Audi RS Q8 е получила още по-масивни въздухозаборници. Съдържанието и дизайнът на LED фаровете с лазерно-фосфорни дълги светлини са трансформирани след базовия модел Q8. В задната част има нов дифузьор и облицовка под задната светлинна лента, но четирите големи овални изпускателни тръби са запазени.

Стандартните колела са с диаметър 22 инча, а 23-инчови колела се предлагат срещу доплащане. Топверсията Audi RS Q8 performance се предлага стандартно с леки 23-инчови джанти, които намаляват теглото с 20 кг. Като опция се предлагат изключително здрави гуми Pirelli P Zero с размер 295/35 R23.

Audi RS Q8 и Audi RS Q8 performance

Снимка: Audi

Новото Audi RS Q8 има три опции за тапицерия с червени, сиви или сини акценти и шевове, като последните са запазени за версията RS Q8 performance. Воланът е покрит с алкантара, а вратите, подлакътниците и елементите на таблото са покрити с рециклиран микрофибър Dinamica. Декоративните покрития могат да бъдат сребристи, тъмни алуминиеви, матови въглеродни влакна или сив дъб. Версията Audi RS Q8 performance се отличава с ексклузивен декор от черен полиран алуминий.

Audi RS Q8 performance

Снимка: Audi

Под предния капак на обновеното Audi RS Q8 има същия 4,0-литров V8-цилиндров битурбо двигател, като във версията Audi RS Q8 максималната му мощност е 600 к.с., а въртящият момент е 800 Нм. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,8 секунди. В новата модификация RS Q8 performance двигателят е форсиран до 640 к.с. и 850 Нм, като се превръща в най-мощното бензиново Audi в гамата на марката.

При него ускорението до 100 км/ч отнема 3,6 секунди, което е само една десета по-бавно от Urus. Запазват се напълно контролираното шаси с адаптивно въздушно окачване, постоянно задвижване на всички колела и 8-степенна автоматична трансмисия. Спортният кросоувър се предлага стандартно с мощни 10-бутални спирачки на предните колела със смесени дискове с диаметър 420 мм отпред и 370 мм отзад.

Audi RS Q8 performance

Снимка: Audi

Версията RS Q8 performance е с карбоново-керамични спирачки и с увеличени до 440 мм предни дискове. Максималната скорост и на двете модификации е ограничена до 250 км/ч, но при поръчка на опционалния пакет Dynamic Plus, максималната скорост се увеличава до 305 км/ч, а също така се появяват електромеханични стабилизатори и активен заден диференциал.

И двата автомобила се отличават с изключителна динамика на шофиране, благодарение на оптимизиран, самозаключващ се централен диференциал, като същевременно гарантират еднакво впечатляваща пригодност за ежедневна употреба. Новите пакети за оборудване позволяват повече свобода за персонализация. Новите Audi RS Q8 и RS Q8 performance ще бъдат пуснати на пазара през юни тази година. В Европа поръчките за обновения спортен кросоувър Audi RS Q8 ще се приемат през следващите дни. Стартовата цена в Германия е 141 900 евро, а за новата топверсия RS Q8 performance ще искат поне 155 700 евро.