Audi Q8 получи фини естетически промени
След фейслифта спортният кросоувър има лазерни светлини, ярки цветове, модернизиран интериор и модерни дигитални технологии
Точно пет години след представянето на първото Audi Q8, германците от Инголщат показаха обновения вариант на успешния SUV. Моделът е получил фин фейслифт, който включва нови светлини, нови свежи цветове, нови джанти и модернизиран интериорен дизайн, както и нови технологии за свързаност.
Освен Q8, фейслифт е получил и спортният модел SQ8, който запазва мощния си 8-цилиндров битурбо бензинов двигател. Обновеното Audi Q8 вече може да се поръча при дилърите на марката в Европа, а първите доставки ще започнат към края на годината.
Във външния вид на обновеното Audi Q8 характерната осмоъгълна радиаторна решетка вече се простира под фаровете, като вътрешната част е с по-големи клетки. Под решетката се намира новата броня с интегрирани по-големи въздухозаборници.
Вижте обновените модели Audi Q8 и Audi SQ8 >> >> >>
Най-голямата новост в Audi Q8 са новите фарове с HD матрична LED технология, която включва 24 светодиода на всеки фар, а като опция се предлагат и лазерни дълги светлини, които се включват само на празен път и при скорост над 70 км/ч. Предлагат се и няколко модела дневни светлини.
Отзад светлините вече са дигитални OLED за първи път в семейството Q8. Големият SUV носи новата корпоративна идентичност на Audi под формата на новите пръстени за логото на компанията. Има разликата между базовия вариант на модела и спортната версия S line, като в първия случай има повече черна пластмаса, а при спортния вариант решетката и фаровете са в черен гланц.
Новите колела са стандартно с 20-инчови джанти, а като опция се предлагат от 21- до 23-инчови лети джанти с двуцветен дизайн. Освен всичко това, Audi предлага за Q8 три нови цвята металик за каросерията - златист Sakhir Gold, син Ascari Blue и червен Chili Red.
За интериора на обновеното Audi Q8 се предлагат нови облицовки и тапицерии, както и нови шевове за седалките и нови декоративни вложки. Във виртуалния кокпит вече има инструментален панел с високо качество, както и нови приложения, инсталирани в информационно-развлекателната система, за по-добра свързаност в автомобила.
Това ще включва възможност за използване на приложения от доставчици на трети страни, като Spotify или Amazon Music. Актуализациите на софтуера по въздуха и разширяващата се гама от приложения ще гарантират пълна дигитална свързаност. Добавени са нови системи за безопасност в помощ на водача.
Обновеното Audi Q8 първоначално се предлага в три варианта. Базовият модел е 45 TDI и се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 231 к.с. и 500 Нм въртящ момент. По-мощната версия 50 TDI се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров мотор, но с по-висока мощност от 286 к.с. и 600 Нм. С него Audi Q8 може да ускори от място до 100 км/ч за 6,1 секунди.
Единственият останал бензинов двигател е 3,0-литров 6-цилиндров турбомотор с директно впръскване във варианта 55 TFSI, който развива максимална мощност от 340 к.с. и 500 Нм въртящ момент. С него огромният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч. Всички тези три двигателя получават 48-волтова мека хибридна технология.
Спортната версия SQ8 остава с мощния 4,0-литров V8 битурбо бензинов двигател с мощност 507 к.с. и 770 Нм въртящ момент. С него спортният SUV спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди, а скоростта е ограничена до 250 км/ч. Audi SQ8 се отличава с класическата алуминиева визия на решетката и страничните огледала, и получава по-спортен интериор.
Освен това SQ8 стандартно е с 21-инчови джанти с гуми размер 285/45. Срещу доплащане се предлагат колела с размер 22 или 23 инча. Спирачките са с дискове с диаметър 400 мм отпред и 350 мм отзад. При всички версии на Audi Q8, задвижването е на четирите колела Quattro, а скоростната кутия е 8-степенната автоматична Tiptronic като стандартно оборудване. При SQ8 обаче автоматикът превключва по-агресивно и осигурява допълнителна тръпка за шофьора.
Окачването на стандартното Audi Q8 е със стоманени пружини с променлив контрол на амортисьорите, но като опция се предлага и адаптивно въздушно окачване с особено спортна настройка, специфична за най-спортния модел SQ8. Завиващите задни колела за по-голяма маневреност и пъргавина, са опция за всички модели с изключение на SQ8, при което управлението на задната ос е стандартно.