Новият Volkswagen ID.3 GTX получи още по-мощен електромотор на задната ос
ID.3 GTX Performance с 326 конски сили ускорява от място до 100 км/ч за 5,6 секунди и е оборудван с новото адаптивно спортно окачване DCC
Заедно с дебюта на най-мощното електрическо комби Volkswagen ID.7 GTX Tourer се състоя и световната премиера на спортния ID.3 GTX - новият флагман в гамата на модела. Новият ID.3 GTX е най-динамичното предложение с възможност за избор между два различни варианта по отношение на мощността. Освен с новото задвижване във версията с максимална мощност 286 к.с., гамата включва и новия ID.3 GTX Performance с мощност 326 к.с.
Вижте в детайли новия спортен Volkswagen ID.3 GTX >> >> >>
Компактният спортен електромобил ID.3 GTX Performance се превръща в най-мощния електрически сериен хечбек на Volkswagen до момента с изключителна динамика. И при двете версии на ID.3 GTX тягата на задвижването се предава плавно и ефективно към колелата на задния мост. Специфичната за ID.3 конструкция на каросерията и ходовата част предлага значителни предимства по отношение на стабилността и динамиката на пътя.
Новата акумулаторна батерия с нетен капацитет 79 кВтч осигурява нисък център на тежестта и идеално разпределение на теглото между предния и задния мост, тъй като е разположената точно в центъра на подовата платформа тип "сандвич". В дизайна новите модели GTX се отличават с индивидуални детайли във външността и интериора, а нивото на стандартното оборудване при тях е значително повишено. Едновременно с дебюта на новия ID.3 GTX, Volkswagen представя и изцяло ново поколение информационно-развлекателна система в гамата на модела. Новите варианти ID.3 GTX и ID.3 GTX Performance се очакват на пазара през тази година.
Новият Volkswagen ID.3 GTX е оборудван със същата модерна и високоефективна система за задвижване, която се използва и при новите ID.4 и ID.5, както и при изцяло новия флагман на електрическата гама на марката ID.7. Системата включва синхронния електромотор с постоянни магнити PSM с фирмено означение APP550, но особеното при ID.3 GTX е, че електромоторът вече се предлага не само с 286 к.с., а за първи път и с впечатляваща мощност от 326 к.с.
И при двата варианта на мощността, максималният въртящ момент на задвижващия електромотор е 545 Нм. Тази стойност която значително превъзхожда показателите на най-мощните бензинови V6 турбодвигатели на Volkswagen. Благодарение на изключителните си динамични характеристики, новото задвижване ускорява ID.3 GTX от място до 100 км/ч с невероятен устрем и време от едва 6,0 секунди, при версията ID.3 GTX Performance спринтът отнема едва 5,6 секунди. Максималната скорост и при двете версии е електронно ограничена съответно до 180 км/ч и 200 км/ч за Performance.
Електромоторите се захранват от нова литиево-йонна акумулаторна батерия с нетен капацитет 79 кВтч, която може да ползва бързозарядни станции (DC) с мощност до 175 кВт. При тази мощност възстановяването на нивото на заряд на батерията от 10% до 80% отнема около 26 минути. Очаква се комбинираният автономен пробег на ID.3 GTX според цикъла WLTP да възлезе на около 600 км.
Новият ID.3 GTX се отличава сред останалите варианти в гамата на ID.3 със своя индивидуален външен облик. В специфичното за GTX оформление на предната броня се използва нов въздушен отвор с черна решетка с ромбовидни мотиви в стил "диамант". Отдясно и отляво в бронята са интегрирани и новите дневни светлини, съставени от два разположени един върху друг LED триъгълника, които оформят своеобразни върхове на стрели.
В бъдеще тези дневни светлини ще се превърнат в част от визуалните отличителни знаци на всички нови модели GTX. Черните декоративни елементи на каросерията са с гладка блестяща повърхност. Това важи в пълна степен за новите странични прагове и новото оформление на долната секция на задната част на каросерията, в която вече е включен и дифузьор.
Нови са и стандартните за модела спортни 20-инчови алуминиеви колела Skagen. Напълно в динамичния стил на GTX, колелата са с черно лаково покритие на вътрешността и блестящо полирана външна повърхност. Като допълнителна възможност 20-инчовите колела Skagen, за ID.3 GTX ще се предлагат и в изцяло черно изпълнение.
Многобройните специфични детайли за ID.3 GTX допринасят и за индивидуалния облик на вътрешното пространство на модела. Първокласните спортни седалки с тапицерии в комбинация от текстил и синтетична кожа са част стандартното оборудване на двете версии. Те подчертават спортния характер на най-мощните модели в гамата на ID.3 със своята ергономична форма, червени декоративни шевове и перфорирани надписи GTX на предните облегалки.
Като допълнително оборудване се предлагат и изпълнени в стила на GTX седалки ergoActive. При тях основната част от тапицериите е от тъмен микрофибърен велур, а външните повърхности са облицовани с текстилна материя и висококачествена синтетична кожа. И в този случай облегалките са декорирани с червен надпис GTX, а регулирането на предните седалки се осъществява с електрически механизми.
Декоративните шевове в червено и червените апликации в долната част с вграден хромиран надпис GTX са характерни елементи от оформлението на спортния многофункционален волан при всички версии на ID.3 GTX. Характерно за тях е високото качество на материалите на облицовките и арматурното табло.
Едновременно с премиерата на новите варианти на ID.3 GTX, моделната серия ID.3 ще демонстрира и напълно обновено арматурно табло с нова информационно-развлекателна система. Новото поколение предлага значително по-голям 12,9-инчов сензорен екран и нова, по-интуитивна за работа структура на менютата.
Приборът за избор на предавка и режим на движение е преместен от корпуса на блока на контролните прибори с изцяло цифрови показания и вече заема позицията на отделно лостче отдясно на кормилната колона, също както при новия ID.7 например. Така се освобождава пространство за разполагане на по-голям екран на мултимедийната системата.
Новият гласов асистент IDA разбира гласови команди с естествени фрази и дава възможност както за управление на голяма част от функциите и системите в автомобила, така и водене на диалог по всевъзможни теми и отговори на конкретни въпроси чрез достъп до онлайн бази данни като Wikipedia. Изцяло нова функция на системата е и интеграцията на изкуствения интелект ChatGPT.
Друго ново удобство е приложението Wellness аpp, което използва предварително конфигурирани режими с настройки и регулиране на различни функции и системи в колата, така че да подобри удобството на водача и пътниците по време на движение или при престой за зареждане.
Ходовата част на новия ID.3 GTX се отличава със специфични настройки и е оборудвана с усилени стабилизатори, съобразени с високите динамични характеристики на задвижващата система. Основната конструкция на ходовата част включва независимо окачване тип McPherson на предния мост и многораменно задно окачване с пет звена с усъвършенствана система за водене на колелата.
Част от стандартното оборудване на новите модели ID.3 GTX и ID.3 GTX Performance е и прогресивната кормилна уредба, съобразена с повишените динамични изисквания и осигуряваща по-голяма прецизност на управлението и бързина на реакциите при динамичен стил на шофиране. Спортният флагман ID.3 GTX Performance е оборудван стандартно с адаптивно окачване DCC със специални спортни настройки.
Управлението му се осъществява чрез специално разработен софтуер на динамиката на колата, който предлага много широк диапазон от индивидуални настройки на поведението на автомобила. Благодарение на това е постигната възможност за регулиране на комфорта на возене и динамичните реакции в широки граници, а управляващият блок на адаптивното окачване DCC използва нов софтуер на Volkswagen с възможност за контрол на характеристиките на базата на повече от обичайните сигнали от сензорите на автомобила.
Благодарение на това системата е в състояние да регистрира по-прецизно движенията на колелата и каросерията и съответно да контролира работата на амортисьорите посредством усъвършенствани алгоритми. Както и при досегашните версии, спортният вариант на окачването DCC предлага на водача възможността за регулиране на ходовата част от по-комфортна към по-спортна настройка чрез бутон във всеки от избраните профили на шофиране - Eco, Comfort, Sport или Individual.