Volkswagen представи фейслифта на най-спортния автомобил Golf R, който също ще се предлага като комби Variant и като ексклузивен специален модел Black Line. Новият модел има повече мощност и се отличава с много промени в детайлите. Както обикновено дизайнерите от Volkswagen не са направили големи промени в екстериора, за да не накарат предшественика да изглежда ненужно стар. Новият модел може да бъде разпознат преди всичко по преработената предна част с привличащите вниманието странични въздушни отвори, както и новите фарове, вече познати от фейслифта на Golf, които са свързани помежду си чрез осветена лента.

Вижте новите модели Volkswagen Golf R и Golf R Variant   >>  >>  >>

Новият Volkswagen Golf R вече е стандартно оборудван с така наречените LED Plus фарове. За първи път R получава и светещо лого на VW отпред. Промените в задната част са ограничени до нов дизайн на светлините, които вече са налични за първи път с персонализирани светлини за добре дошли. Моделите с пакет Performance също могат да бъдат разпознати в задната част по особено голям спойлер на покрива, който оптимизира притискащата сила.

Volkswagen Golf R Variant

Снимка: Volkswagen

Изпускателната система остава познатата серийна версия с четири тръби, както и опционалната система "Акрапович", която сега звучи малко по-дрезгаво. Новият Volkswagen Golf R се предлага за първи път с теглич за ремарке, който може да тегли до 1900 кг. Към добре познатите джанти в портфолиото на Golf R, Volkswagen предлага за фейслифта нови и наистина много красиви 19-инчови ковани джанти, наречени Warmenau, на квартал във Волфсбург.

С тегло от само 8 кг на джанта, колелата са около 20% по-леки от сравнимите колела от лека сплав. Това намалява масите, което трябва да е от полза за поведението при шофиране. Много голямата степен на отваряне на джантите - до 71%, подобрява стабилността и устойчивостта на износване на спирачките. Това намалява термичното натоварване на спирачките, особено на състезателната писта.

Volkswagen Golf R

Снимка: Volkswagen

В сравнение с предишния модел, мощността на двигателя на новия Volkswagen Golf R е увеличена с 13 к.с. и вече е 333 к.с. Максималният въртящ момент от 420 Нм остава непроменен. За първи път това изпълнение се предлага и при Golf R Variant.

Новият Volkswagen Golf R е оборудван със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител и задвижване на всички колела 4MOTION с индивидуални бордови съединители за свързване на задните колела. Механична скоростна кутия вече не се предлага. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,6 секунди при хечбека и 4,8 секунди при комбито Variant. Максималната скорост също може да бъде увеличена с 20 км/ч до 270 км/ч в последното поколение с пакет Performance.

Снимка: Volkswagen

Системата за управление на динамиката на шофиране, която свързва всички други системи, е с нови настройки. Електромеханичните функции на задвижването на четирите колела, електронният блокаж на диференциала и компонентите на страничната динамика на амортисьорите се управляват координирано по време на всяка маневра на шофиране. В системата за задвижване на четирите колела 4MOTION е интегрирана R-Performance векторизация на въртящия момент.

За първи път опционалното адаптивно управление на шасито DCC вече се предлага като стандартно оборудване в Германия. За новия Golf R се предлагат стандартни профили на шофиране - Comfort, Sport, Race и Individual, както и Special и Drift, налични с пакета Performance. Този спектър сега е разширен от профила на шофиране Eco, който прави спокойните пътувания още по-устойчиви.

Снимка: Volkswagen

Най-голямо подобрение има в интериора на Volkswagen Golf R, където е поставен 12,9-инчов сензорен централен екран на информационно-развлекателна система MIB4. Новият Golf R все още има волан с чувствителни на допир бутони на спиците. Новият Golf R сега разчита и на цялостно преработена навигация в менюто. Новата система не само винаги работи безпроблемно, но е и много по-ясно структурирана и има възможност за запазване на много функции като любими.

Дигиталният кокпит около водача на версиите с пакета Performance е разширен, за да включва нов сензор за ускорение и GPS таймер за обиколка. Най-мощният и бърз сериен Volkswagen Golf ще бъде наличен за поръчка през юли, а стартът на продажбите е планиран за септември. В Германия за хечбек ще искат от 53 800 евро, а за комбито Variant - от 55 100 евро.